Grå glas og gryder fra Miele opvaskemaskin~
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-05-09 12:53

Vi har i Flensborg købt 2 ens Miele opvaskemaskiner på samme dag og sat én
op hér i 6310 Broager og én i vores fritidshus i 6400 Vester Snogbæk.

Begge steder er vandet halvhårdt, men hvor servicet kommer skinnende blankt
ud af maskinen i Snogbæk er det gråt hér i Broager.

Begge maskiner står til fabriksindstillingen "3" hvad skyllemiddel angår,
men for at se om det hjalp noget satte jeg den problematiske maskine til "5"
i stedet; og så blev servicet da først gråt!

Begge har en si i bunden som jeg har haft ude i går uden at noget var
stoppet; og begge kører / kørte med samme vasketabs og skyllemiddel.

Er der noget vi kan gøre inden vi evt. ringer til en servicemand? (vi har
service i dk. på dem, fik vi at vide ved købet)
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 18-05-09 13:56

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der noget vi kan gøre inden vi evt. ringer til en servicemand? (vi har
> service i dk. på dem, fik vi at vide ved købet)

Og du har husket at fylde salt på?
--
mvh/Preben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-05-09 22:26

Preben Andersen skrev:

> Og du har husket at fylde salt på?

Ja, der er masser (sir konen )

Men fik at vide i aften af en kollega (osse med en Miele opvaskemaskine) at
man kan justere saltdoseringen!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-05-09 23:28

Hans Paulin (6310) skrev:

> Men fik at vide i aften af en kollega (osse med en Miele
> opvaskemaskine) at man kan justere saltdoseringen!?

Har dyrket det lidt:

Hér hvor vi bor har vi en hårdhedsgrad på 19,4 hvor maskinen ab fabrik er
indstillet til mellem 12-15.

Ved fritidshuset ligger værdien på 15,7.

Jeg har derfor givet maskinen hér en "streg" mere.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 21-05-09 12:59

> [...]
> indstillet til mellem 12-15.
>
> Ved fritidshuset ligger værdien på 15,7.
>
> Jeg har derfor givet maskinen hér en "streg" mere.

Løste det problemet?

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du også vild med gadgets?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-05-09 14:35

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Løste det problemet?

En streg mere ved salt og afspænding...mjae...det er ikke blitzeblankt, men
dét kan man måske ikke opnå med dét vand!?

Men nu er det da i det mindste rent, og min bedre halvdel klager ikke
længere...
Hans
www.zofiaoghans.dk