hyldeknægt ude af vinkel
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-05-09 14:47

Hejsa

Jeg har købt 2 stærke "hyldeknægte" og kunne ikke fatte at lortet ikke
passede ind mellem væg og gulv...

Jeg havde nogle andre hyldeknægte men med noget for svage i
godstykkelsen.... Så købte de største vinkler nede i bauhaus til den
nette sum af 150kr stykket....

Men de er sku ikke meget stærke når de er ude af vinkel...

Så ville jeg lige høre om det er normalt man laver hyldeknægte ude af
vinkel? Det passer nok meget godt hvis man hænger 1ton bordplade op på
dem, at de bukker sig på plads i vinkel

lige et billede: http://img134.imageshack.us/img134/2460/hyldekngtvinkel.jpg

Fra : J. E.

Dato : 18-05-09 22:35

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Så ville jeg lige høre om det er normalt man laver hyldeknægte ude af
vinkel? Det passer nok meget godt hvis man hænger 1ton bordplade op på
dem, at de bukker sig på plads i vinkel

Jeg ved ikke om det er normalt, men det skal du nok regne med på kina-varer.

Millarcos produkter er normalt i den billigste ende, men kr. 150,- for sådan
en lyder noget dyrt.

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-05-09 18:48

Bjarke Hansen wrote:

> Så ville jeg lige høre om det er normalt man laver hyldeknægte ude af
> vinkel?

Ja.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-05-09 12:05

On 19 Maj, 19:48, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:

> Ja.

Okay det lyder mystisk... Producentet svarerede ellers dette ret
hurtigt:

--
Det er selvfølgelig en uheldig situation vi har bragt dig i.

At hyldeknægtene er ”defekte” er ikke godt nok, men der sker fejl i
produktioner.

Hvis du henvender dig i den butik, hvor du har købt dem, får du dem
selvfølgelig krediteret.

Støder du på problemet igen, vil vi MEGET gerne høre om det, da det
naturligvis er noget der skal følges op på.

Beklager den ulejlighed du har haft, men tak for din tilbagemelding.

Med venlig hilsen / Best regards

Ilse Parmo Sørensen

Millarco-4F.jpg
Millarco A/S

Har købt 2 af jeres stærkeste hyldeknægte.... Men kan ikke bruges da
de er meget ude af vinkel.. Kan det virkelig passe i laver hyldeknægte
ude af vinkel???

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-05-09 20:12

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>
> Det er selvfølgelig en uheldig situation vi har bragt dig i.
>
> At hyldeknægtene er ”defekte” er ikke godt nok, men der sker fejl i

Så får de sgu travlt.

Jeg har for en del år siden købt netop den type du viste, og deres
vinkel var alle over 90 grader, men lidt forskellige. Jeg skulle bl. a.
bruge to til et væghængt køkkenbord og lagde der tynde krydsfinerplader
mellem hyldeknægt og bordplade sådan at bordpladen blev nogenlunde
vandret. En anden gang var det et ille væghængt værkstedsbord, der
gjorde jeg på samme måde.

Fra : Benny Andersen

Dato : 20-05-09 07:13

On Tue, 19 May 2009 11:04:37 -0700 (PDT), Bjarke Hansen wrote:

> Okay det lyder mystisk... Producentet svarerede ellers dette ret
> hurtigt:
>
> --
> Det er selvf¸lgelig en uheldig situation vi har bragt dig i.
>
> At hyldekn¿gtene er ¡defekte¡ er ikke godt nok, men der sker fejl i
> produktioner.
[resten bortklippet]

logik for perleh¸ns, at sådan en business snak intet har med sandheden at
g¸re - det er rent interessent politik.

--
Benny Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-05-09 12:06

> Ja.

ud over det svar jeg fik fra producenten kan det undre da jeg var ovre
i et andet byggemarked også at kigge på nogle stærke vinkler, de var
også en smugle ude af vinkel.. Men de alm. spinkle vinkler i 90grader
og ikke mere eller mindre..

Fra : langwadt@fonz.dk

Dato : 19-05-09 13:33

On 19 Maj, 20:06, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> i et andet byggemarked også at kigge på nogle stærke vinkler, de var
> også en smugle ude af vinkel.. Men de alm. spinkle vinkler i 90grader

jeg tror ikke på at de nogensinde ville kunne blive 90grader under
belastning
hvis ikke de var ude af vinkel, bare det at det øverste hul trækker i
skruen og
det nederste trykker på væggen vil give en vis fejl. Hvis de ekstra på
grader så
alligevel er for meget så skal en eventuel afstandsklods side helt
oppe under
bordet og ikke nede på væggen hvor den nok er nemmere at se.

-Lasse

-Lasse

Fra : Armand

Dato : 20-05-09 00:01

langwadt@fonz.dk skrev:

> [...]
> skruen og
> det nederste trykker på væggen vil give en vis fejl.

Hvis en hyldeknægt skal være ude af vinkel, skulle det være til den
anden side, dels for at kompensere for evt. sammentrykning ved
belastning, men også for at ting på en skæv hylde hellere bør rulle ind
mod væggen frem for ud over kanten!

Trick til enkel on-site kontrol af vinklen:
Placer to knægte stående på gulv/disk med ryggen mod hinanden - Hvis
begge knægte er i ret vinkel skal de ligge helt tæt an mod hinanden.

Indrømmet: en knægt med +° kan matche én med tilsvarende -° og derved
forvrænge billedet, ligesom at blot én af de to testede kán være ret
selvom der er luft imellem. men med lidt test af indtil flere af de
forekommende burde man kunne finde et sæt der er regulære.

--
Armand.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 20-05-09 13:56

> [...]
> side, dels for at kompensere for evt. sammentrykning ved belastning, men
> også for at ting på en skæv hylde hellere bør rulle ind mod væggen frem

prøv lige at se på billedet igen, de er jo lige nettop lidt mere end 90
grader, så de er kompenceret for belastning.

JJ

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-09 19:48

"Johannes Jørgensen" <johs-jspam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> prøv lige at se på billedet igen, de er jo lige nettop lidt mere end 90
> grader, så de er kompenceret for belastning.
>
> JJ

Har fundet løsningen. Det er da fordi du bruger en mitsutomo vinkel til at
måle med... At ingen har set det før

hehe

Mvh
Mads K

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 23-05-09 07:24

">
> Har fundet løsningen. Det er da fordi du bruger en mitsutomo vinkel til at
> [...]
Det er ikke mig der bruger den vinkel men Bjarke.

JJ

Fra : Armand

Dato : 23-05-09 00:07

Johannes Jørgensen skrev:

> prøv lige at se på billedet igen, de er jo lige nettop lidt mere end 90
> grader, så de er kompenceret for belastning.

Nårh ja.
Det var lige det der skulle til

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 20-05-09 00:01

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-05-09 15:23

On 21 Maj, 20:47, "Mads Kristiansen" <Ingen> wrote:

> Har fundet løsningen. Det er da fordi du bruger en mitsutomo vinkel til at
> måle med... At ingen har set det før

Ja og? De er stadig ude af vinkel....

Det er sikkert brugbart at de ude af vinkel til nogle ting...
Men når de skal bruges på en vinkel på 90grader dur er ikke er vinklen
er 85grader....