boligens størrelse
Fra : kazai süssbaum

Dato : 21-05-09 13:12

Hvordan måler man en boligs størrelse når man har skrå vægge?

Fra : Armand

Dato : 21-05-09 13:21

kazai süssbaum skrev:
> Hvordan måler man en boligs størrelse når man har skrå vægge?

= gulvarealet!

--
Armand.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 21-05-09 06:27

On 21 Maj, 14:21, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> = gulvarealet!

Så vidt jeg ved, ganger man med 0, et eller andet, når man har skrå
vægge, men det har sikkert også noget at gøre med, hvor skrå de er.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kåre

Dato : 21-05-09 13:26

"kazai süssbaum" <kazai@yahoo.de> skrev i en meddelelse
> Hvordan måler man en boligs størrelse når man har skrå vægge?

Det er der hvor der er 140 cm fra gulv til tagplade.

mvh
Kåre

Fra : bme

Dato : 21-05-09 13:35

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "kazai süssbaum" <kazai@yahoo.de> skrev i en meddelelse
>
> Det er der hvor der er 140 cm fra gulv til tagplade.

Hvis det er en opmåling i henhold til bbr, så er det arealet hvor der er
mindst 150 cm fra gulv til yderside tagbelægning.

/bo

Fra : bme

Dato : 21-05-09 13:36

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i meddelelsen

> "Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis det er en opmåling i henhold til bbr, så er det arealet hvor der er
> mindst 150 cm fra gulv til yderside tagbelægning.

Se evt http://www.ebst.dk/br08.dk/br07_02_id5173/0/55/0 afsnit B.1.1.3, hvor
beregningsreglerne er beskrevet.

/bo

Fra : kazai süssbaum

Dato : 21-05-09 14:37

bme wrote:
> "bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i meddelelsen

> Se evt http://www.ebst.dk/br08.dk/br07_02_id5173/0/55/0 afsnit
> B.1.1.3, hvor beregningsreglerne er beskrevet.

Hvor der i stk 5.1. står:
"i udnyttelige tagetager medregnes det areal, der i et
vandret plan 1,5 m over færdigt gulv ligger inden for
planets skæring med tagbeklædningens udvendige side."

Dvs det gulv areal hvor der er højere end 150 cm fra gulv til
tagbeklædningens udvendige side. (?) Jeg kan forestille mig der KAN være
problemer med at beregne tykkelsen af tag m/ isolering og beklædning mm...?
Er der en tommelfingerregel her?

Fra : bme

Dato : 21-05-09 14:56

"kazai süssbaum" <kazai@yahoo.de> skrev i meddelelsen

> [...]
> tagbeklædningens udvendige side. (?) Jeg kan forestille mig der KAN være
> problemer med at beregne tykkelsen af tag m/ isolering og beklædning

Hvis du har de gamle bygningstegninger, kan du måle dig frem her. Ellers må
du igang via et velux vindue eller lignende. Det er ikke altid lige nemt.
Hvis du har et velux vindue, kan du tage en tommestok og måle dig frem til
hvad højden er på dine skråvægge indenfor, når du har 1,5 metermærket på
tagfladens yderside.

/bo