Kugleled
Fra : Hauge

Dato : 14-05-09 10:13

Hej

Jeg roder rundt for at finde et lille kugleled, men det kniber med at finde
det, uden at man skal være momsregistreret.

Det skal være noget der minder om dette:
http://kortlink.dk/6m4f

Og skal helst være 6 mm, da det ikke skal holde til ret meget, men være med
meget lav friktion.

Hvis nogen kender til et alternativt produkt, som ligner og har meget lav
friktion, så vil det være en rigtig rar ting. Et alternativ jeg selv kan
komme i tanker om, er kardanled, men der kan jeg kun finde noget "skrammel"
til modelbiler og lign., og fabrikanterne er ikke helt vilde med at skrive
mål på det man kan finde, kun at det passer på den-og-den bil.

Om det er plast eller metal, er underordnet, da det kun skal kunne holde til
ca. 2 kg., og ikke de voldsomste kræfter, da det er til noget håndholdt.

Pft.
Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 14-05-09 10:27

Hej Hauge

> Jeg roder rundt for at finde et lille kugleled, men det kniber med at
> finde det, uden at man skal være momsregistreret.

Der er jo et kugleled til en gasfjeder, bør kunne fåes i en
autoudstyrsforretning eller hos THansen.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 14-05-09 11:18

Hej Max
Max wrote:
> Der er jo et kugleled til en gasfjeder, bør kunne fåes i en
> autoudstyrsforretning eller hos THansen.

Jeg har selv haft samme tanke, men jeg kan kun finde dem med dæmper, så
bliver det lidt dyrt og lidt spild.

Men ved et held, ramlede jeg ind i en biks på eBay, der solgte 10 stk. af
dem jeg skal bruge til 130 kr. incl. porto fra england, så det var faktisk
ganske billigt, så det blev sådan en portion.

Men tak for interessen alligevel :)

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 14-05-09 13:34

Hej Hauge

> Men ved et held, ramlede jeg ind i en biks på eBay, der solgte 10
> stk. af dem jeg skal bruge til 130 kr. incl. porto fra england, så
> det var faktisk ganske billigt, så det blev sådan en portion.

Det er også en god pris, min pris på dem ligger omkring
12 kr. alt afhængig af materiale og størrelse.

--
Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 14-05-09 15:39

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev:
> Hej
>
> Jeg roder rundt for at finde et lille kugleled, men det kniber
> med at finde det, uden at man skal være momsregistreret.

Sidder på højdekorrektøren på alle Citroen BX og Xantia, kan fås
hos alle autoreservedelsforhandlere med respekt for sig selv.

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Hauge

Dato : 14-05-09 15:41

Hej
Henning Lund wrote:
> Sidder på højdekorrektøren på alle Citroen BX og Xantia, kan fås
> hos alle autoreservedelsforhandlere med respekt for sig selv.

Også i den lille størrelse?

Mvh Hauge

Fra : Henning Lund

Dato : 14-05-09 15:54

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev:

> Også i den lille størrelse?

De er 6 mm på en Citrobang bil.

Fra : Henning Lund

Dato : 14-05-09 16:10

Henning Lund <dendurikke@denne.mailadresse> skrev:
> De er 6 mm på en Citrobang bil.

Du kan se en død plastikversion her
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/85.page jeg brugte dog
altid den i metal da den holdt længere tid.