/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
(gen)start
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-09 20:08

Hvis min boxer går i stå kort efter at være startet (kold), så er anden
start besværet. Den vil gerne have lidt gas.

´Hvorfor nu det? den starter uden problem i første forsøg. Er det batteriet
der lige skal sætte sig eller?


 
 
Hans Posselt (05-04-2009)
Kommentar
Fra : Hans Posselt


Dato : 05-04-09 20:39


"tp" <nomail> skrev i en meddelelse
news:49d9017c$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvis min boxer går i stå kort efter at være startet (kold), så er anden
> start besværet. Den vil gerne have lidt gas.
>
> ´Hvorfor nu det? den starter uden problem i første forsøg. Er det
> batteriet der lige skal sætte sig eller?
>
Hej
Jeg har to boxere - den ene har fire ben og starter altid uden besvær med
fuld turbo fra start.
Den anden starter efter et par snøft og går derefter jævnt, men den har også
indsprøjtning.
Har din karbonader eller?
Hans




Ukendt (05-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-09 20:54



> Hej
> Jeg har to boxere - den ene har fire ben og starter altid uden besvær med
> fuld turbo fra start.
> Den anden starter efter et par snøft og går derefter jævnt, men den har
> også indsprøjtning.
> Har din karbonader eller?


sprøjt. Jojo, den starter fint, men hvis den går i stå, fx pga for lidt gas
ved igangsæt, så kan den ikke bare startes igen uden lidt gas.


Armand (05-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-04-09 22:45

tp skrev:
>
>
>> Hej
>> Jeg har to boxere - den ene har fire ben og starter altid uden besvær
>> med fuld turbo fra start.
>> Den anden starter efter et par snøft og går derefter jævnt, men den
>> har også indsprøjtning.
>> Har din karbonader eller?
>
>
> sprøjt. Jojo, den starter fint, men hvis den går i stå, fx pga for lidt
> gas ved igangsæt, så kan den ikke bare startes igen uden lidt gas.
>
Med sprøjt er der da noget galt hvis den ikke kan holde sig igang efter
først at være startet op - Er du sikker på at du ikke utålmodigt leget
med gasgrebet?
Underbevidstheden spiller tit ind, så prøv evt. at holde hånden helt væk
fra gasgrebet ved opstart (á på bremse-reservioret eller ved brug af
blot en pegende finger på starterknappen)!

--
Armand.
(der mandag efter mandag hører byens Race-ungdom påstå at de ikke rører
gassen når vi forsøger at skubbe deres kolde druknede racer igang á:
"kun choker, ingen gas!" - Men ikke desto mindre er man på 1. parket til
pilotens ubevidste febrilske pumpen med gassen.

Hans Posselt (05-04-2009)
Kommentar
Fra : Hans Posselt


Dato : 05-04-09 23:29


>>
>> sprøjt. Jojo, den starter fint, men hvis den går i stå, fx pga for lidt
>> gas ved igangsæt, så kan den ikke bare startes igen uden lidt gas.
> >
> Med sprøjt er der da noget galt hvis den ikke kan holde sig igang efter
> først at være startet op - Er du sikker på at du ikke utålmodigt leget med
> gasgrebet?
> Underbevidstheden spiller tit ind, så prøv evt. at holde hånden helt væk
> fra gasgrebet ved opstart (á på bremse-reservioret eller ved brug af blot
> en pegende finger på starterknappen)!
>
> --
> Armand.
> (der mandag efter mandag hører byens Race-ungdom påstå at de ikke rører
> gassen når vi forsøger at skubbe deres kolde druknede racer igang á: "kun
> choker, ingen gas!" - Men ikke desto mindre er man på 1. parket til
> pilotens ubevidste febrilske pumpen med gassen.
>
Hvis det er en 1100, mener jeg den har en koldstartanordning (choker eller
tændningsforstilling), bruger du den?
Det er kun nødvendigt i koldt vejr, og den skal hurtigt slåes fra.




claus b.p. (07-04-2009)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 07-04-09 14:29

tp wrote:
> Hvis min boxer går i stå kort efter at være startet (kold), så er
> anden start besværet. Den vil gerne have lidt gas.
>
> ´Hvorfor nu det? den starter uden problem i første forsøg. Er det
> batteriet der lige skal sætte sig eller?

Har intet med batteriet at gøre; for mager blanding. Falsk luft? Uoriginalt
luftfilter/udstødning?

/Claus



Ukendt (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-09 16:59

>> Hvis min boxer går i stå kort efter at være startet (kold), så er
>> anden start besværet. Den vil gerne have lidt gas.
>>
>> ´Hvorfor nu det? den starter uden problem i første forsøg. Er det
>> batteriet der lige skal sætte sig eller?
>
> Har intet med batteriet at gøre; for mager blanding. Falsk luft?
> Uoriginalt luftfilter/udstødning?
>

For mager. tjae, kan man det med sprøjt? orig udstødning og luftfilter.
den har dog meget lav tomgang, og det kan man godt skrue på.

batteriet var et gæt fordi en start sikkert dræner meget (2 cylindre a
575ccm med stor kompression er hårde at dreje) og at en efterfølgende start
hurtigt efter havde lagt batteriet ned.

jo, den har en koldstarts choker, men jeg bruger den ikke, da den starter
fint første gang.


Armand (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-04-09 19:15

tp skrev:
>>> Hvis min boxer går i stå kort efter at være startet (kold), så er
>>> anden start besværet. Den vil gerne have lidt gas.
>>>
>>> ´Hvorfor nu det? den starter uden problem i første forsøg. Er det
>>> batteriet der lige skal sætte sig eller?
>>
>> Har intet med batteriet at gøre; for mager blanding. Falsk luft?
>> Uoriginalt luftfilter/udstødning?
>>
>
> For mager. tjae, kan man det med sprøjt? orig udstødning og luftfilter.
> den har dog meget lav tomgang, og det kan man godt skrue på.
>
> batteriet var et gæt fordi en start sikkert dræner meget (2 cylindre a
> 575ccm med stor kompression er hårde at dreje) og at en efterfølgende
> start hurtigt efter havde lagt batteriet ned.
>
> jo, den har en koldstarts choker, men jeg bruger den ikke, da den
> starter fint første gang.
>
Og det har ikke slået dig at den måske ligesåvel er til for at holde liv
i motoren???

Hvis motoren går i stå som følge af manglende "choker" så èr det jo en
situation med for mager blanding, som Claus er inde på, og genstart
efter en for mager bøvs kán godt drille!

--
Armand.

Hans Posselt (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Hans Posselt


Dato : 09-04-09 20:18


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:49db97dc$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> tp skrev:
>>>> Hvis min boxer går i stå kort efter at være startet (kold), så er
>>>> anden start besværet. Den vil gerne have lidt gas.
>>>>
>>>> ´Hvorfor nu det? den starter uden problem i første forsøg. Er det
>>>> batteriet der lige skal sætte sig eller?
>>>
>>> Har intet med batteriet at gøre; for mager blanding. Falsk luft?
>>> Uoriginalt luftfilter/udstødning?
>>>
>>
>> For mager. tjae, kan man det med sprøjt? orig udstødning og luftfilter.
>> den har dog meget lav tomgang, og det kan man godt skrue på.
>>
>> batteriet var et gæt fordi en start sikkert dræner meget (2 cylindre a
>> 575ccm med stor kompression er hårde at dreje) og at en efterfølgende
>> start hurtigt efter havde lagt batteriet ned.
>>
>> jo, den har en koldstarts choker, men jeg bruger den ikke, da den starter
>> fint første gang.
> >
> Og det har ikke slået dig at den måske ligesåvel er til for at holde liv i
> motoren???
>
> Hvis motoren går i stå som følge af manglende "choker" så èr det jo en
> situation med for mager blanding, som Claus er inde på, og genstart efter
> en for mager bøvs kán godt drille!
>
> --
> Armand.
>
Under alle omstændigheder er det godt at motionere chokeren så kablet ikke
gror fast - ellers må du jo gi' den noget havre i anden startfase.
Hans




Armand (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-04-09 23:17

Hans Posselt skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:49db97dc$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> tp skrev:
>>>>>
>>>
>>> jo, den har en koldstarts choker, men jeg bruger den ikke, da den starter
>>> fint første gang.
>>>
>> Og det har ikke slået dig at den måske ligesåvel er til for at holde liv i
>> motoren???
>>
>> Hvis motoren går i stå som følge af manglende "choker" så èr det jo en
>> situation med for mager blanding, som Claus er inde på, og genstart efter
>> en for mager bøvs kán godt drille!
>>
> Under alle omstændigheder er det godt at motionere chokeren så kablet ikke
> gror fast - ellers må du jo gi' den noget havre i anden startfase.
>
Jeg roder hér ved folks manglende fingerspitzengefühl, og det i håbet om
at nogle vil føle sig punket til at ræsonnere lidt mere i de situationer
de ender i!
For mig er det fuldstændig ubegribeligt at man kan komme helt derud hvor
man, i en nyhedsgruppe, søger teknisk hjælp til at starte sin motocykel,
når man i næsten samme sætning erklærer at man ikke bruger chokeren -
Jamen hør nu lige: Er det ikke et opstartsproblem? og er chokeren ikke
en opstarts-anordning?? :-|

En kammerats motorcykel er notorisk kæde-æder, også selvom de monterede
kæders kvalitet burde være helt overkill!
Jamen, er dét ikke en passende lejlighed til at ræsonnere om kæden mon
er for stram??
"det hár jeg tænkt på, men kæden er spændt efter fabrikkens
foreskrifter, og forøvrigt siger importøren at dén model ér hård mod
kæden" lyder svaret!
Tilsyneladende er det helt utænkeligt for bruger og importør at
fabriks-opgivelsen er en kende til de stramme side og at man jo kunne
prøve at køre med generelt lidt løsere kæde for at se om levetiden
pludselig kom op i nærheden af alle andre motorcyklers! :-|
Det er tilsyneladende lettere blot at vedholde status quo og afvente
importørens ord om at "lige den model er også svag i kædenavs og udgangs
-lejerne, efter antallet af skader at dømme" =

--
Armand.

Ukendt (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-04-09 08:50


> For mig er det fuldstændig ubegribeligt at man kan komme helt derud hvor
> man, i en nyhedsgruppe, søger teknisk hjælp til at starte sin motocykel,
> når man i næsten samme sætning erklærer at man ikke bruger chokeren -
> Jamen hør nu lige: Er det ikke et opstartsproblem? og er chokeren ikke en
> opstarts-anordning?? :-|

Et af formålene ved denne nyhedsgruppe er vel at kunne spørge om ting vedr
motorcykler, og måske blive klogere på sin hobby. Ikke alle har dit niveau
af viden, og du deltager vel i gruppen for at ville dele din viden ?!

Dette er kke den første boxer med sprøjt jeg har haft, og den forrige skulle
ikke bruge "chokeren" med mindre det var frost udenfor.
En rigtig "choker" er det ikke, men derimod en hjælp i ekstra kolde tider,
og ikke en anordning der under normale omstændigheder skal benyttes.
Jeg har talt med forhandleren, og han vil forsøge at hæve tomgang en anelse.



Mvh TP
R1150RT
K1200RS


Armand (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-04-09 10:55

tp skrev:
>
>> For mig er det fuldstændig ubegribeligt at man kan komme helt derud hvor
>> man, i en nyhedsgruppe, søger teknisk hjælp til at starte sin
>> motocykel, når man i næsten samme sætning erklærer at man ikke bruger
>> chokeren - Jamen hør nu lige: Er det ikke et opstartsproblem? og er
>> chokeren ikke en opstarts-anordning?? :-|
>
> Et af formålene ved denne nyhedsgruppe er vel at kunne spørge om ting
> vedr motorcykler, og måske blive klogere på sin hobby. Ikke alle har
> dit niveau af viden, og du deltager vel i gruppen for at ville dele din
> viden ?!
>
Jup!
Og derfor forsøger jeg at punke folk til at finde blot et minimum af
fingerspitzengefühl frem.
Fingerspitzengefühl har ikke noget med viden med derimod ræsonnement at
gøre: Ville du, uanset niveau af viden, ikke finde det mærkeligt hvis en
ka'l skulle spørge ind til gruppen omkring hans gentagne styrt samme
sted, og hér blive retteligt gjort opmærksom på at der ligger sand i
pågældende sving!?
Nej vel! Det ville sgu' da være mærkeligt om man væltede dag efter dag i
det samme sand uden selv at ræsonnere sig til problemløsningen, og på
samme måde synes jeg at det er temmeligt blindt at have gentagne
koldstartsproblemer uden at forsøge at løse dem med den dertil
forekommende "choker", hvis funktion på såvel indsprøjtnings, som
karburator -forekomster bl.a. er netop at hæve tomgangen en anelse :-|

--
Armand.
(der lige for nyligt er blevet gjort opmærksom på at han ikke længere
bider, som førhen og derofr har taget sig sammen)

Grunnet (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 11-04-09 10:04


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:49df1723$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Armand.
> (der lige for nyligt er blevet gjort opmærksom på at han ikke længere
> bider, som førhen og derofr har taget sig sammen)

Og du er ved at komme efter det - nu kan vi genkende den "gamle" men yngre
Armand

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



Armand (15-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-04-09 23:56

Grunnet skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:49df1723$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Armand.
>> (der lige for nyligt er blevet gjort opmærksom på at han ikke længere
>> bider, som førhen og derofr har taget sig sammen)
>
> Og du er ved at komme efter det - nu kan vi genkende den "gamle" men yngre
> Armand
>
Hæ!
Ind i mellem skal man lige have et høfligt spark i den rette retning

Jeg har gravet lidt i din indlægs-historik og kan, lige som dig selv,
faktisk ikke finde noget svar der er mere bid i end mine rolige
betragtninger omkring fabrikkernes olie-definitioner vs. olie-religion.

Hvis du skal have ret i at du blev bidt hårdere dengang end aktuelle
newbies bliver, så bliver du nødt til at grave noget frem selv.
Jég forudser at det bliver et skuffende arbejde og at det ér et
spørgsmål om ungdoms-psyke og erindringsforskydelse; men prøv nu at grav
argumenterne frem!
I DARE YOU!

--
Armand.

Grunnet (16-04-2009)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 16-04-09 06:53


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:49e665f3$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Grunnet skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
>> news:49df1723$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Armand.
> Hvis du skal have ret i at du blev bidt hårdere dengang end aktuelle
> newbies bliver, så bliver du nødt til at grave noget frem selv.
> Jég forudser at det bliver et skuffende arbejde og at det ér et spørgsmål
> om ungdoms-psyke og erindringsforskydelse; men prøv nu at grav
> argumenterne frem!
> I DARE YOU!
>


Jeg er villig til at give dig ret - bortset fra det med undgoms-psyken - jeg
var 48 da jeg fik MC-kortet og det var først i den forbindelse jeg begyndte
at læse DFM. Men som newbee i gruppen og på MC-området er man klart mere
følsom, også fordi man lige skal lære "tonen" i gruppen..
Men jeg skal nok prøve at grave lidt mere i det.
Som jeg skrev i en anden tråd var det måske slet ikke dig. Min gamle
hukommelse siger mig at det også kunne være en nordjyde med hang til
grusgrave der var "den skyldige". Og så skal du selvfølgelig få min
uforbeholdne undskyldning ))

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



Armand (16-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-09 09:46

Grunnet skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:49e665f3$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Grunnet skrev:
>>
>> Hvis du skal have ret i at du blev bidt hårdere dengang end aktuelle
>> newbies bliver, så bliver du nødt til at grave noget frem selv.
>> Jég forudser at det bliver et skuffende arbejde og at det ér et spørgsmål
>> om ungdoms-psyke og erindringsforskydelse; men prøv nu at grav
>> argumenterne frem!
>> I DARE YOU!
>>
>
>
> Jeg er villig til at give dig ret - bortset fra det med undgoms-psyken - jeg
> var 48 da jeg fik MC-kortet .......
>
Ja, dét er jo et modargument der batter!

> Men jeg skal nok prøve at grave lidt mere i det.
> Som jeg skrev i en anden tråd var det måske slet ikke dig. Min gamle
> hukommelse siger mig at det også kunne være en nordjyde med hang til
> grusgrave der var "den skyldige". Og så skal du selvfølgelig få min
> uforbeholdne undskyldning ))
>
Undskylde? Nej da!
I givet fald må jeg jo til at læse hám lidt i kortene så vi kan få
oprettet status quo her på gruppen

--
Armand.

Grunnet (16-04-2009)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 16-04-09 17:28


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:49e6effb$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Grunnet skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
>> news:49e665f3$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Grunnet skrev:
>>>
>>> Hvis du skal have ret i at du blev bidt hårdere dengang end aktuelle
>>> newbies bliver, så bliver du nødt til at grave noget frem selv.
>>> Jég forudser at det bliver et skuffende arbejde og at det ér et
>>> spørgsmål om ungdoms-psyke og erindringsforskydelse; men prøv nu at grav
>>> argumenterne frem!
>>> I DARE YOU!
>>>
>>
>>
>> Jeg er villig til at give dig ret - bortset fra det med undgoms-psyken -
>> jeg var 48 da jeg fik MC-kortet .......
>>
> Ja, dét er jo et modargument der batter!
>
>> Men jeg skal nok prøve at grave lidt mere i det.
>> Som jeg skrev i en anden tråd var det måske slet ikke dig. Min gamle
>> hukommelse siger mig at det også kunne være en nordjyde med hang til
>> grusgrave der var "den skyldige". Og så skal du selvfølgelig få min
>> uforbeholdne undskyldning ))
>>
> Undskylde? Nej da!
> I givet fald må jeg jo til at læse hám lidt i kortene så vi kan få
> oprettet status quo her på gruppen
>


Nu har jeg ledt igen - og må indrømme at det er svært at finde en tråd hvor
jeg i dag ville føle et "rap over nallerne".
Det nærmeste jeg kan komme er
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/cb07c607ea453517/
det er lidt nede i tråden - og det er ikke dig Armand, men Rittig, og hvis
jeg dengang har følt det "rap over nallerne" må jeg - når jeg læser det
idag - sige at det har været velfortjent

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



"J.C. Kløve" (16-04-2009)
Kommentar
Fra : "J.C. Kløve"


Dato : 16-04-09 17:38

Grunnet skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:49e6effb$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Grunnet skrev:
>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:49e665f3$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Grunnet skrev:
>>>>
>>>> Hvis du skal have ret i at du blev bidt hårdere dengang end aktuelle
>>>> newbies bliver, så bliver du nødt til at grave noget frem selv.
>>>> Jég forudser at det bliver et skuffende arbejde og at det ér et
>>>> spørgsmål om ungdoms-psyke og erindringsforskydelse; men prøv nu at grav
>>>> argumenterne frem!
>>>> I DARE YOU!
>>>>
>>>
>>> Jeg er villig til at give dig ret - bortset fra det med undgoms-psyken -
>>> jeg var 48 da jeg fik MC-kortet .......
>>>
>> Ja, dét er jo et modargument der batter!
>>
>>> Men jeg skal nok prøve at grave lidt mere i det.
>>> Som jeg skrev i en anden tråd var det måske slet ikke dig. Min gamle
>>> hukommelse siger mig at det også kunne være en nordjyde med hang til
>>> grusgrave der var "den skyldige". Og så skal du selvfølgelig få min
>>> uforbeholdne undskyldning ))
>>>
>> Undskylde? Nej da!
>> I givet fald må jeg jo til at læse hám lidt i kortene så vi kan få
>> oprettet status quo her på gruppen
>>
>
>
> Nu har jeg ledt igen - og må indrømme at det er svært at finde en tråd hvor
> jeg i dag ville føle et "rap over nallerne".
> Det nærmeste jeg kan komme er
> http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/cb07c607ea453517/
> det er lidt nede i tråden - og det er ikke dig Armand, men Rittig, og hvis
> jeg dengang har følt det "rap over nallerne" må jeg - når jeg læser det
> idag - sige at det har været velfortjent
>
Åhh ja

De gode gamle "olie-tråde", de kunne trække nogle poster

Jeg led af samme erindringsforskydning - At det var Kim der havde dasket
til mit usikre "newbee" indlæg, men det viste sig at være Rittig


Men de er jo også nogle barske gutter de der off-rødder

--
Dun@nt

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste