Græsslåmaskine til max 2000kr.
Fra : Klaus G.

Dato : 13-05-09 19:09

Hej.

En i familien er lige blevet husejer og mangler derfor en ny græsslåmaskine
:)

Der vil max ofres 2000kr. på sådan en bandit og de har derfor fundet følgene
maskine:
http://www.swiflet.com/davidt/davi/20/1/
En AL-KO plæneklipper til 1299kr. eller 1799kr. i samme mærke, men med
selvkør.

Er det en udemærket maskine?

Eller skal de liiige slagte sparegrisen HELT og så nuppe den Partner på
samme side, men til 2299kr? Hvis ja, hvorfor? I må meget gerne argumentere
for det :)

Kan i anbefale andre til samme pris? Gerne hvor i har set den til omtalte
pris.

På forhånd tak!

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : CC

Dato : 13-05-09 19:28

"Klaus G." skrev i meddelelsen
> [...]
> samme side, men til 2299kr? Hvis ja, hvorfor? I må meget gerne argumentere

Jeg vil finde de 300 kr.
Partner maskinen har en større motor, og dermed flere heste, at fordele
mellem selvkør og klip.
1300 kr's maskinen har små hjul for og bag. Da jeg fik ny maskine var jeg
overrasket over hvormeget de store baghjul letter arbejdet når der skal
vendes.
Find ud af hvor hurtigt selvkør kører. Købte på et tidspunkt en billig
selvkør, men den kørte så langsomt, at jeg pille drevet fra.
Sker trækket mellem aksel og baghjul via remtræk, der sidder bag et skjold i
selve slårummet så drop det. Der kan ikke undgås, at der kommer græs ind og
sætter sig i klemme. Tilsidst vil den ikke køre selv.

Sluttelig - Jeg går ud fra, at det er en ganske almindelig parccelhus have,
der ikke er kuperet, langhåret og lignende - for så skal du måske kikke
efter en buskrydder

Fra : Klaus G.

Dato : 16-05-09 12:20

> [...]
> Sluttelig - Jeg går ud fra, at det er en ganske almindelig parccelhus
> have, der ikke er kuperet, langhåret og lignende - for så skal du
Tak for input. Der er nu blevet indkøbt en maskine med store baghjul,
størrere motor osv.. Og han har ikke fortrudt det. Han siger de store hjul
hjælper meget mere end man skulle tro. Så jeg skal lige have prøvet sådan en
maskine engang, har selv en meget billig maskine, lille motor, tre
højdejustering, sideudkast og det er det :)