Maling af vinduer
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 13-05-09 09:24

Startede sidste år med at male vinduer (skifte helt farve) men har et
irriterende problem.

Når man nu maler på de flader der vender mod en tætningsliste, oplever jeg
at det "klæber" sammen
når jeg nu har ladet det tørre og lukker/åbner vinduet.

Jeg har ikke mulighed for at lade det tørre "åbent" i mere end 8-9 timer -
men det er ikke nok.

Maler med Gori 99 RAL 9010.

Syntes jeg har set noget vinduesmaling annonceret som "næsten klæbefri med
det samme" ?
Så kunne jeg jo male med det i "samlingerne" !

Er der andre gode tricks jeg har overset ?

Mvh
Claus

Fra : Max

Dato : 13-05-09 09:57

Hej Claus

> Er der andre gode tricks jeg har overset ?

Ja, du har malet vinduer med plastmaling og det
bliver ved med at klæbe til evig tid.

--
Mvh Max

Fra : marlene

Dato : 16-05-09 12:42

> [...]
>
> --
> Mvh Max
>hvorfor dine vinduer klæber ved jeg ikke helt.
tror ikke på at det er acrylen, den bruger jeg selv og den klæber ikke.
måske er det fordi du har påført et træbestyttelsesprodukt et sted hvor det
ikke er nødvendigt. og dermed trækker det ikke ind i træet
eller tørre på rigtig vis ovenpå.
jeg har brugt Nordsjö´s ready v 40 på inderside og mellemsider, og Nordsjö´s
Tinova v som træbestykkelse
på de udvendige flader + falsstykke,
begge produkter er vandige og fungere som de skal.
mvh .malene

bruges de vandige produkter korrekt, er det fuld på højde med de gamle
alkyder og meget lettere at arbejde med.

Fra : Per H

Dato : 13-05-09 10:01

On Wed, 13 May 2009 10:23:44 +0200, "Claus Rasmussen"
<tvmania@email.dk> wrote:

>Startede sidste år med at male vinduer (skifte helt farve) men har et
>irriterende problem.
>
>Når man nu maler på de flader der vender mod en tætningsliste, oplever jeg
>at det "klæber" sammen

Prøv at spray noget cilikone på tætningslisten.

og næste gang så brug oliemaling.

per

Fra : Per H

Dato : 13-05-09 10:07

On Wed, 13 May 2009 11:00:55 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>Prøv at spray noget cilikone på tætningslisten.
>
>og næste gang så brug oliemaling.

Samtidig undrer jeg mig over hvis fabrikkerne ikke bruger vandmaling.

per

Fra : Max

Dato : 13-05-09 10:16

Hej Per

> Samtidig undrer jeg mig over hvis fabrikkerne ikke bruger vandmaling.

Du kan faktisk godt få plastmaling der ikke klæber, Flugger
har en serie der hedder Interiør der bliver som oliemaling.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 13-05-09 12:16

On Wed, 13 May 2009 11:15:49 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Du kan faktisk godt få plastmaling der ikke klæber, Flugger
>har en serie der hedder Interiør der bliver som oliemaling.

Nåe ja det kan jeg godt huske der var noget om.

per

Fra : marlene

Dato : 19-05-09 06:49

> [...]
>
> Mvh
>
> per

>det tror jeg de gør, den rep. der følger med er vandbaseret.
malene