Garanti/ombytning?
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 12-05-09 15:45

Mit termostatreg. brusebatteri i badeværelset gik i stykker inden for
garantiperioden.
Byggemarkedet, hvor den er købt, oplyser, at leverandøren pr. "kulance" vil
sende mig et nyt brusebatteri.
Har jeg krav på en ny kvittering, og dermed 2 års reklamationsret,nu da
batteriet jo er helt nyt.? (leverandøren sender jo direkte til mig)
mvh
Ejnar Nielsen

Fra : Andy Dufresne

Dato : 14-05-09 18:55

Jeg tror dit spørgsmål hører til i DK-JURA... Men ja, der er to års
reklamationsret på det nye også.

Fra : Armand

Dato : 14-05-09 20:05

Ejnar Nielsen skrev:
> [...]
> Har jeg krav på en ny kvittering, og dermed 2 års reklamationsret,nu da
> batteriet jo er helt nyt.? (leverandøren sender jo direkte til mig)

Mon ikke der mindst ligger en dateret fakture/følgeseddel i forsendelsen :-/
En sådan er i praksis fornyet kvittering!

--
Armand.