billeje i SFO
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-04-09 09:08

Jeg har lige været inde på nationalcar's hjemmeside for at leje bil i 2 uger
fra/til SFO. Hvis jeg skriver at nationaliteten er dansk er prisen 371 USD.
Skriver jeg amerikansk ryger den op på 995 USD. Samme (lille) bil, periode
m.v. Nogen der kan forklare?

Fra : karsten

Dato : 06-04-09 10:35

On 6 Apr., 10:07, "Uffe Kousgaard" <o...@no.no> wrote:
> [...]
> Skriver jeg amerikansk ryger den op på 995 USD. Samme (lille) bil, periode

Vores medlemmer lejer billige biler...
Prøv om det her er billigt.

http://www.kbbkv.dk/cartrawler.htm

Karsten

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-04-09 08:41

"karsten" <karstenhou@gmail.com> wrote in message

> Prøv om det her er billigt.

ca. 1% billigere end det jeg havde fundet. Men det besvarer jo ikke mit
spørgsmål.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-04-09 08:57

On Mon, 6 Apr 2009 10:07:46 +0200, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

> [...]
>Skriver jeg amerikansk ryger den op på 995 USD. Samme (lille) bil, periode

Er du sikker på, at du sammenligner præcist det samme? Er der
forsikring med det ene sted, men ikke det andet?

--
Lars Ehlers

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-04-09 11:44

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@yahoo.com> wrote in message

> Er du sikker på, at du sammenligner præcist det samme? Er der
> forsikring med det ene sted, men ikke det andet?

Ja. tværtimod. Når jeg lægger forsikringer m.v. oven i den "amerikanske"
pris ender jeg på 1595 USD. Men kun 317 USD på den "danske" pris, der
allerede havde alle forsikringer med.

De skriver selv på siden: "Country of Residence: This is required in order
for us to provide you with appropriate products. Depending upon your country
of residence the rate you are quoted may include certain coverage options,
taxes, and other fees. These products are designed to meet the needs of
customers traveling abroad to the US. The base rate you will see on the car
availability page will reflect this. You can review the product inclusions
on the summary page that comes after the car availability page. Please note,
proof of country of residence may be required to receive booked rate"

Mystisk med så stor forskel.

Fra : Bjarne

Dato : 07-04-09 13:59

Uffe Kousgaard skrev:
> [...]
> Skriver jeg amerikansk ryger den op på 995 USD. Samme (lille) bil, periode

Det bliver kun et gæt, da jeg endnu ikke kender de amerikanske
skatteregler, men i Europa er det ganske normalt, at det kun koster en
brøkdel af den normale billeje, hvis man har fast bopæl i udlandet.
Der findes biludlejere i lufthavne, som udelukkende lever af at udleje
biler til bl.a. amerikanere. Danskere (dansk bopæl) kan også leje bil
meget billigt i Tyskland, Italien osv.

Mit gæt er, at skatteregler også ligger bag forskellen i USA.

Jeg prøvede lige at lege at jeg ville leje bil hos AVIS under mit
kommende USA-ophold.
Når jeg legede at jeg var resident i USA, startede priserne ved 623 $,
men når jeg bekendte mig som bosiddende i vores latterlige lille land,
begynder prisen for samme periode ved 460 $

vh
Bjarne

Fra : -= JF =-

Dato : 07-04-09 15:39

Bjarne skrev:
> vores latterlige lille land,
Hvorfor 'latterlige'?

Mvh John

Fra : Sten Schou

Dato : 07-04-09 16:31

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
> Hvorfor 'latterlige'?

Han skriver ikke, at vores land er latterligt, mente han det, havde der
været kommer efter latterlig. Derimod mener han, at det er latterligt lille,
altså så lille, at det nærmer sig der grinagtige.

Hilsen Sten

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-04-09 17:23

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> wrote in message

> Han skriver ikke, at vores land er latterligt, mente han det, havde der
> været kommer efter latterlig. Derimod mener han, at det er latterligt
> lille, altså så lille, at det nærmer sig der grinagtige.

I så fald havde han jo skrevet "latterligt" og ikke "latterlige". Så enten
er der en stavefejl eller der mangler et komma og du kan ikke vide, hvad den
egentlige mening er.

Fra : Bjarne

Dato : 08-04-09 17:18

Uffe Kousgaard skrev:
> [...]
> er der en stavefejl eller der mangler et komma og du kan ikke vide, hvad den

Det er ikke noget der er værd at ofre en større analyse af

Bjarne