Græsrive eller løvrive ?
Fra : .J.S...

Dato : 16-05-09 19:24

Hvad er bedst til sammenrivning af græsafklip ?

Findes noget som hedder en løvrive :
http://godtværktøj.dk/have-entreprenoer-redskaber-70/loev-planerings-river-84/loevrive-galv-506.html

Men også græsrive :
http://godtværktøj.dk/have-entreprenoer-redskaber-70/graes-traeriver-85/graesrive-staaltaend-32-tands-508.html

Har en plænelufter rive men den er noget voldsom, skærer nærmest i jorden og
er mest egnet til at fjerne mos med.

mvh/JS

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-05-09 21:26

> Hvad er bedst til sammenrivning af græsafklip ?

> [...]

Græsriven er nemmest at arbejde med og giver færrest vabler. Om det så er
smart at rive for græs, er en anden sag. Vi bioklipper og lader det ligge.

Mhv Maria

Fra : .J.S...

Dato : 16-05-09 22:16

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Græsriven er nemmest at arbejde med og giver færrest vabler. Om det så er
> smart at rive for græs, er en anden sag. Vi bioklipper og lader det ligge.

Takker, vil prøve sådan en.

Men ellers rigtigt man kan også blot lade det ligge.
Jeg bruger en rugbrødsklipper så det er ikke specielt findelt og ligger
derfor ovenpå græsset. Har en del problemer med mos fordi der er for lidt
lys, og det bliver nok ikke bedre af at græsset er delvist dækket af klumper
af afklip.

mvh/JS