Guds Øjesten
Fra : marlene@karecki.com

Dato : 30-07-01 15:46

Hold da helt op for en gang typisk ordkløveri. Nogen burde vist sætte sig
ned og læse Biblen inden de begynder at udtale sig om hvorvidt Israel er
Helliget eller ej.

Moses Hansen er ikke alene om at arrangere mødet på torsdag. Gjorde man
sig en smule ulejlighed ved at undersøge hvad han egentlig udretter, går
det hurtigt op for en at han giver al ære til Gud hver gang han når et af
sine mange mål. - Men det er klart, hvis man kronisk går rundt med
skyklapper på, så forbliver man i sit eget sure brok!

Fordøm Israel og Ophøj Palæstina. Klap Arafat på skulderen for alt det
gode han har gjort. Ét land ser en handling som terrorisme, et andet land
som frihedskamp. Hvordan kan vi som danskere, i et land hvor størstedelen
af befolkningen kun er interesset i at pleje sit eget ego, hvor vi har et
samfund i ryggen til at hjælpe os hvis vi bliver uretfærdigt behandlet,
TILLADE os at dømme menneskers handlinger, når vi aldrig ville være i
stand til at sætte os ind i deres situation.

Der findes ikke noget land på denne jord hvor alle opfører sig perfekt.
Nogen af os indser vores fejl og beder Gud om nåde, andre mener at de gør
det godt nok, og at der ikke kan peges fingre af dem. Jøderne derimod, er
Guds Ejendoms folk, vi andre er "hedninge" som kun får del i Guds rige ved
at bekende vores tro på Jesu korsfæstelse og opstandelse. Vi får alle
vores straf/belønning den dag vi står overfor hans trone. Han skal også
nok dømme alle Israelitter d.v.s. jøder. Men vær lige sikker på at du ikke
er oppe imod Guds plan. Læser du Det Gamle Testamente var det ikke lutter
næstekærlighed der præger historierne. Måske er Han nået dertil i sin
tålmodighed, at Han tyer til skrappere metoder!

Med venlig hilsen
Marlene Karecki

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-07-01 16:48

<marlene@karecki.com> skrev i en meddelelse

> [ ... ] Jøderne derimod, er Guds Ejendoms folk, vi
> andre er "hedninge" som kun får del i Guds rige ved
> at bekende vores tro på Jesu korsfæstelse og opstandelse.

Det samme gælder for jøderne. Og de kan kun blive frelst ved at
bekende deres tro på Jesus. Der ER ikke andre frelsesmuligheder.

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 30-07-01 17:28

Hej Andreas.

Ud fra Johannes' Åbenbaring er der nok stor sandsynlighed for at de
"hundrede og firefyrretyve tusinde beseglede af alle Israels børns
stammer" (kap. 7,4), allerede er hos vores Skaber, så jeg vil give dig
helt ret i dit synspunkt.

Hilsen Marlene

<Citat> Det samme gælder for jøderne. Og de kan kun blive frelst ved at
bekende deres tro på Jesus. Der ER ikke andre frelsesmuligheder.
Med venlig hilsen Andreas Falck </citat>

Fra : Erik

Dato : 30-07-01 20:12

<marlene@karecki.com> wrote in message
[...]

Jeg er som Kristen også af Israels stamme, da jeg har fårt Abraham
til stamfader.

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-07-01 15:47

> [...]

> tusinde beseglede af alle Israels børns stammer"
> (kap. 7,4), allerede er hos vores Skaber, så jeg vil

Ud fra hvilken argumentation får du det til at disse 144.000 allerede
er hos skaberen?

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 31-07-01 18:33

<Citat>Ud fra hvilken argumentation får du det til at disse 144.000
allerede
er hos skaberen?</citat>

Ren og skær spekulation. Johannes' Åbenbaring blev skrevet for næsten 2000
år siden. Gud elskede sit folk, også før Kristi fødsel, så mon ikke en
stor del af de 144.000 allerede er hos Ham?

Marlene

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-08-01 09:21

> Ren og skær spekulation. Johannes' Åbenbaring blev skrevet
> for næsten 2000 år siden. Gud elskede sit folk, også før
> Kristi fødsel, så mon ikke en stor del af de 144.000 allerede
> er hos Ham?

Ren og skær spekulation? Kan det bruges til noget konstruktivt?

Og hvad mener du helt præcist med din formulering "allerede er hos
ham"? Hvornår og hvordan er de kommet der?

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om de historiske og arkæplogiske fund om
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-070.htm

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 01-08-01 16:52

> [...]

ham"? Hvornår og hvordan er de kommet der?

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om de historiske og arkæplogiske fund om

- Afgået ved døden i denne verden og opstanden til det evige liv hos deres
Skaber, - er hvad jeg mener.
Men som jeg lagde vægt på, så er det spekulation, og jeg påstår ikke at
det er rigtigt.

Marlene

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-08-01 08:06

>- Afgået ved døden i denne verden og opstanden til det evige
> liv hos deres Skaber, - er hvad jeg mener.
>Men som jeg lagde vægt på, så er det spekulation, og jeg
> påstår ikke at det er rigtigt.

Når du har sådanne spekulationer, har du vel også en mening om, på
hvilke argumenter og skriftsteder du opbygger en sådan spekulation?
Jeg kunne da i al fald godt tænke mig at du ville uddybe dette lidt
mere!

PS:
Vil du ikke godt ændre dit programs indstillinger, så du ikke sender i
formatet Quoted-printeable, det vil lette meget når vi skal læse og
svare på dine indlæg. Dette må da kunne lade sig gøre, selv om du
bruger Lotus Notes.

Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 03-08-01 10:08

> [...]

bruger Lotus Notes.

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om de historiske og arkæplogiske fund om

Hej Andreas

Jeg skal gerne uddybe mig : Nej, jeg har ikke taget argumenter og
skriftsteder til brug. Det er ren og skær tankespind. Jeg har ikke i sinde
at bruge det til noget konstruktivt!
Jeg lever Gud så nært som det er mig muligt i min dagligdag. Jeg tror på
Biblen fordi det føles rigtigt i mit hjerte - Jeg har ikke behov for at
rejse rundt i Israel for at få beviser for dens rigtighed.

Hvad angår mit Post program, så er det således: Når jeg klikker "svar
indlæg" så får jeg en ny "blank" side. Det vil dermed sige at jeg skal
copy/paste det jeg svare på over i mit eget svar. Derfor har jeg nogen
gange valgt at sætte det jeg svare på i <citata></citat>. Når jeg sætter
et > foran hver linie, har jeg lagt mærke til at ombrydningen bliver
anderledes , og derved gør det endnu mere uoverskuligt at læse.

Med venlig hilsen
Marlene Karecki

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-08-01 11:08

<marlene@karecki.com> skrev i en meddelelse

[ klip - om de 144.000 ]

>Jeg skal gerne uddybe mig : Nej, jeg har ikke taget argumenter og
>skriftsteder til brug. Det er ren og skær tankespind. Jeg har ikke i
>sinde at bruge det til noget konstruktivt!

Javel ja!

>Jeg lever Gud så nært som det er mig muligt i min dagligdag. Jeg tror
> på Biblen fordi det føles rigtigt i mit hjerte - Jeg har ikke behov
>for at rejse rundt i Israel for at få beviser for dens rigtighed.

Det har jeg heller ikke, men det var nu heller ikke noget i den
retning jeg spurgte om. Jeg spurgte blot om du havde noget
bibelsk belæg for dine spekulationer og tankespind, - som du
selv kalder det - og det kan jeg forstå at du ikke har!

> [...]
> Når jeg sætter et > foran hver linie, har jeg lagt mærke til at
>ombrydningen bliver anderledes, og derved gør det endnu mere

Jeg gennemser da mine indlæg mere end 1 gang inden de bliver afsendt,
bl.a. for at se om de nu er formatteret på en rimelig læsevenlig måde,
og således at man tydeligt kan se hvem der har skrevet de forskellige
citeringer! Så svært er det da heller ikke, - selv om der da er mange
brugere, også i denne gruppe, der ikke gør sig særlig megen ulejlighed
med at formattere deres indlæg læsevenligt ;-(

Så vil jeg da stærkt anbefale dig at skifte program )
Outlook Express, som er gratis, er et ganske udmærket program at bruge
for os ikke-nørder der ikke har særlig megen forstand på EDB og
internet, men dog kan finde ud af at bruge det en lille smule!

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 03-08-01 12:21

<citat>Det har jeg heller ikke, men det var nu heller ikke noget i den
retning jeg spurgte om. Jeg spurgte blot om du havde noget
bibelsk belæg for dine spekulationer og tankespind, - som du
selv kalder det - og det kan jeg forstå at du ikke har!
</citat>

Er du sikker?

<citat>

> [...]

for os ikke-nørder der ikke har særlig megen forstand på EDB og
internet, men dog kan finde ud af at bruge det en lille smule!

Nej, jeg vil ikke skifte program, da det lader til at der kun er én bruger
i dette forum der har problemer med min formattering. Men dine
observationer er taget til efterretning - jeg skal gøre hvad jeg kan for
at gøre mine indlæg så læservenlige som muligt. Samtidig kan jeg måske
bede dig om at være lidt mere fleksibel i din måde at læse mine indlæg på?

Med venlig hilsen
Marlene Karecki

Fra : Vidal

Dato : 05-08-01 10:45

<marlene@karecki.com> skrev i en meddelelse news:3b6a8913$0$39056$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nej, jeg vil ikke skifte program, da det lader til at der kun er én bruger
> i dette forum der har problemer med min formattering.

Problem og problem. Det er irriterende, man
ikke direkte kan se, hvad der er citat og hvad
ikke. OG at man ikke får '>'-erne automatisk,
når man svarer på dine indlæg. Lotus Notes
er, nå ja, det er jo en kristen gruppe, det her.

Desuden tvivler jeg på alle newsservere vil
acceptere dine indlæg, når nu Notes insisterer
på at putte et 'Vedr:' ind i Subject linjen.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Niels Steg

Dato : 05-08-01 10:56

> [...]

>indlæg" så får jeg en ny "blank" side. Det vil dermed sige at jeg
>skal copy/paste det jeg svare på over i mit eget svar. Derfor har jeg
[klip]

Prøv lige at kikke på http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

[klip af resten]

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-08-01 06:55

[...]

Sikker på hvad?
1) Om jeg har spurgt om noget i den retning eller ej?
2) Eller om jeg er sikker på at jeg blot spurgte om du havde
Bibelsk belæg for dine spekulationer og tankespind?
3) Eller om jeg er sikke på at, jeg kan forstå, at det har du ikke?
4) Eller om jeg er sikker på at du slet ikke har noget sådant
belæg for dine tankespinderier?

Til pkt. 4 kan jeg da sige, at hvis jeg udelukkende skal drage min
konklussion ud fra hvad du har skrevet i denne tåd om netop dette
punkt, - ja så er jeg sikker på at du ikke har noget Bibelsk belæg
derfor. for det har du selv givet udtryk for, endda ret tydeligt. Men
det er jo samtidig langtfra det samme som at du ikke har dette belæg,
du har blot forsøgt at give mig, og andre der læser med i gruppen,
dette indtryk.

PS.
Og iøvrigt vil jeg da stærkt anbefale dig at læse følgende link:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
hvor du kan læse lidt om hvilke standarder der stærkt anbefales at
benytte på usenet!

Og endvidere bør du indstille dit program, så det ikke tilføjer et Re:
i emnelinien, hvis et sådant i forvejen findes. Ved at tilføje Re:
selv om det findes i forvejen, resulterer i at dit indlæg vil blive
frasorteret hos flere ISP'er med det resultat, at mange usenetbrugere
slet ikke vil modtage dit indlæg.

[ ... ]
</citat>

> Nej, jeg vil ikke skifte program,

Nej, det er da klart, så hellere bruge et ukurant program, der langt
fra overholder standarderne på usenet, med det til resultat, at der er
mange brugere der slet ikke modtager dine indlæg. Det er da også
herligt at skrive indlæg med et godt indhold, som kun ganske få er i
stand til at læse. - Bliv endelig ved med det, hvis du ikke ønsker at
nogen skal læse dine indlæg!

> da det lader til at der kun er én bruger
> i dette forum der har problemer med min formattering.

Det er jo nok fordi mange ikke gider reagere på det, måske heller ikke
læser dine indlæg af den grund, - eller endnu mere vigtig, slet ikke
modtager dine indlæg, fordi deres ISP's newsserver frasorterer dit
indlæg så de slet ikke modtager det!

Det er nok mere korrekt, at der er mange der slet ikke kan se og læse
dine indlæg, da du udover "dårlig" citatteknik" endvidere bryder den
normale standard ved at dit program indsætter Re: i emnelinien, selv
om et sådant findes i forvejen!

Men jeg har egentlig en formodning om, at du faktisk er aldeles
ligeglad, og det må du så om!

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 06-08-01 12:59

Andreas Falck skrev:

[KLIP]
[...]
[/KLIP]

Tja, vi er jo alle kunne mennesker.
Som jeg skrev, var det ren spekulation UDEN belæg i biblen - og jeg tog
fejl.
Men jeg havde ikke regnet med at det skulle tage så lang tid for dig at
forstå.
Så mit spørgsmål til dig var : "Er du sikker... (på at du har forstået at
jeg ikke
havde belæg for mit udsagn)? -Og det kan jeg jo se at du har meget svært
ved at forstå!!

[KLIP]
[...]

Kan vi så blive enige om at det er EOD på dette punkt?

[KLIP]
[...]

Så vidt jeg kan læse foreslår de følgende:
Lad kun de vigtigste linier af forgående indlæg stå tilbage. Typisk drejer
det sig om et par linier eller tre.
Hvis man finder det nødvendigt, kan man angive hvor man har klippet tekst
væk. Nogle gør dette med "...", andre med "[SNIP]", andre igen med "<klip>". Det er ikke så vigtigt, hvad man gør, blot der ikke er tvivl om, at det
betyder man har klippet.
Klipper man midt i et afsnit, er det vigtigt at markere dette. Klipper man
i starten eller slutningen af indlægget, er en markering som regel
overflødig. Alt derimellem er op til klipperen: Marker hvor der er
klippet, hvis der kan opstå tvivl om hvad der er taget ud af sammenhængen.
Under alle omstændigheder er det en god ide, at indsætte en tom linie
mellem det citerede og ens svar. Det gør det noget nemmere at overskue
indlægget.

Jeg kan i dette tilfælde ikke se at der er den store forskel på om jeg
bruger <klip> eller <citat>
Jeg kan til gengæld ikke læse nogensteder på ovennævnte link, at hver
citerede linie SKAL starte med >>>>

[KLIP]
[...]

Det er beklageligt med det ekstra Re: men det har jeg desværre ikke
mulighed for at ændre.

[KLIP]
> [...]

herligt at skrive indlæg med et godt indhold, som kun ganske få er i
stand til at læse. - Bliv endelig ved med det, hvis du ikke ønsker at

Gør det nu ikke værre end det er!

Til gengæld kan jeg oplyse dig om at vi har været angrebet af virus (ikke
særligt sjovt) .Virusser spredes ved at lægge sig i Outlook express'
adressekartotek. Det sprog som de fleste virusser bliver skrevet i, kan
ikke læses af Lotus Notes, og derved vil de aldrig kunne inficere min
post-klient. (Selvfølgelig vil der være nogen smarte fyre som på et
tidspunkt også vil fikse den!) Men dette er årsagen til at Outlook Express
ikke bliver installeret på min PC.

Det er da beklageligt hvis der er debattører som ikke kan læse mine
indlæg, men det kan jeg godt leve med.

Med venlig hilsen
Marlene Karecki

P.s. Jeg er klar over at længden på dette indlæg bryder etiketten omkring
bredbåndspild

Fra : Claus

Dato : 03-08-01 17:55

Andreas Falck skrev i meddelelsen <9kdtdl$uug$2@egon.worldonline.dk>...

>Outlook Express, som er gratis, er et ganske udmærket program at bruge

Det kan du da ikke mene! Jeg bruger det selv men ikke ret længe endnu.

Hilsen Claus.

Fra : Erik

Dato : 03-08-01 13:00

> [...]

>Jeg skal gerne uddybe mig : Nej, jeg har ikke taget argumenter og
>skriftsteder til brug. Det er ren og skær tankespind. Jeg har ikke i sinde

De skal du ikke være ked af, der er mange der fantaserer til hvad de tror
er sandheden (Guds Ord), men det ender også galt for dem.

>Jeg lever Gud så nært som det er mig muligt i min dagligdag. Jeg tror på
>Biblen fordi det føles rigtigt i mit hjerte -

Bibelen (Guds Ord) er altså ikke en følelse og bliver det aldrig.

>Jeg har ikke behov for at
>rejse rundt i Israel for at få beviser for dens rigtighed.

Hvem har det ???

Erik

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 03-08-01 14:16

<citat>>Jeg lever Gud så nært som det er mig muligt i min dagligdag. Jeg
> [...]

>Jeg har ikke behov for at
>rejse rundt i Israel for at få beviser for dens rigtighed.

Hvis det ikke føltes rigtigt for mig at tro på Gud, kunne jeg vel slet
ikke gøre det!
Så er vi jo tilbage dertil hvor det handler om at få en religion trukket
ned over hovedet. - Eller hengive sig til atheisme.

Marlene

Fra : Erik

Dato : 03-08-01 20:43

>Hvis det ikke føltes rigtigt for mig at tro på Gud, kunne jeg vel slet
>ikke gøre det!

Kan du f.eks. ikke ikke overholde de 10 bud, før du føler du skal ???

Behøver du at føle du skal elske din fjende, før du kan elske ham ??

Behøver du at føle en god følelse, før du giver tiende F.eks.

Behøver du at føle en god følelse, før du kan være lydigt til Guds Ord ??

>Så er vi jo tilbage dertil hvor det handler om at få en religion trukket
>ned over hovedet. - Eller hengive sig til atheisme.

Er det religion at elske et dumt svin der aldrig har gjordt noget godt,
uden at man skal have storer følelser med i systemet. Nej, slet ikke
det er kun lydighed til Guds Ord eller kristendom som det kaldes

Erik

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 03-08-01 21:00

> [...]
>
>Behøver du at føle en god følelse, før du giver tiende F.eks.
>
>Behøver du at føle en god følelse, før du kan være lydigt til Guds Ord ??

Prøver du på at fortælle mig at jeg bliver kristen ved at følge de 10, men
at jeg samtidig kan skrotte resten af Biblen?

> [...]
>uden at man skal have storer følelser med i systemet. Nej, slet ikke
>det er kun lydighed til Guds Ord eller kristendom som det kaldes

Helt enig. Men jeg tror stadig ikke på at du kan være kristen mod din
vilje!

Marlene

Fra : Vidal

Dato : 06-08-01 19:48

<marlene@karecki.com> skrev i en meddelelse news:3b6a69e4$0$382$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hvad angår mit Post program, så er det således: Når jeg klikker "svar
indlæg" så får jeg en ny "blank" side. Det vil dermed sige at jeg skal
copy/paste det jeg svare på over i mit eget svar.

Du kan vælge 'Svar med historik', så får du hele
indlægget med over i dit svar.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Erik

Dato : 02-08-01 07:40

> [...]

>år siden. Gud elskede sit folk, også før Kristi fødsel, så mon ikke en
>stor del af de 144.000 allerede er hos Ham?

Var der ikke noget med at antallet af de 144.000 var godt overskredet, fordi
der var flerer en beregnet bag jerntæppet. Og at det ikke er os udødelige,
men
kun JVer der kan accepteres blant de 144.000.

Erik

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 02-08-01 16:12

> [...]
udødelige,
>men
>kun JVer der kan accepteres blant de 144.000.

- det er jo så JV's udlægning. Johannes beskriver en flok på 144.000 og
der ud over en skare så stor at den ikke kan tælles.

Marlene

Fra : Erik

Dato : 30-07-01 20:10

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message
> <marlene@karecki.com> skrev i en meddelelse

> Det samme gælder for jøderne. Og de kan kun blive frelst ved at
> bekende deres tro på Jesus. Der ER ikke andre frelsesmuligheder.

AMEN, Brother

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-07-01 21:26

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message

> AMEN, Brother
>
> Erik

Jamen dog, kan DU sige amen til noget jeg har skrevet )

Fra : Erik

Dato : 30-07-01 22:06

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen dog, kan DU sige amen til noget jeg har skrevet )

Kun når du er enig med mig

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-07-01 15:47

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message

[ ... ]

> Kun når du er enig med mig

Var det ikke langt bedre at sige AMEN ved enighed med Guds åbenbaring
til os gennem sit Ord i Bibelen?

Jeg tilstræber nemlig ikke enighed med mennesker, men med Jesus og
Hans evangelium!

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 31-07-01 17:11

Det vil jeg gerne sige AMEN til

Marlene

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-07-01 18:16

> Det vil jeg gerne sige AMEN til

Takker

Har du læst denne artikel?
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm

Den handler om de historiske og arkæologiske beviser for at Josef er
en virkelig og reel historisk person, der har opholdt sig i Egypten,
nøjagtig som Bibelen fortæller det!

Fra : Live4Him

Dato : 30-07-01 19:31

> [...]
>det hurtigt op for en at han giver al ære til Gud hver gang han når et af
~~~~~~~~~~~~
Ja, og hvad så ? Det er da ikke et bevis på at alt hvad han siger og gør
dermed er 100% korrekt og ufejlbarligt, eller at han alene vide. Jeg kan da
også afslutte ethvert af mine indlæg her i gruppen med at ære Gud for det,
men så høje tanker har jeg altså ikke om mig selv.

>Fordøm Israel og Ophøj Palæstina. Klap Arafat på skulderen for alt det
>gode han har gjort. Ét land ser en handling som terrorisme, et andet land
>som frihedskamp.
~~~~~~~~~~~~
Må jeg bare spørge dig - det seneste raketangreb fra Israel der kostede 6
mennesker livet, var det en god og retfærdig handling ? Og de jøder i TV
avisen i aftes der vildt ophidset skreg ; "Dræb araberne, dræb araberne" er
de jøder udtryk for Guds vilje og Israels totale uskyld ?

Eller er der intet overhovedet man må kritisere Israel for - hverken mord
eller terror eller tortur ? Jeg er af den opfattelse at Gud også elsker
araberne.

jørgen.

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 30-07-01 20:26

<citat> Jeg kan da
også afslutte ethvert af mine indlæg her i gruppen med at ære Gud for det,
men så høje tanker har jeg altså ikke om mig selv. <citat slut>

Jeg vil vove den påstand, at der er forskel på at lede mennesker til
Jesus, med frelse til følge, og så på at skrive indlæg til dette forum.
Men hvis dine indlæg rører så meget i menneskers hjerte, at de vælger at
give deres liv til Jesus, så bør du give Gud al ære og tak for at han har
givet dig den salvelse.

Moses er i øvrigt ikke sen til at komme med indrømmelser hvis han har
taget fejl!

<citat>"Dræb araberne, dræb araberne"<citat slut>

Lad mig spørge dig: Findes der et land uden fanatisme, nationalisme,
racisme...??

Er det Danmarks opgave et være dommere over et andet folk, anden kultur,
andre værdier??

Hvor er det danske talerør, når vores børn bliver bombarderet med sex &
vold i deres dagligdag? Hvorfor er vi så gode til at råbe højt, når det
ikke er os selv der skal føle konsekvensen på vores krop?

Ville du sidde med hænderne i skødet, hvis det var Danmark der var blevet
raseret de sidste 30 år, med nedslagtning af børn og andre uskyldige
mennesker?

Der er forskel på at kritisere og så på at blande sig.

Hav tillid til at det enkelte land holder orden i sit eget hus!

Marlene Karecki

Fra : Erik

Dato : 30-07-01 22:18

<bk@frr.dk> wrote in message news:Cxi97.252$WS1.23682@news.get2net.dk...

>Disse ord kan jeg helt tilslutte mig og jeg er ikke
>engang flov over det. For jeg ved at Biblen taler sandt.

>Bjarne

Flyt denne politiske "andagt" til DK.POLITIK

Erik

Fra : Marlene Karecki

Dato : 31-07-01 01:28

> Flyt denne politiske "andagt" til DK.POLITIK
>
> Erik

Bare lige en tanke.
Hvis du synes der er gået politik i kristendommen, ville jeg til en hver tid
foretrække kristendom i politikken. De 2 ting kan ikke skilles ad, og skal
det heller ikke!!!!

Tåler du ikke den Bibelske Sandhed i et kristent forum, er det måske nærmere
dig der skulle flytte forum - til et sted hvor der ikke er nogen der er
uenig med dig?

Marlene

Fra : Erik

Dato : 31-07-01 07:26

"Marlene Karecki" <marlene@karecki.com> wrote in message

> [...]
tid
> foretrække kristendom i politikken. De 2 ting kan ikke skilles ad, og skal

Den andagt Bjarne bragte, var ikke en Kristent forkyndelse en bibelsk
opfordring eller noget der ligner, men kun politisk mediehysteri.

FUT; - DK.POLITIK

Erik

Fra : Benjamin Greve'

Dato : 31-07-01 10:57

<marlene@karecki.com> wrote in message
<citat> Jeg kan da
[...]

Andre værdier!?! Er tortur, tilfældige henrettelser uden rettergang,
bombardamenter af civile, tilfælde anholdelser, tilbageholdelser uden dom,
økonomisk og social undertrykkelse andre etniske grupper acceptable
kulturelle værdier!?!
Selvfølig skal Danmark tage afstand fra alle lande, der benytter sig af
metoder, der hører diktaturstater til! Specielt når disse stater angiveligt
skulle være demokratiske retsstater, og oven i købet har skrevet under på
FNs konvention mod tortur og menneskerettighedskonventionen.
Naturligvis kan vi ikke sidde det overhørigt, når en stat forbryder sig mod
de aftaler, de har indgået med FN. Hvordan skulle FN nogensinde kunne være
en upartisk og retfærdig organisation, hvis ikke medlemmerne påpeger
uretfærdigheder, uanset om det foregår i Afganistan eller Israel?

Hvor er det danske talerør, når vores børn bliver bombarderet med sex &
vold i deres dagligdag? Hvorfor er vi så gode til at råbe højt, når det
ikke er os selv der skal føle konsekvensen på vores krop?

Jeg vil vove den påstand, at de ting der foregår i det danske samfund, intet
er at regne mod den israelske stats systematiske forbrydelser mod
menneskerettighedskonventionen, som de selv er medunderskrivere af. Og hvad
ytringsfriheden kontra forældrenes ansvar i Danmark lige har med den
israelske stats metoder at gøre, er lidt svær at få øje på.

Ville du sidde med hænderne i skødet, hvis det var Danmark der var blevet
raseret de sidste 30 år, med nedslagtning af børn og andre uskyldige
mennesker?

Hvem er det lige vi taler om her? Araberne eller jøderne? Hvis du taler om
jøderne, vil jeg lige henlede din opmærksomhed på, at den siddende israelske
premierminister er dømt krigsforbryder! Han forhindrede ikke en nedslagtning
af arabiske flygtninge, selv om han kunne.
Du frikender altså enhver form for tortur og mishandling af en
civilbefolkning, da den jo må være foretaget under sådanne omstændigheder,
at det er kulturelt betinget og fuldt ud acceptabelt?
Frikender du dermed også amerikanernes handlinger i Vietnam?

Hav tillid til at det enkelte land holder orden i sit eget hus!

Fuldstændig som Pinnoche i Chile? For slet ikke at tale om Stalin? Til
forskel fra disse diktaturstater, så har den israelske befolkning selv, med
fuldt overlæg, valgt en premierminister, de vidste var krigsforbryder. De
vidste, at han kunne finde på hvad som helst, de vidste, at han stod for en
"hård linie". De kan altså ikke undskylde sig med, at der var tale om
militærkup, eller på anden vis ikke havde indflydelse på valget. Dermed
bliver de medskyldige! I mine øjne har alle israelere, der har stemt på
Sharon, gjort sig medansvarlige for den israelske stats bevidste og
systematiske brud på FNs menneskerettighedskonvention.

Med venlig hilsen
Benjamin Greve

Marlene Karecki

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 31-07-01 12:12

d. 31/07/01 11:56 skrev Benjamin Greve' på stam@mac.com i artiklen
9k5vkc$nfi$2@sunsite.dk:

> Lad mig spørge dig: Findes der et land uden fanatisme, nationalisme,
> racisme...??

Hvis man spørger FN er svaret helt klart: Nej.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Benjamin Greve'

Dato : 31-07-01 12:22

Jeg tror der er lidt forvirring om hvad jeg har skrevet, og hvad Marlene har
skrevet, da der ikke er ">" ud for Marlenes indlæg.

Jeg vil lige prøve at rette op på fejlen herunder:

Fra : Niels Steg

Dato : 30-07-01 20:22

> [...]

>sine mange mål. - Men det er klart, hvis man kronisk går rundt med
>skyklapper på, så forbliver man i sit eget sure brok!

Check Marlenes hjemmeside på www.karecki.com, den er nu ikke så tosset..

Og ja, vi bør nok følge den opfordring på siden om at bede for Israel,
om ikke for andet, så dog for at følge skriften som jo beder os om det.

Niels

Fra : Benjamin Greve'

Dato : 31-07-01 11:10

"Niels Steg" <niels.stegWHO@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og ja, vi bør nok følge den opfordring på siden om at bede for Israel,
> om ikke for andet, så dog for at følge skriften som jo beder os om det.

Bede for en "demokratisk retsstat", der benytter tortur, tilfældige
henrettelser uden rettergang, tilbageholdelser uden dom osv. Ellers tak! Så
tror jeg heller jeg vil anbefale justitsminister Frank Jensen, at
retsforfølge den nyudnævnte ambassadør i det øjeblik har sætter sin fod på
dansk jord.

Med venlig hilsen
Benjamin Greve

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 31-07-01 12:14

On Tue, 31 Jul 2001 12:10:24 +0200, "Benjamin Greve'" <stam@mac.com>
wrote:

>Bede for en "demokratisk retsstat", der benytter tortur, tilfældige
>henrettelser uden rettergang, tilbageholdelser uden dom osv. Ellers tak!

Er det ikke bare en god grund for at bede for dem??

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Niels Steg

Dato : 31-07-01 13:24

"Stefan Bruhn" <news003@3x7.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare en god grund for at bede for dem??

Ved du det ikke, er man mod Gud af den ene eller anden grund, vil man
pr. automatik hade Hans Øjesten.

endvidere vil man også hade Hans bud i Skriften.

og til sidst lave Ham om til en Gud man kan acceptere..

Resultatet...

Tjaa humanisme kommer nok nærmest..

Niels (som bærer mere brænde til bålet)

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 31-07-01 14:00

<citat>Ved du det ikke, er man mod Gud af den ene eller anden grund, vil
man
pr. automatik hade Hans Øjesten.

endvidere vil man også hade Hans bud i Skriften.

og til sidst lave Ham om til en Gud man kan acceptere..</citat>

Vise Ord !

Marlene

Fra : Benjamin Greve'

Dato : 31-07-01 13:24

"Stefan Bruhn" <news003@3x7.dk> wrote in message

> Er det ikke bare en god grund for at bede for dem??
>
> --
> Mvh. Stefan
> Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
> "I demand the right to keep and arm bears"
> "A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Nu kaster jeg mig aldrig ud i religiøs bøn for nogen, da jeg ikke tror på
nogen gud, eller guddommelig magt. Og jeg har ikke ret meget lyst til, at
bønfalde de israelske krigsforbrydere, om noget som helst. Jeg tror, jeg vil
foretrække dem, sat for en dommer. Og det kan kun gå for langsomt.
Min "trosbekendelse", om du vil, er FNs menneskerettighedskonvention og EMK.
Disse konventioner må gå forud for hvad, en eller anden tilfældig stat,
anser for rimelige midler i en konflikt.
At en politisk konstruktion, som enhver stat er, skulle være en bestemt gud
eller guddommelig magts "øjesten" forekommer mig fuldstændig og aldeles
uvederhæftig. Hvis der er en gud, der mener, at det er helt iorden, at
Israel benytter metoder, de har lært af diktaturstater, må det være
uretfærdighedens gud. Naturligvis skal Israel have en grov påtale for deres
handlinger, og naturligvis skal den nye israelske ambassadør stilles til
ansvar for en domstol, hvis det kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen
Benjamin Greve

Fra : Erik

Dato : 31-07-01 17:04

"Benjamin Greve'" <stam@mac.com> wrote in message

> [...]

Hip Hip Hurrar for Linux

> Nu kaster jeg mig aldrig ud i religiøs bøn for nogen, da jeg ikke tror på
> nogen gud, eller guddommelig magt. Og jeg har ikke ret meget lyst til, at
> bønfalde de israelske krigsforbrydere, om noget som helst.

Bed for, at de må omvende sig fra deres onde gerninger.

> [...]
> Disse konventioner må gå forud for hvad, en eller anden tilfældig stat,
> anser for rimelige midler i en konflikt.

Hvis alle der bryder FNs menneskerettighedskonvention, så bliver Israel
et mennesketomt land.

> [...]
> handlinger, og naturligvis skal den nye israelske ambassadør stilles til
> ansvar for en domstol, hvis det kan lade sig gøre.

Hvorfor, har han gjort sig mere fortjænt til straf, end dem der sender
unge Palistinesere ud som (selvmords) bomber ??

Erik

Fra : Benjamin Greve'

Dato : 01-08-01 08:07

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> [...]

> EMK.
>
> Hvis alle der bryder FNs menneskerettighedskonvention, så bliver Israel

Det forstår jeg ikke...

> gud
>
> Hvorfor, har han gjort sig mere fortjænt til straf, end dem der sender
> unge Palistinesere ud som (selvmords) bomber ??

Det siger jeg heller ikke. Jeg mener bestemt også, at syge fanatikere skal
stilles til ansvar for deres handlinger. Forskellen er, at når Hamas laver
en terrorhandling, forbryder de sig mod den israelske stat. Det er derfor
den israelske stats opgave, at retsforfølge og dømme disse mennesker. Når
den israelske stat udøver tortur, forbryder de sig mod international lov.
Det er derfor det international samfunds opgave, at retforfølge og dømme de
ansvarlige. Det betyder, at Danmark, som en del af det internationale
samfund, skal retsforfølge og dømme en statsforbryder.

Med venlig hilsen
Benjamin Greve

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-08-01 09:21

"Benjamin Greve'" <stam@mac.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> den israelske stats opgave, at retsforfølge og dømme disse
> mennesker. Når den israelske stat udøver tortur, forbryder

Altså, når Palæstinensiske terrorister udøver deres terror, da er det
et lokalt internt anliggende, - men når Israel bekæmper denne
terrorrisme er det en international forbrydelse. - Ja der kan man da
bare se!

Fra : Benjamin Greve'

Dato : 01-08-01 11:51

> [...]
> et lokalt internt anliggende, - men når Israel bekæmper denne
> terrorrisme er det en international forbrydelse. - Ja der kan man da

Når Hamas forbryder sig mod staten Israel, er det staten Israel, der skal
foretage anholdelse, bevisførelse og retsforfølgelse. Når staten Israel
bryder en international lov, er det det internationale samfunds opgave, at
retsforfølge de ansvarlige. Fuldstændig på samme måde, som det er
krigsforbryderdomstolen i Haags opgave at retsforfølge krigforbrydere, da de
forbryder sig mod international lov. Det, der er yderligere
kriminaliserende, er at Israel, i modsætning til eks. Serbien, frivilligt
har tilsluttet sig disse love og konventioner. De forbryder sig altså
bevidst mod nogle regler, de selv ønsker overholdt.
Det er eks. heller ikke det internationale samfunds opgave at forfølge Osama
bin Laden, men derimod de stater han har forbrudt sig imod (USA). Hamas kan
ikke slæbes for en krigsforbryderdomstol, eller en anden international
domstol, da de ikke forbryder sig mod international lov, derimod mod lokal
lov.
Det er et spørgsmål om opdeling af magten, for at sikre retfærdig
rettergang.

Med venlig hilsen
Benjamin Greve

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-08-01 12:38

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message

> [ ... ]

At du gentager dit argument, gør det ikke mere rigtigt!

Og jeg er heller ikke tilhænger af at Israel må have lov til at udøve
hårdhændet voldsanvendelse, men jeg er heller ikke tilhænger af at
palæstinenserne sender deres 12-årige drenge på terroristskole for at
blive oplært til at være selvmords-bombemænd!

Fra : Benjamin Greve'

Dato : 01-08-01 15:55

> [...]
> palæstinenserne sender deres 12-årige drenge på terroristskole for at
> blive oplært til at være selvmords-bombemænd!

Det er ikke det, der er diskussionen. Diskussionen går på om vi, som del af
det internationale samfund, kan dømme en israelsk embedsmand for handlinger,
han har begået i sit hjemland med regeringens samtykke.
At Hamas kan finde på, at udnytte mennesker som selvmordsbomber er aldeles
ubehageligt og de bør efter min bedste overbevisning retsforfølges. Men
samtidig må man sikre, at en anklaget får en retfærdig rettergang. Hvis
staten ikke kan give en retfærdig rettergang, eller, som det er sket
gentagende gange i Israel, slet ikke underkaster sagen en rettergang, er det
FN, her under Danmarks, opgave at påtale, og evt. straffe israelske
embedsmænd for deres misgerninger.
En støtte til den israelske centraladministration i denne sag, er en
legitimering af deres metoder. Lige såvel som en støtte til Hamas er en
legitimering af deres metoder. Jeg tager afstand fra begge. Dog har vi i
forhold til en israelsk embedsmand, nogle helt andre sanktionsmuligheder,
end over for en Hamas-terrorist. Jeg vil være lige så stor fortaler for, at
Danmark anholdte og udleverede en efterlyst terrorist til retfærdig
rettergang, som jeg er for, at vi skal retsforfølge den israelske
ambassadør.

Jeg lader mig blot provokere af, at Moses Hansen og slæng tilsyneladende er
villige til at se bort fra menneskerettigheder og international lov, fordi
der er tale om et land, den fløj anser som helligt. Det er hyklerisk og
dobbeltmoral, som jeg kun kan tage afstand fra.
Når nogen på den fløj så samtidig begynder at bruge argumenter som
"kulturforskelle" og "omstændigheder", virker det blot endnu mere langt ud,
og uden nogen form for kontakt med virkeligheden, eller konsekvens i sin
tankegang.

Med venlig hilsen
Benjamin Greve

Fra : Erik

Dato : 31-07-01 16:47

"Stefan Bruhn" <news003@3x7.dk> wrote in message

> Er det ikke bare en god grund for at bede for dem??

Er der ikke en bøn der lyder sådan " din vilje ske ",

Erik

Fra : Lyrik

Dato : 01-08-01 07:42

[...]

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hej Malene!

Som kristne kan vi kun anbefale Kristi vej! denne vej er uselvisk kærlighed.
Når palæstinensere eller jøder overtræder dette Kristi bud, er det vores
pligt at påpege og fordømme denne overtrædelse.

I det nye testamente kaldes Israel "Satans synagoge!" Det er der de står! De
har forkastet Gud i Kristus. De har myrdet Gud! Og de efterstræber stadig
Jesus Kristus. En omvendelse til jødedommen for en kristen (min nabo har
overvejet tilbudet) inkluderer et modbydeligt ritual hvor man skal tilsvine
og fornægte Jesus!

Paulus taler om at Gud vil se til deres frugtesløse anstrengelser for at
vinde hans velbehag. Fordi de ikke vil vinde den i tro, men i kraft af egne
anstrengelser.
Han vil give dem, en ekstra åbenbaring som skal åbne øjnene på "Satans
synagoge!"

Dette foregår i en slags universel happening, forårsaget af et angreb på
Israel i de sidste tider, som profeteret af Ezekiel i profetien om Gog fra
Magog.

Når Han redder dem ved at slå fjenderne, som er uforbedrelige terrorister
med alle deres medløbere, så vil de endelig omvende sig og se Gud i Kristus.
(Paulus brev til Romerne sammenholdt med Ezekiel og Guds Helligånd)

Disse ting er uafvendelige! Vi skal stadig omvende jøder og palæstinensere
til Kristus. Vi har kun denne vej at anbefale. Vi er Guds Israel, os der
tror på Jesus Kristus.

Hilsen
Jens

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 01-08-01 13:52

Hej Jens.

Kunne du oplyse mig hvor i det Nye Testamente der gives direkte reference
til Israel som Satans Synagegoge?

>Johannes Åbenbaring kapitel 2.:
Dette siger den første og den sidste, han som var død og blev levende: v9 Jeg kender din trængsel og din fattigdom ­ men rig er du! ­ og jeg ved,
at du spottes af dem, der påstår at være jøder og ikke er det, men er
Satans synagoge. v10 Frygt ikke for, hvad du skal lide. Djævelen vil kaste nogle af jer i
fængsel, så I prøves, og I får trængsel i ti dage. Vær tro til døden, og
jeg vil give dig livets sejrskrans. v11 Den, der har øre, skal høre, hvad Ånden siger til menighederne. Den, der
sejrer, skal ikke skades af den anden død.

>Matthev Henry skriver om disse vers:
<citat>v. 9, 10. This favour consists in two things:? (1.) Christ would
make this church's enemies subject to her. [1.] Those enemies are
described to be such as said they were Jews, but lied in saying so-pretended to be the only and peculiar people of
God, but were really the synagogue of Satan. Assemblies that worship God in spirit and in truth are the Israel of God; assemblies that either worship false gods, or the
true God in a false manner, are the synagogues of Satan: though they may
profess to be the only people of God, their profession is a lie. </citat>

>Paulus skriver i første Korintherbrev kap. 3:
v16 Ved I ikke, at I er Guds tempel, og at Guds ånd bor i jer? v17 Hvis nogen ødelægger Guds tempel, skal Gud ødelægge ham. For Guds tempel
er helligt, og det tempel er I.

Satans Synagoge er, som jeg læser og forstår det, ikke at afgrænset fysisk
område, men et legeme af frafaldne jøder.

»Den af jer, der er uden synd, skal kaste den første sten på hende.«

Er det vores eller Guds opgave at fordømme?
Er det ikke nærmere vores opgave at bede Gud om "at hans vilje ske"?

Marlene

Fra : Lyrik

Dato : 01-08-01 22:55

> [...]

Jeg kender din trængsel og din fattigdom ­ men rig er du! ­ og jeg ved,
at du spottes af dem, der påstår at være jøder og ikke er det, men er
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Det gør du jo selv lige her Marlene!

Skulle der være forskel på referance og "direkte referance?" Det ovenstående
må siges at dække begge dele.
Sjovt nok tror jeg ikke på Åbenbaringen som helligskrift! Men det gør du jo,
så her er din referance.
I Paulus' brev til Romerne står at befrieren skal komme fra Zion og fjerne
gudløshed fra Jakob. her bliver jøderne omtalt som gudløse, hvad de også
helt og aldeles er!
Den der har sønnen har også faderen, den der ikke har sønnen har heller ikke
faderen. Summa summarum jøderne er helt og aldeles gudløse!
Deres handlinger er helt og aldeles gudløse. Når man kører øje for øje... så
udvikler man sig til at være en uforbedrelig hårdhudet fascist.
De troende i jødedommen betragter alle andre som undermennesker, goj-er, som
de kan træde på. Der er ingen grund til at hæve dem til skyerne. de har
forkastet Kristus, de er hårdhjertede, så de jævner enkens hus med jorden,
hvis en terrorist har søgt tilflugt i det.
De billiger tortur, selv om de har skrevet under på at afvise det. Da
Danmark holdt et spejl op for dem i Kristi navn, blev vi udråbt til fjender
af Israel! Fordi vi fornægtede at torturere fanger.
Men for Abrahams skyld får de en chance til, og fordi Gud ikke fortryder at
han engang kaldte dem sit folk. Men de er ulydige og ugudelige
gudsbespottere! Så det er ikke i egen fortjeneste at Gud giver dem endnu en
chance.

Men vi var jo også ugudelige gudsbespottere engang, som fik en ufortjent
chance til at blive guds børn i troen på Vor Herre Jesus Kristus.
Hos Gud er der ikke partiskhed. Nu er de ulydige o.s.v. men de får chancen.
derfor skal vi IKKE være nogle af dem der angriber dem med våben. Men vi
skal heller ikke forsvare deres handlinger. De er og bliver ugudelige
forbrydere mod den levende Kristus!
Men deres angribere er endnu værre, dem vil Gud høste en pæn del af. Ja
han vil søge at tilintetgøre alle dem der overfalder Israel. På den store
dag, hvor de rotter sig sammen.

Men blandt både jøder og palæstinensere er der kristne, som søger den
uselviske kærlighed. Fred og nåde være med dem, som over hele Guds Israel.

Hilsen
Jens

Fra : Claus

Dato : 02-08-01 09:11

Lyrik skrev i meddelelsen <9k9tv2$tcl$1@news.cybercity.dk>...

>De billiger tortur, selv om de har skrevet under på at afvise det. Da
>Danmark holdt et spejl op for dem i Kristi navn, blev vi udråbt til fjender
>af Israel!

Ligegodt skrap kost fra en der kalder sig kristen.

Israel er det land i mellemøsten der overholder menneskerettigheder bedst. Eller mener du at Gaddaffi og Saddam er bedre?

Israel er omgivet af slyngelstater der ønsker Israel fjernet for stedse. Det gør den militære situation i Israel lidt anderledes end i vores andedam, synes du ikke?

Desuden har Jøder været udsat for et historisk absurd had uden lige. Det er holdninger som dine der tvinger Israel til et højt militært niveu. De har ikke noget valg.

Hilsen Claus.

Fra : Lyrik

Dato : 02-08-01 09:49

"Claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> wrote in message

[...]

Da Kristus var omgivet af slyngler, blev han så selv en hårdhjertet slyngel?

Israel er ikke kristne, jødedommen er afviklet af Vor Herre da forhænget i
templet revnede og det blev lagt i grus i år 70 efter Kristus.
De er en vantro militærmagt, som Gud har et formål med, nemlig at vise sin
nåde over de ugudelige.
Det gør dem ikke mindre ugudelige.
Tortur er ikke en nødvendighed i et moderne samfund. Det svækker Israels
militære magt, i det, det degraderer deres kreditværdighed overfor vesten
som de er totalt afhængige af!
Jeg skal minde dig om at USA betaler 100 millioner dollars HVER DAG til
Israels opretholdelse.
Gid der kunne komme noget medmenneskeligt ind i de hårdhudede
moselovsfascister!
Og ja! Kadhaffi er værre! Han er en psykisk syg mand, der har fået
lægebehandling i europa. Så han har i det mindste en undskyldning.
Forstå mig ret. Kristne kan ikke anbefale andet end Kristus.

Hilsen

Jens

Fra : Live4Him

Dato : 02-08-01 14:29

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tortur er ikke en nødvendighed i et moderne samfund. Det svækker Israels
> militære magt, i det, det degraderer deres kreditværdighed overfor vesten
> som de er totalt afhængige af!
~~~~~~~~~~~~~~
Jeg er enig. Er det iøvrigt ikke snart på tide at palæstinenserne får deres
egen stat, det har de vel egentlig ret til ?

jørgen.

Fra : Claus

Dato : 02-08-01 20:21

Live4Him skrev i meddelelsen <3b6955e9$0$2655$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>~~~~~~~~~~~~~~
>Jeg er enig. Er det iøvrigt ikke snart på tide at palæstinenserne får deres
>egen stat, det har de vel egentlig ret til ?

Du tror da vel ikke at Palæstinenserne ikke bruger tortur? Eller terror for den sags skyld?

Hilsen Claus

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 02-08-01 16:26

>Kristne kan ikke anbefale andet end Kristus.
>
>Hilsen
>
>Jens

Et er hvad vi kan anbefale, et andet hvad vi kan gøre:

Markusevangeliet kap. 11
v23 Sandelig siger jeg jer: Den, der siger til dette bjerg: Løft dig op og
styrt dig i havet! og som ikke tvivler i sit hjerte, men tror, at det, han
siger, vil ske, for ham sker det. v24 Derfor siger jeg jer: Alt, hvad I beder og bønfalder om, det skal I tro, at I har fået, og så får I det. v25 Når I står og beder, skal I tilgive, hvis I har noget mod nogen, for at
også jeres fader i himlene kan tilgive jeres overtrædelser.

Marlene

Fra : Erik

Dato : 03-08-01 12:47

> [...]

jeres
>fader i himlene kan tilgive jeres overtrædelser.

????????????

Tror du ikke Jens mener frelsen !

Erik

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 03-08-01 14:22

<citat>>>Kristne kan ikke anbefale andet end Kristus.

> [...]

jeres
>fader i himlene kan tilgive jeres overtrædelser.

Jo det gør han sikkert, men hvordan kan du anbefale noget til en med
lukkede ører? Derfor må vi henvende os til Gud, og bede Ham om at åbne
deres ører så de kan omvende sig

Marlene

Fra : Erik

Dato : 03-08-01 14:55

<marlene@karecki.com> wrote in message

????????????

</citat>

>Jo det gør han sikkert, men hvordan kan du anbefale noget til en med
>lukkede ører? Derfor må vi henvende os til Gud, og bede Ham om at åbne
>deres ører så de kan omvende sig

Når Guds Ord tales er det Helligånden der tager ordet og giver ordet til os,
og
Helligånden er Ham der lukker og åbner for herligheden.

Derfor skal vi have vækkelse her i Danmark kan det kun ske ved helligåndens
hjælp og et tæt samarbejde med Ham, og det er svært fordi mange vil ikke
erkænde at Helligånden ikke er med dem eller de tror selv der er så åndelige
stærke at de formår alt.

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 02-08-01 16:08

> Men blandt både jøder og palæstinensere er der kristne, som søger den
> uselviske kærlighed. Fred og nåde være med dem, som over hele Guds
Israel.

Og over resten af Israel vil Gud en skønne dag udgyde sin ånd så de vil
græde over Ham som de har gennemstunget.

og de vil omvende sig.

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-08-01 07:11

"Niels Steg" <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og over resten af Israel vil Gud en skønne dag udgyde sin
> ånd så de vil græde over Ham som de har gennemstunget.
>
> og de vil omvende sig.

Og ud fra hvilke tekster bygger du dette på? Jeg ser da i al fald en
masse tekster, hvoraf det fremgår at det "kun" er en lille rest, der
frelses!

Fra : Niels Steg

Dato : 03-08-01 10:48

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

> Og ud fra hvilke tekster bygger du dette på? Jeg ser da i al fald en
> masse tekster, hvoraf det fremgår at det "kun" er en lille rest, der
> frelses!

Zak 12

Niels

Fra : Erik

Dato : 03-08-01 13:46

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

> Zak 12

V 10, Gud vil udgyder Helligånden, så de ser hen til ham de har
gennemstunget. (Jesus)

Alt i Zak 12 er allerrede sket.

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 03-08-01 23:34

> V 10, Gud vil udgyder Helligånden, så de ser hen til ham de har
> gennemstunget. (Jesus)
>
> Alt i Zak 12 er allerrede sket.

Javel ja, det nok være rigtigt..
jeg ser det blot ikke, vi har ligesom ikke hørt hele landet beklage
deres korsfæstelse af Herren.. har vi?

vi har vist heller ikke set Jerusalem som den sten alle lande river sig
til blods på, altså dem der forsøge at løfte den?

Du har påstået noget Erik.. men jeg ser ikke noget hverken i historien
eller i skriften der kan fortælle os, at du har ret.. Intet af zak 12 er
sket!

Niels

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 04-08-01 10:10

> [...]

> Du har påstået noget Erik.. men jeg ser ikke noget hverken i historien
> eller i skriften der kan fortælle os, at du har ret.. Intet af zak 12 er

Niels, jeg mener du har fuldstændig ret..!

Specielt er følgende (Zak 12:9-10) da indlysende ikke opfyldt:

v9 På den dag agter jeg at udrydde alle de folkeslag, som rykker imod
Jerusalem; v10 men over Davids hus og Jerusalems indbyggere vil jeg udgyde
nådens og bønnens ånd, og de skal se hen til mig, ham de har gennemboret. De
skal holde dødsklage over ham, ligesom man klager over sin eneste søn, og
holde bitter sorg over ham, ligesom man sørger over sin førstefødte.

Jeg har ihvertfald ikke set nogle folkeslag udryddet endnu, ellers havde det
da været på TV2 nyhederne

Og Jerusalems indbyggere sørger heller ikke over ham de har gennemboret
(Jesus) endnu.

Som en lille detalje kan jeg nævne at en af Apostlene (Orson Hyde) i Jesu
Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige indviede det Hellige Land den 24.
Oktober 1841. Han blev sendt af sted i 1840 af Profeten Joseph Smith og
rejste mere end 1 år med mange prøvelser for at kunne gøre det.
Indvielsesbønnen blev givet på Olivenbjerget og fokuserede på tre temaer
nemlig (1) indsamlingen af Juda (2) opbygningen af Jerusalem (3) bygningen
af et Tempel.

Der blev indviet en mindelund af kirken på Olivenbjerget af kirken den 24.
oktober 1979, efter tilladelse og forhandlinger med Jerusalems borgmester.

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : Erik

Dato : 04-08-01 11:42

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Javel ja, det nok være rigtigt..
> jeg ser det blot ikke, vi har ligesom ikke hørt hele landet beklage
> deres korsfæstelse af Herren.. har vi?

Hvilket land skal beklage deres korsfæstelse af Herren ???

> vi har vist heller ikke set Jerusalem som den sten alle lande river sig
> til blods på, altså dem der forsøge at løfte den?

Nu må du hjælpe mig, det har jeg aldrig hørt om !

> Du har påstået noget Erik.. men jeg ser ikke noget hverken i historien
> eller i skriften der kan fortælle os, at du har ret.. Intet af zak 12 er
> sket!

Hvem elles er gennemstunget ??

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 04-08-01 18:26

> Hvilket land skal beklage deres korsfæstelse af Herren ???

Du nævnte Zak 12, 10, det står der!

> Nu må du hjælpe mig, det har jeg aldrig hørt om !

Læs det du skrev allerede var gået i opfyldelse!

> Hvem elles er gennemstunget ??

??

Niels

Fra : Erik

Dato : 04-08-01 18:32

> Du nævnte Zak 12, 10, det står der!

Det vil sige du ikke ved det ???

> sig

> Læs det du skrev allerede var gået i opfyldelse!

Og du ved heller ikke her hvad du taler om ???

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 04-08-01 20:10

> Det vil sige du ikke ved det ???

Jeg glemte det lige, det er sådan du ender diskutioner

> Og du ved heller ikke her hvad du taler om ???

Jeps, foruden alternativt begavet er du ligefrem en rille i en lp

Jeg ser ingen grund til at fortsætte denne diskution..

og jo, jeg ved godt hvad jeg taler om og til..

eod..

Niels

Fra : ~^ Erik ^~

Dato : 04-08-01 21:21

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg glemte det lige, det er sådan du ender diskutioner

> Jeps, foruden alternativt begavet er du ligefrem en rille i en lp

Hvis du med en alternativ begavelse, mener alternativ til den
indsigt du har i Bibelen, han jeg kun takke Gud for den rille i
min LP.

> Jeg ser ingen grund til at fortsætte denne diskution..

Ja, der er nemmere at genere folk end komme med skriftsteder
for dine inslag

> og jo, jeg ved godt hvad jeg taler om og til..

Hvorfor bliver du så sur ???

Erik

Fra : Marlene Karecki

Dato : 04-08-01 20:39

~^ Erik ^~ <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BNYa7.364$Ak5.7023@news.get2net.dk...

> [...]
> min LP.

> Ja, der er nemmere at genere folk end komme med skriftsteder

Måske fordi der er grænser for hvor mange gange, selv en tålmodig mand,
gider gentage sig selv!

Marlene

Fra : ~^ Erik ^~

Dato : 04-08-01 22:36

> Måske fordi der er grænser for hvor mange gange, selv en tålmodig mand,
> gider gentage sig selv!
>
> Marlene

Kære Marlene !

Niels skrev ;

> Og over resten af Israel vil Gud en skønne dag udgyde sin ånd så de vil
> græde over Ham som de har gennemstunget.
>
> og de vil omvende sig.
>
> Niels

Gud har udgydt sin ånd over Israel for 2000 år siden, derfor spørger jeg
Niels hvordan han er kommet til den kunskab og han siger endda Jøderne
VIL omvende sig uden at fortælle hvor i fremtiden vi befinder os.

Kan Niels ikke fortælle mig hvor der står at Jøderne vil omvende sig,
behøver han ikke udråbe min hjerne som alternativ til hans.

Erik

Fra : Marlene Karecki

Dato : 04-08-01 22:19

~^ Erik ^~ <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aUZa7.396$Ak5.7616@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Kan Niels ikke fortælle mig hvor der står at Jøderne vil omvende sig,
> behøver han ikke udråbe min hjerne som alternativ til hans.

Hej Erik.

Zakarias var profet. Det du læser i kapitel 12 er en profeti om hvad der vil
ske - ikke om hvad der er sket. Hvis du læser Zakarias' Bog og Johannes'
Åbenbaring skulle der være en chance for at du kan se sammenhængen. Læs også
artiklen "Fokus på Israel" på www.endetiden.dk

Marlene

Fra : Live4Him

Dato : 04-08-01 21:34

> Hvorfor bliver du så sur ???
~~~~~~~~~~
Industriferien er slut og folk skal på arbejde igen, det er derfor de er så
sure og mugne for tiden, Erik.

jørgen.

Fra : Niels Steg

Dato : 05-08-01 00:03

> [...]
>
> Hvis du med en alternativ begavelse, mener alternativ til den
> indsigt du har i Bibelen, han jeg kun takke Gud for den rille i

"Alternativt begavet" er det navn de evnesvage gav sig selv for nogle år
siden, og EN rille i en lp er et mindre ordspil på at du kører i den
samme rille hele tiden..

Du påstår noget, men har intet belæg for din påstand, du sagde at alt i
Zak 12 var gået i opfyldelse, jeg argumenterede mod det med ganske
almindelige ord fra Zak 12, men du har ikke læst teksten, for så ville
du have genkendt ordene og vist hvad det betød. så i stedet for at læse
Zak 12, siger du "DU FORSTÅR IKKE" og det er faktisk typisk dig, du
påstår noget, men når du møder argumenter, er alle andre så dumme at de
intet forstår.. og det er det jeg mener med den samme rille.

> Ja, der er nemmere at genere folk end komme med skriftsteder
> for dine inslag

Vi diskuterede Zak 12, har du glemt det - Læs den og dokumenter din
påstand om at det hele er gået i opfyldelse...

> Hvorfor bliver du så sur ???

Sur sur sur, hvad med at holde dig til zak 12.. du sagde det hele var
gået i opfyldelse.. det vil jeg gerne se dokumenteret.

Du sagde
[Citat]
> V 10, Gud vil udgyder Helligånden, så de ser hen til ham de har
> gennemstunget. (Jesus)
>
> Alt i Zak 12 er allerrede sket.

(og jeg svarede)
Javel ja, det nok være rigtigt..
jeg ser det blot ikke, vi har ligesom ikke hørt hele landet beklage
deres korsfæstelse af Herren.. har vi?
[Citat slut]

I næste brev spørger du

[Citat]
Hvilket land skal beklage deres korsfæstelse af Herren ???
[Citat slut]

Hvis du havde læst lidt længere ville du have vidst det

Zak 12,12
Landet skal klage, hver slægt for sig: Davidslægten for sig, og dens
kvinder for sig; Natanslægten for sig, og dens kvinder for sig;

Så sagde jeg endvidere dette:

[Citat]
vi har vist heller ikke set Jerusalem som den sten alle lande river sig
til blods på, altså dem der forsøge at løfte den?
[Citat slut]

Det var et referat og spørgsmål til Zak 12, 3

Du vrøvler når du siger at vers 10 blev opfyldt på pinsedagen..

I vers 9 læser vi at før dette sker vil alle folkeslag der rykker frem
mod Israel blive udryddet..

Er det sket Erik, nogensinde?

Og nej ulejlig dig ikke med at svare, jeg orker egentlig ikke den der
"Du forstår ikke"!

Endeligt EOD

Niels

Fra : ~^ Erik ^~

Dato : 05-08-01 11:45

> [...]
> påstår noget, men når du møder argumenter, er alle andre så dumme at de
> intet forstår.. og det er det jeg mener med den samme rille.

Dommen over Jerusalem Matt 23 (Luk 13v31-)

v37 Jerusalem, Jerusalem! du, som slår profeterne ihjel og stener dem,
der er sendt til dig. Hvor ofte ville jeg ikke samle dine børn, som en
høne samler sine kyllinger under vingerne, men I ville ikke.
v38 Se, jeres hus bliver overladt til jer selv, øde og tomt.
v39 For jeg siger jer: Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger:
Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn!«

Amos 8

v10 Jeg forvandler jeres fester til sorg og alle jeres sange til dødsklage;
jeg lægger sæk om alle lænder og klipper hvert hoved skaldet.
Jeg bringer en sorg som over det eneste barn; det ender som en bitter dag.
v11 Der skal komme dage, siger Gud Herren, da jeg sender hunger over
landet, ikke hunger efter brød eller tørst efter vand, men efter at høre
Herrens
ord.
v12 De skal flakke om fra hav til hav, og fra nord til øst skal de strejfe
rundt
og søge efter Herrens ord, men de finder det ikke.
v13 På den dag skal de smukke unge piger og de unge mænd afkræftes af
tørst,
v14 de som sværger ved Samarias syndeskyld, og som siger: »Så sandt din gud
lever, Dan!« og: »Så sandt din skytsgud lever, Be'ersheba!«
De skal falde og ikke rejse sig mere.

Niels skrev; -Citat
Og over resten af Israel vil Gud en skønne dag udgyde sin ånd så de vil
græde over Ham som de har gennemstunget.
Citat slut

Da jeg ikke IKKE FORSTÅR kan du vel ikke fortælle mig lidt merer om
denne Åndsudgydelse over Israel og ca hvor i historien den skal ske. Ud
fra disse to skriftsteder ovenfor, ser det ikke ud til at "dine" Jøder skal
have
anden behandling en den de allerrede har fået eller vil få, hvis de omvender
sig til Jesus (som alle andre)

> Du vrøvler når du siger at vers 10 blev opfyldt på pinsedagen..

På hvilket tidspunkt vil Gud udgyde sin Ånd over Jerusalem en gang til,????

Og i Matt 23 v37 siger Jesus de skal omvende sig først, som også Peter
siger på Tempeltrappen ApG 2 v 38. Med andre ord, hvis "dine" Jøder ikke
omvender sig og modtager Jesus som alle andre, frelser Gud dem ikke.

> I vers 9 læser vi at før dette sker vil alle folkeslag der rykker frem
> mod Israel blive udryddet..
>
> Er det sket Erik, nogensinde?

Jeg mener Ja, Elles ville der værer et Guds Jerusalem og et Guds tempel
i Israel den dag i dag.

> Og nej ulejlig dig ikke med at svare, jeg orker egentlig ikke den der
> "Du forstår ikke"!

Sig mig Kære Niels, kan Gud forlade sit Ord og indstifte en anden
offring end den der gælder for alle i dag, en bedrer offring end Jesus.
Har Gud en frelseplan for "disse" Jøder, der ligger uden for de løfter
Gud har givet alle mennesker gennem Jesus.

> Endeligt EOD

Dit EOD er belønnet med et smil ?

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-08-01 06:55

"Niels Steg" <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev

> Zak 12

Og hvad så med alle de næsten utællelige skriftsteder der siger noget
andet? skal vi bare se bort fra dem, og nøjes med en sellektiv læsning
af nogle ganske få udvalgte tekster, der mingeleres til at passe ind i
det vi gerne vil have dem til at passe ind i?

Fra : Niels Steg

Dato : 06-08-01 07:46

> [...]
> af nogle ganske få udvalgte tekster, der mingeleres til at passe ind i
> det vi gerne vil have dem til at passe ind i?

At vi ikke forstår sammenhænge i skriften, gør ikke skriften til løgn..

Hvis alle jøder vender hjem, hvor mange er der så i Israel?
Hvor mange vil der være tilbage efter trængslen?

Med de 2 spørgsmål kan man så fundere over hvor meget "en lille rest"
er.

men om "resten" end er stor eller lille, vil den være "landet" som
omvender sig.

Og tidsperioden, tjaa den er så svær, at jeg dårligt tør gætte..

men med ovenstående spørgsmål har jeg anbragt os i tiden "efter
trængslen og før dommedag".

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-08-01 12:43

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

> At vi ikke forstår sammenhænge i skriften, gør ikke skriften
> til løgn..

Men, men den tolkning der ser bort fra de betingelser Gud knytter til
sine løfter, bliver til en løgn

> [...]
> "en lille rest" er.
>
> men om "resten" end er stor eller lille, vil den være "landet" som

Bibelen taler stadig om at det kun er en lille rest der omvender sig
og bliver frelst. Det store flertal bliver altså stadig ikke frelst!

Fra : Niels Steg

Dato : 06-08-01 14:49

> Men, men den tolkning der ser bort fra de betingelser Gud knytter til
> sine løfter, bliver til en løgn

Jeg forsøgte overhovedet ikke et tolke Zak 12 fordi jeg egentlig tror
det er helt klar tekst, og at det vil ske sådan som det står..

Men se mit brev til dig i tråden "Det tredie tempel"

> Bibelen taler stadig om at det kun er en lille rest der omvender sig
> og bliver frelst. Det store flertal bliver altså stadig ikke frelst!

Næe de dør!

Zak 12, 10 taler ikke om vores eller jødernes forhold til Gud, men er en
profeti der helt og adeles uden krav til den Gud lover det. Præsis som
da Gud oprettede en Pagt med Noah en pagt der kun gjalt den ene vej og
var adeles uden klausuler.

Gud vil på den dag Han taler om, gøre det sådan at Israel omvender sig -
altså først er de ugudelige (GT stil) - så udgyder Gud sin ånd - Og
Israel omvender sig til Kristus! Altså Gud siger at han selv vil sørge
for at Israel omvender sig.
(dette sidste er tolkning)

Og nu til lidt gætte værk.. Et eller andet sted står der at Gud har
lukket jødernes øjne - så jeg gætter på at han blot åbner deres øjne
igen!

Es 29 taler lidt om dette.

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-08-01 13:01

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]

> Næe de dør!

Hvorefter de omvender sig og bliver frelst? Eller hvad?

[ ... ]
> [...]
> - Og Israel omvender sig til Kristus! Altså Gud siger at han selv
> vil sørge for at Israel omvender sig. (dette sidste er tolkning)

Altså jøderne får en chance i "de sidste dage" som ingen anden får?

Og Gud vil sørge for at de omvender sig, skriver du! Er jøderne nu
blevet frataget deres frie vilje, så de ikke længere kan vælge om de
vil omvende sig eller ej, men bliver tvunget dertil af Gud?

Hvordan hænger det sammen med udsagnet i NT, at i forbindelse med
frelsen er der ingen forskel på mennesker? Det er der måske alligevel?
Udsagnet om at "Gud er den samme i går og i dag, ja til evig tid" er
måske allegevel ikke gældende når det kommer til stykket? Vi skal
altså kun læse og tro det i Bibelen, der nu engang passer med det man
selv gerne vil tro på?

Der findes en ganske udmærket lille bog, der hedder "Kristuspagten"
skrevet af Frank Jacobsen. Den burde være obligatorisk læsning for
alle der kalder sig kristne.

Bogen behandler på en letforståelig, og dog grundig måde, hele
pagtshistorien i GT, sammenholdt med hvordan NT fortæller, at denne
pagt egentlig handler om Kristus som det centrale.

Fra : Erik

Dato : 07-08-01 18:44

> "Niels Steg" <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]

> Hvorefter de omvender sig og bliver frelst? Eller hvad?

Han er nok mormon, for Jesus forkynder for mormoner i
dødsriget. ( Ifølge en mormon her på dlk)

> [ ... ]
>
> Altså jøderne får en chance i "de sidste dage" som ingen anden får?

Det er hvad manden siger !!!

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 07-08-01 20:25

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Steg" <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]

> Hvorefter de omvender sig og bliver frelst? Eller hvad?

Næe, men resten vil jo stadig være "hele landet"..

Min argumentation gik ud på at vise at resten sagtens kan være meget
stor.

> Altså jøderne får en chance i "de sidste dage" som ingen anden får?

Kan du læse Zak 12 10 anderledes..

alle andre vil i de dage stadig kunne omvende sig.

> Og Gud vil sørge for at de omvender sig, skriver du! Er jøderne nu
> blevet frataget deres frie vilje, så de ikke længere kan vælge om de
> vil omvende sig eller ej, men bliver tvunget dertil af Gud?

he he, ikke mere end de 3000 på pinsedag.

> [...]
> måske allegevel ikke gældende når det kommer til stykket? Vi skal
> altså kun læse og tro det i Bibelen, der nu engang passer med det man

Sarkasme klær' dig ikke Andreas

Selv om Gud er den samme i går, i dag og til evig tid, er skriften et
tydelig bevis på at Han handler forskelligt i forskellige tidsperioder.

> Der findes en ganske udmærket lille bog, der hedder "Kristuspagten"
> skrevet af Frank Jacobsen. Den burde være obligatorisk læsning for
> alle der kalder sig kristne.

Hmm, jeg står næsten altid af når nogen foreslår obligatorisk læsning ud
uver Bibelen!

> Bogen behandler på en letforståelig, og dog grundig måde, hele
> pagtshistorien i GT, sammenholdt med hvordan NT fortæller, at denne
> pagt egentlig handler om Kristus som det centrale.

Det gør efterspillet i Trængslen, 1000 årsriget og Dommedag også!

Nåe ja, det gør Zak 12 i særdeleshed.

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-08-01 08:43

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

> Næe, men resten vil jo stadig være "hele landet"..

Er vi her ikke ovre i det der kaldes retorisk misrøgt!? ... idet
et par tusinde ud af adskillige mia. så også vil kunne kaldes en rest
der "jo stadig være "hele landet"..", ikke sandt!

> Min argumentation gik ud på at vise at resten sagtens kan være meget
> stor.

Den lille rest der frelses er i Bibelen sat i contrast til det store
flertal der takker nejtak til frelsen - uanset kødelig herkomst.

> Kan du læse Zak 12 10 anderledes..
>
> alle andre vil i de dage stadig kunne omvende sig.

Men jøderne har altså bare ikke en chance for at takke nej, de bliver
omvendt uanset, for DERES frie vilje er frataget dem!?

> he he, ikke mere end de 3000 på pinsedag.

Jo, det fremgår da af din argumentation, at de ikke får en chance til
at takke nej!

[ ... ]
> Sarkasme klær' dig ikke Andreas

Det var altså ikke meningen at det skulle have en sarkastisk
undertone. Den var tænkt at skulle være humoristisk.

> Selv om Gud er den samme i går, i dag og til evig tid, er skriften
> et tydelig bevis på at Han handler forskelligt i forskellige
> tidsperioder.

Og fratager jøderne derres frie valgmulighed?

> Hmm, jeg står næsten altid af når nogen foreslår obligatorisk
> læsning ud uver Bibelen!

Jeg gav den ikke status på niveau med Bibelen, - men sjældent har jeg
læst en så god bog skrevet af en af mine "tros-modstandere"

> Det gør efterspillet i Trængslen, 1000 årsriget og Dommedag også!
>
> Nåe ja, det gør Zak 12 i særdeleshed.

Især når den læses i det rette lys af den sande forkyndelse om hvem
Guds særlige øjesten er.

Andreas Falck

Besøg http://www.sda-net.dk

Fra : Niels Steg

Dato : 08-08-01 16:09

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er vi her ikke ovre i det der kaldes retorisk misrøgt!? ... idet
> et par tusinde ud af adskillige mia. så også vil kunne kaldes en rest
> der "jo stadig være "hele landet"..", ikke sandt!

Kender du Guds planer, ved du hvor mange en rest er?

> Men jøderne har altså bare ikke en chance for at takke nej, de bliver
> omvendt uanset, for DERES frie vilje er frataget dem!?

Læser du Zak 12, 10 nu, eller læser du dine egne tanker?

> Jo, det fremgår da af din argumentation, at de ikke får en chance til
> at takke nej!

Havde de 3000 lyst til at sige nej?

> Det var altså ikke meningen at det skulle have en sarkastisk
> undertone. Den var tænkt at skulle være humoristisk.

husk

> Og fratager jøderne derres frie valgmulighed?

Zak 12, 10 - tolker du det sådan at de bliver frataget deres valg?

> Jeg gav den ikke status på niveau med Bibelen, - men sjældent har jeg
> læst en så god bog skrevet af en af mine "tros-modstandere"

OK

> Især når den læses i det rette lys af den sande forkyndelse om hvem
> Guds særlige øjesten er.

??

Niels

Fra : Erik

Dato : 06-08-01 12:37

"Niels Steg" <niels.stegWHO@get2net.dk> wrote in message
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

> At vi ikke forstår sammenhænge i skriften, gør ikke skriften til løgn..

Nej, det gør ikke skriften til løgn. Men det kan nemt gører det vi forstår
til en løgn.

> Hvis alle jøder vender hjem, hvor mange er der så i Israel?
> Hvor mange vil der være tilbage efter trængslen?

Hvilke " Jøder " taler vi om, de der er omskåret udvortes eller de som
er omskåret på hjertet. Rom 2 v 28-29.

> Med de 2 spørgsmål kan man så fundere over hvor meget "en lille rest"
> er.
>
> men om "resten" end er stor eller lille, vil den være "landet" som
> omvender sig.

Hvis du med " resten, en lille rest " hentyder til Rom11 v 5 hvor de
nåde-udvalgte Jøder blev frelst og alle de andre Jøder blev forhærdet
af Gud selv. Ingen af disse Jøder der er omtalt i Rom 11, vil vi se igen
før opstandelsen.

> Og tidsperioden, tjaa den er så svær, at jeg dårligt tør gætte..
>
> men med ovenstående spørgsmål har jeg anbragt os i tiden "efter
> trængslen og før dommedag".

Altså en periode der kan værer over 1000 år, alt efter hvilken
af de 5 domsdage der er på tale.

Fra : Erik

Dato : 03-08-01 12:49

> [...]
>
> Og ud fra hvilke tekster bygger du dette på? Jeg ser da i al fald en
> masse tekster, hvoraf det fremgår at det "kun" er en lille rest, der

Det har Gud allerrede gjordt, derfor heder det Pinse

Erik