Valg, ved køb af græstrimmer
Fra : Is

Dato : 17-05-09 17:18

Hej

Jeg har en græstrimmer af mærket black & decker, model GL720, 600W
Sidste sommer knækkede remmen, og det er den nu gjort igen.

Sidste sommer fik jeg fat i en ny rem der med porto kostede 100 kr,
hvor fragt og indpakning var den største del af beløbet. så det er vel
ok. men denne gang må jeg nok skifte et par remhjul også.

derfor går mine overvejelser på køb af ny, og hvad skal jeg så vælge
??

Og hvad har andre af erfaringer med rep af græstrimmer ??
og fremskaffelse af reservedele til div. fabrikater ??

Erik Isager

Fra : Armand

Dato : 17-05-09 18:14

Is skrev:
> [...]
> ok. men denne gang må jeg nok skifte et par remhjul også.
>
> derfor går mine overvejelser på køb af ny, og hvad skal jeg så vælge

"rem" og "remhjul"??
Er det ikke snøren der skærer græsset at der tales om?
Dén er en gemen sliddel og skal veksles jævnligt.
Ofte drejer det sig om en "kasette" som man med tiden kan trække ny
trådlængde ud af.
Som vanligt med slige sliddele hører billigt værktøjskøb sammen med dyre
slid/forbrugs -dele. For mit vedkommende skulle der gå tre printerkøb
førend at jeg vægtede indkøbs og drifts -faktorerne mod hinanden til et
fornuftigt køb - Hvor mange græstrimmere mon du når at købe :-/

--
Armand.

Fra : Is

Dato : 17-05-09 23:29

> "rem" og "remhjul"??
> Er det ikke snøren der skærer græsset at der tales om?

Nej, det er remmen !! der sidder efter motoren 2 tandremskiver af
forskellig størelse, og mellem dem er der en tandrem.

Jeg har nok gjort den fejl, hele tiden starte og stoppe. man skal nok
bare lade den køre, så længe man bare er i nærheden af noget der skal
klippes. ??

(Jeg har ca slidt 2 ruller snøre op)

mvh Erik

Fra : Armand

Dato : 18-05-09 15:03

Is skrev:

> Nej, det er remmen !! der sidder efter motoren 2 tandremskiver af
> forskellig størelse, og mellem dem er der en tandrem.

Scusi!

> Jeg har nok gjort den fejl, hele tiden starte og stoppe. man skal nok
> bare lade den køre, så længe man bare er i nærheden af noget der skal
> klippes. ??

Helt uden personlig erfaring, andet end kortavige brug af en
bensin-motoriseret: Kan det være at der ryger skidt og sten imellem rem
og -hjul?
Dét tager meget let livet af en tandrem!

--
Armand.

Fra : Is

Dato : 18-05-09 19:21

> [...]
rem
> og -hjul?
> Dét tager meget let livet af en tandrem!

Det kræver vist et billed !!

http://www.erikisager.dk/rem.jpg

her ses motor med remskive af stål, og en remskive af plast på den
spiral der føre ned til det hoved hvor i snøren er.

mvh Erik

Fra : Armand

Dato : 18-05-09 21:37

Is skrev:
> [...]
>
> her ses motor med remskive af stål, og en remskive af plast på den
> spiral der føre ned til det hoved hvor i snøren er.

Jawohl!
Det store remhjul dér er da helt til hundene, og sikkert grunden til at
ihvertfald 2. rem ikke holdt længere.
Det tyder på at skaden skyldes udpræget "hjulspinn" men det skulle
næsten være umuligt, og ihvertfald umødigt at belaste piskeren så hårdt!?
Køb en ny!

--
Armand.

Fra : Is

Dato : 18-05-09 22:11

> Køb en ny!

Det er også det der er min plan - derfor ville jeg høre lidt om hvad
mit næste valg kunne blive.

Sikkert er det, at det bliver en EL drevet, men resten kunne bero på
hvad jeg høre her !!

derfor ønsker jeg at høre lidt om holbarhed, og evt fremskaffelse af
reservedele (ikke snøren)

mvh Erik

Fra : Armand

Dato : 19-05-09 15:43

Is skrev:

> Det er også det der er min plan - derfor ville jeg høre lidt om hvad
> mit næste valg kunne blive.

Du godeste, ja vi er jo hermed kommet tilbage til subj.!

--
Armand.