Kan man ombytte en gasflakse, der er for g~
Fra : Jakob Griffel

Dato : 12-05-09 07:35

Hej med jer

Jeg har en almindelig 11kg's gasflaske, der vistnok er udløbet (eller hvad
det nu hedder) på datoen.
Kan jeg få den ombyttet til en ny, eller skal jeg betale en hel masse hvis
den er for gammel?

Hvad med syd for grænsen...?

--
Hilsen Jakob

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-05-09 07:39

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det nu hedder) på datoen.
> Kan jeg få den ombyttet til en ny, eller skal jeg betale en hel masse hvis

Tror du de er dummere syd for grænsen
Når datoen er overskredet skal flasken trykprøves og det koster.
Mit råd er at aflevere den på genbrugspladsen og så købe en anden gennem Den
Blå Avis.
--
mvh/Preben

Fra : Hauge

Dato : 12-05-09 07:42

Preben Andersen wrote:
> Når datoen er overskredet skal flasken trykprøves og det koster.

Tror du at den dato bliver tjekket af den 18 årige der står på den lokale
tankstation, når man får ombyttet den? Jeg tror det ikke.

> Mit råd er at aflevere den på genbrugspladsen og så købe en anden
> gennem Den Blå Avis.

Mit er at få den ombyttet, da det ret sikkert ikke bliver "opdaget".

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-09 07:59

> Tror du at den dato bliver tjekket af den 18 årige der står på den lokale
> tankstation, når man får ombyttet den? Jeg tror det ikke.

Ellers kunne man vel komme til at tabe et stykke sandpapir igennem datoen...

Det eneste de har travlt med er at konstatere, at det ikke er en tysk
flaske...

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 10:00

On Tue, 12 May 2009 08:42:25 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Tror du at den dato bliver tjekket af den 18 årige der står på den lokale
>tankstation, når man får ombyttet den? Jeg tror det ikke.

>Mit er at få den ombyttet, da det ret sikkert ikke bliver "opdaget".

Nej de tjekkes sikkert hos BP, så det er bare at bytte dem, til noget
nyt.

Det er BP der fylder tryk på, så det har de helt styr på.

per

Fra : Armand

Dato : 13-05-09 22:27

Per H skrev:

> Nej de tjekkes sikkert hos BP, så det er bare at bytte dem, til noget
> nyt.
>
> Det er BP der fylder tryk på, så det har de helt styr på.

Jup!
Det er ikke for brugerens skyld at dén dato er trykt, det er for
påfyldestationens skyld, så de ved hvilke flasker der lige skal
tryktestes inden genfyldning.
Ergo: Testdatoen er egal for ombytningsretten!

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 13-05-09 15:40

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ombyttet den? Jeg tror det ikke.

> Mit er at få den ombyttet, da det ret sikkert ikke bliver "opdaget".

Mens vi er inde på skråplanet:
Gør det nede på tanken en fredag / lørdag aften, hvor et ungt menske har vagten.............
/leif

Fra : Peter Fischer

Dato : 13-05-09 18:28

Leif skrev:

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Mens vi er inde på skråplanet:
> Gør det nede på tanken en fredag / lørdag aften, hvor et ungt menske har
> vagten.............

Det var dog en ufattelig dårlig karakter egenskab du der besidder.

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Ivan

Dato : 12-05-09 08:13

> [...]
> det nu hedder) på datoen.
> Kan jeg få den ombyttet til en ny, eller skal jeg betale en hel masse hvis

Dav
Der skulle ikke være noget i vejen for at du for den byttet til en ny. Der
er jo betalt for at den skal trykprøves engang i mellem. Dog mener jeg ikke
at du kan få den byttet syd for grænsen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-09 10:15

Jo - men byttet er måske ikke det rigtige ord. Du kan aflevere den og få en
ny, men i en tysk udgave, som så sidenhen kun kan ombyttes i Tyskland...

Fra : Ivan

Dato : 12-05-09 16:11

"Firstname Lastname" <None> skrev i meddelelsen
> Jo - men byttet er måske ikke det rigtige ord. Du kan aflevere den og få
> en ny, men i en tysk udgave, som så sidenhen kun kan ombyttes i
> Tyskland...
Dav
Nej jeg mener at vide at i Tyskland vil de ikke bytte hvis den ikke er
godkendt. Sådan var det da vi var campister syd for grænsen, men jeg kan jo
tage fejl.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 12-05-09 23:15

> Dav
> Nej jeg mener at vide at i Tyskland vil de ikke bytte hvis den ikke er
> godkendt. Sådan var det da vi var campister syd for grænsen, men jeg kan
> jo tage fejl.

Jeg tænker selvfølgelig på grænsebutikkerne, der jo udleverer danske
flasker...

--
Hilsen Jakob