HJÆLP !! - afløbet er stoppet
Fra : Brother Tuck

Dato : 17-05-09 13:02

Mit afløb i køkkenvasken er stoppet. Jeg har forsøgt med en renseslange på
en højtryks renser, men jeg kan kun komme ca. 4 meter ind.
Hvad er der nu af udveje og hvad koster en slamsuger ?

Alle gode råd modtages

Fra : Martin Bak

Dato : 17-05-09 13:48

"Brother Tuck" <henning@legaard.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er der nu af udveje og hvad koster en slamsuger ?

Der er et par stykker her:

http://www.erhvervspladsen.dk/Ads/SalesResult.asp?CatID=6904&Adtype=1&SubCatID=12478

De lægger fra 295.000 og opefter, -brugt.

Du har, såvidt jeg kan vurdere forsøgt hvad der er at forsøge selv. Ring til
et firma og få det ordnet. Det er normalt ikke ret dyrt, typisk under 1000
kr.
--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : TT

Dato : 17-05-09 16:47

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> [...]
> til et firma og få det ordnet. Det er normalt ikke ret dyrt, typisk under

Husk der skal stort kørekort til dem

NB! Man kan nogle gange "betale i bilen", og spare lidt ... har jeg hørt.

-TT

Fra : auasimodo

Dato : 17-05-09 17:58

"TT" <trp@fjerndette-hajq.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> Husk der skal stort kørekort til dem
>
> NB! Man kan nogle gange "betale i bilen", og spare lidt ... har jeg hørt.
>
> -TT

og det hjælper så endnu mere hvis man ser lidt godt ud

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-09 17:33

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Der er et par stykker her:
>
> http://www.erhvervspladsen.dk/Ads/SalesResult.asp?CatID=6904&Adtype=1&SubCatID=12478
>
> De lægger fra 295.000 og opefter, -brugt.

Mon ikke man kan få rabat hvis man køber et par stykker. Måske for ialt en
halv million hvis man er heldig. Så kan man have en stående i forhaven og en
i reserve i baghaven.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-05-09 11:13

On 17 Maj, 14:02, "Brother Tuck" <henn...@legaard.dk> wrote:
> [...]
> en højtryks renser, men jeg kan kun komme ca. 4 meter ind.
> Hvad er der nu af udveje og hvad koster en slamsuger ?

4meter? Hvordan er dine kloakrør i dimension osv? løber der fx kun et
40mm rør så langt hen til hovedkloaken eller hvordan?

Lyder i hvertfald lidt mystisk hvis det er et 110rør der er stoppet
til fra køkkenvasken.

Jeg har selv ca. 1meter 50mmrør og så er resten 110mm

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-05-09 18:41

> Mit afløb i køkkenvasken er stoppet. Jeg har forsøgt med en renseslange på
> en højtryks renser, men jeg kan kun komme ca. 4 meter ind.
> Hvad er der nu af udveje og hvad koster en slamsuger ?

Du har prøvet med kogende vand, ikke? Og skilt samlingen under vasken - skal
gøres FØR det kogende vand.
Check i øvrigt den første brønd efter vasken. Er den stoppet? Hvis ja, så
slamsuger eller find næste brønd og prøv at spule baglæns i den. Hvis nej,
så prøv at spule fra brønden ind mod vasken.

Mvh Maria

Fra : Ivan

Dato : 18-05-09 08:11

"Brother Tuck" <henning@legaard.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> en højtryks renser, men jeg kan kun komme ca. 4 meter ind.
> Hvad er der nu af udveje og hvad koster en slamsuger ?

Dav

Har du kikket i vandlås under vask.
Har du en køkkenbrønd, og har du kikket i den. Den finder, sandsynligvis,
lige ud for dit køkken. Det er meget muligt at det er den der stoppet, sæbe
og fedt rester.
Der kan jo være et rørbrud, så er det er kloakmester du skal have fat i, og
forsikring - skjuldt rør.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-05-09 06:40

On 17 Maj, 14:02, "Brother Tuck" <henn...@legaard.dk> wrote:
> Alle gode råd modtages

Fyld afløbsrøret og vask med varmt vand.
Bloker overløbshullet.
Bloker afløb og overløbshuller på samtlige vaske, vaskemaskiner,
brusenicher, badekar etc. der er forbundet til samme rør, inden
forstopppelsen. Give afløbet i vasken en god omgang med
svupperen. Vandets bevægelse i røret vil, som regel, fjerne
tilstoppelsen.

Mvh
Peter Schrøder

Fra : Brother Tuck

Dato : 23-05-09 06:23

intet hjalp, men det kunne den lokale slamsuger