Sav med LANGT skaft :-)
Fra : Ole S.

Dato : 20-05-09 00:03

Har et træ i gården , hvor sidegrenene trænger til at blive skåret af.
De sidder dog ca 3- 5 meter oppe , så problemet er at kunne nå dem med en
sav.
Grene er 3- 10 cm tykke.
Kan forestille mig en sav med hult plastic-skæfte og monteret med 3-4 meter
lang "kæp" ?
Nogle der har erfaringer ?

Fra : Klaus G.

Dato : 20-05-09 05:48

> Kan forestille mig en sav med hult plastic-skæfte og monteret med 3-4
> meter lang "kæp" ?
> Nogle der har erfaringer ?
Ja, en stige plejer at være et rigtig godt hjælpemiddel når jeg skal save i
træer :)

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Ole S.

Dato : 20-05-09 10:19

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Ja, en stige plejer at være et rigtig godt hjælpemiddel når jeg skal save
> [...]

Hvis det var muligt at bruge en stige, havde jeg ikke
spurgt i dette forum.

Fra : Klaus G.

Dato : 20-05-09 16:41

> Hvis det var muligt at bruge en stige, havde jeg ikke
> spurgt i dette forum.
Nu bliver jeg altså nysgerrig. Hvorfor ikke? :)

Hvad med en stoor trappestige så?:)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-05-09 07:05

On Wed, 20 May 2009 01:02:50 +0200, "Ole S." <virkerikke@båt.hot> wrote:

> [...]
>Grene er 3- 10 cm tykke.
>Kan forestille mig en sav med hult plastic-skæfte og monteret med 3-4 meter

Jeg har en topsav (og en topsaks) fra Wolf Geräte (tror jeg det hedder
....) Der er et teleskopskaft til, som i udslået tilstand er 4 meter
langt. Den kan nemt tage grene på 10 cm, også i 5 meters højde.

Både sav, skaft og saks er på denne side:
<http://shop.mi.dk/catalog/index.php?cPath=224_368_369&osCsid=0824cb62e37a5ec14cf0d19ac375b2b9>

Jeg har savet hele min gamle træsilo inde i laden ned med min topsav
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ole S.

Dato : 20-05-09 10:25

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har savet hele min gamle træsilo inde i laden ned med min topsav

Saven ser rigtig effektiv ud !
Hvad med teleskopskaftet ? Ser ikke så stærkt ud og hvordan
sættes saven på teleskopskaftet ?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-05-09 18:14

On Wed, 20 May 2009 11:25:28 +0200, "Ole S." <virkerikke@båt.hot> wrote:

>Saven ser rigtig effektiv ud !

Det er den også - eller, efter siloen er min ikke så skarp mere, men
stadig fin de få gange om året jeg skal bruge den.

>Hvad med teleskopskaftet ? Ser ikke så stærkt ud og hvordan
>sættes saven på teleskopskaftet ?

Saven klikkes på skaftet, som er meget stabilt, selv i alleryderste hak.
Det er heller ikke specielt tungt.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ole S.

Dato : 20-05-09 19:28

> [...]
> stadig fin de få gange om året jeg skal bruge den.

> Saven klikkes på skaftet, som er meget stabilt, selv i alleryderste hak.

Så er det bestilt !
Takker for assistancen

Mvh.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-05-09 20:25

On Wed, 20 May 2009 20:28:04 +0200, "Ole S." <virkerikke@båt.hot> wrote:

>Så er det bestilt !
>Takker for assistancen

Det var så lidt. Håber du bliver lige så glad for sættet som jeg er for
mit

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ole S.

Dato : 25-05-09 22:22

> Det var så lidt. Håber du bliver lige så glad for sættet som jeg er for
> mit

> Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Det sæt med sav og forlænger er 100% iorden !
Skærer grenene over næsten som var det smør.
Forlængeren er meget stabil , ingen problem der
Troede det var et job der vile tage en hel dag , men det tog kun tre timer.
Anbefales MEGET det sæt...
Tusind tak for linket !

Fra : Mogens

Dato : 26-05-09 06:05

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
>
> Jeg har savet hele min gamle træsilo inde i laden ned med min topsav
Er sættet dette:

Skaft Wolf multistar
Varenr.: wo 3943700

Topsav prof.
Varenr.: wo 7232003

Prof. topsaks Wolf
Varenr.: wo 7200000

Man skal vel også bruge denne (men ikke til saven)??:
Tråd-spole til topsaks
Varenr.: wo 3946000

Fra : Ole S.

Dato : 26-05-09 10:20

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Er sættet dette:
>
> Skaft Wolf multistar
> Varenr.: wo 3943700
>
> Topsav prof.
> Varenr.: wo 7232003
>
> Prof. topsaks Wolf
> Varenr.: wo 7200000
>
> Man skal vel også bruge denne (men ikke til saven)??:
> Tråd-spole til topsaks
> Varenr.: wo 3946000

Lige det sæt !
Saksen har jeg ikke købt da jeg ikke havde brug for den.
Saven kan også buges til små tynde grene.Et lille ryk , så er de
væk !

Fra : Mogens

Dato : 26-05-09 10:34

Ole S. wrote:

> Lige det sæt !
> Saksen har jeg ikke købt da jeg ikke havde brug for den.
> Saven kan også buges til små tynde grene.Et lille ryk , så er de
> væk !

Jeg lurer lidt på hvordan saven virker. Problemet er jo at sikre et fast
greb således at man herudfra kan starte savningen. Sker selve savningen
ved gentagne snoretræk?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-09 01:27

On May 20, 8:04 am, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:
> Både sav, skaft og saks er på denne side:
> <http://shop.mi.dk/catalog/index.php?cPath=224_368_369&osCsid=0824cb62...>

Skaftet har jeg til en frugtplukker, så jeg skal da have købt saven
da.....

> Jeg har savet hele min gamle træsilo inde i laden ned med min topsav

......jeg også har sådan én jeg skal have ned

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 26-05-09 07:53

Christian B. Andresen skrev:

> Skaftet har jeg til en frugtplukker, så jeg skal da have købt saven
> da.....

Så kan du save træet ned med et brugt frugtplukkerskaft...

Leif

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-09 05:17

On May 20, 11:25 am, "Ole S." <virkerikke@båt.hot> wrote:

> Saven ser rigtig effektiv ud !
> Hvad med teleskopskaftet ? Ser ikke så stærkt ud

Det er stærkt, vi har det til en frugtplukker og den er meget stabil.

> og  hvordan sættes saven på teleskopskaftet ?

Det er noget klick system, virker stabilt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : N/A

Dato : 26-05-09 07:53

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-09 03:47

On May 26, 11:33 am, Mogens <n...@mail.com> wrote:

> Jeg lurer lidt på hvordan saven virker. Problemet er jo at sikre et fast
> greb således at man herudfra kan starte savningen.

Mener man saver ved at trække mod sig selv, altså modsat en alm.
fuksvans.

> Sker selve savningenved gentagne snoretræk?

Snoren er så vidt jeg har set kun til saksen. Den lille snor er kun
for at gribe saven hvis den skulle smutte ud af beslaget.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Ole S.

Dato : 26-05-09 21:56

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Snoren er så vidt jeg har set kun til saksen. Den lille snor er kun
for at gribe saven hvis den skulle smutte ud af beslaget.

Helt korrekt !