Azalea uden blomster
Fra : TDC Newsgroups

Dato : 13-05-09 20:05

Vi har en hvid azalea (Persil) og en rød (Satan) der er sat på samme tid og
sted. Sidste år blomstrede ingen af dem - muligvis pga. knopperne havde fået
frost. I år blomstrer den hvide, men den røde viser stadig ingen tegn på
blomsterknopper - kun blade. Har nogen en teori til, hvad det kan skyldes og
skal jeg regne med at den ikke blomstrer mere?

/Dorthe

Fra : Lise Hansen

Dato : 14-05-09 10:19

Hvordan har planten det? Hvis den er frisk, men "bare" mangler
blomsterknopper, skal blomsterne nok komme. Har den manglet vand - specielt
i sensommeren, hvor knopperne anlægges? Får den gødning - eller måske for
meget gødning? Hvis du kun har begrænset viden og erfaring om azalea og
rhododendron kan du finde masser af gode råd på nettet.
Satan blomstrer ret sent. I min er der dog tydelige blomsterknopper på
nuværende tidspunkt.
Hilsen
Lise

Fra : TDC Newsgroups

Dato : 15-05-09 20:00

Ja den har fået gødning, står lige ved siden af den hvide azalea, som har
masser af knopper og har samme betingelser og ser ellers frisk ud. Men så må
jeg se, om den vil blomstre næste år...ellers må jeg jo grave den op...

Tak for svar

/Dorthe