Revnede fuger
Fra : Michael Lund Milo

Dato : 12-05-09 10:04

Vi bor i et 3 åe gammelt hus, hvor vi enkelte steder harfuger der nu er
revnet. Cementfugen mellem klinkegulvet og murstensvæggen i køkken/alrummet
er revnet, og cementfugerne udvendigt ved vinduerne er også begyndt at
revne.

Jeg er godt klar over, at et hus naturligvis vil vætte sig, men er det
normalt at det dker så hurtigt? Er det noget vi skal gøre noget ved , og
hvad?

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-09 10:39

Michael Lund Milo skrev:

> Jeg er godt klar over, at et hus naturligvis vil vætte sig, men er det
> normalt at det dker så hurtigt? Er det noget vi skal gøre noget ved ,
> og hvad?

En murer-gæst vi havde studsede over revnede fuger mellem vores nylagte
klinkegulv og sagde at man burde have brugt gummifuge da man lagde gulvet.

Jeg købte så noget gummifuge i samme farve og skal nu til at skifte det
hele.

I et cykelskur nåede vi dog at få gummi i da klinkerne ikke var lagt endnu

Just my 2 cent.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 10:42

On Tue, 12 May 2009 11:39:19 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>
>Jeg købte så noget gummifuge i samme farve og skal nu til at skifte det

Det er vel kun fugen op til vægen der skal skiftes..?

per

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-09 10:44

Per H skrev:

> Det er vel kun fugen op til vægen der skal skiftes..?

Korrekt!

Sætternissen slog til igen!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 10:54

On Tue, 12 May 2009 11:44:27 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Korrekt!

Men det er meget normalt at der skal være gummifuge i alle hjørner,
sørg for renhed, og at det er supertørt. inden fugen lægges.

per

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-09 10:56

Per H skrev:

> Men det er meget normalt at der skal være gummifuge i alle hjørner,

Vi havde en glad amatør til at lægge vores gulv, så dérfor...

> sørg for renhed, og at det er supertørt. inden fugen lægges.

Yes yes - tak
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-09 10:43

Hans Paulin (6310) skrev:

> En murer-gæst vi havde studsede over revnede fuger mellem vores
> nylagte klinkegulv

... *og væggen* - that is!
Hans
www.zofiaoghans.dk