Gul BP flaskegas 13 kg
Fra : Stampe

Dato : 12-05-09 06:23

Jeg fik en Gul BP flaskegas 13 kg med til en brugt gasgrill, men når jeg
søger på BP flaskegas + en opringning til den lokale gaspusher snakkes og
skrives der om 11kg´s flaskegas. Hvad er det for en fætter jeg har kan jeg
få den ombyttet?

Mvh
Allan

Fra : Max

Dato : 12-05-09 06:52

Hej Stampe

> [...]
> jeg søger på BP flaskegas + en opringning til den lokale gaspusher
> snakkes og skrives der om 11kg´s flaskegas. Hvad er det for en fætter

Du kan sagtens få den gule ombyttet, den 11 kg sag er den hvide
og grønne letvægts flaske af plast. Men begge typer er stadigvæk
gangbare. Du kan sommetider få en fin ombytningspris på skift
fra 13 kg til 11 kg.

--
Mvh Max

Fra : Stampe

Dato : 12-05-09 06:52

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> og grønne letvægts flaske af plast. Men begge typer er stadigvæk
> gangbare. Du kan sommetider få en fin ombytningspris på skift

Tak skal du ha Max - det var lige det jeg kunne tænke mig at høre

Mvh
Allan

Fra : Max

Dato : 12-05-09 07:10

Hej Allan

> Tak skal du ha Max - det var lige det jeg kunne tænke mig at høre

Jeg vil forøvrigt gerne anbefale den nye 11 kg. flaske, den er
meget rare at slæbe rundt på.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 12-05-09 07:16

Hej Max
Max wrote:
> Jeg vil forøvrigt gerne anbefale den nye 11 kg. flaske, den er
> meget rare at slæbe rundt på.

Mener du ikke de nye 10 kg's flasker, altså dem af glasfiber eller noget i
den stil? 11 kg er jo de gamle tunge gule.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 12-05-09 07:59

Hej Hauge

> Mener du ikke de nye 10 kg's flasker, altså dem af glasfiber eller
> noget i den stil? 11 kg er jo de gamle tunge gule.

Jo, jeg roder lidt rundt, sorry.

Håber Allan får meningen i det hele :)

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 09:58

On Tue, 12 May 2009 08:16:24 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Hej Max
>
>Mener du ikke de nye 10 kg's flasker, altså dem af glasfiber eller noget i
>den stil? 11 kg er jo de gamle tunge gule.

Ja 11 Kg er dem man ofte kører med i campingvognen.
de gamle gule i jern.

per

Fra : Peter Fischer

Dato : 12-05-09 07:40

Max skrev:
> Hej Allan

> Jeg vil forøvrigt gerne anbefale den nye 11 kg. flaske, den er
> meget rare at slæbe rundt på.

Der finder blandt andet:

11 kg click-on (mest udbredte, metal, tung og normalt gul)
11 kg click-on letvægts metal (kom for ca 1-2 år siden)
10 kg click-on primadonna (plast)

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-05-09 07:32

"Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skrives der om 11kg´s flaskegas. Hvad er det for en fætter jeg har kan jeg

13 kg. findes vist ikke. Tror du ikke det er flaskens vægt uden gas?
Se BPs flaskestørrelser her:
http://www.bp.com/imagedescription.do?imageType=A&categoryId=9003327&contentId=7045616¶graphId=7017572

--
mvh/Preben

Fra : Stampe

Dato : 12-05-09 08:35

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen

> 13 kg. findes vist ikke. Tror du ikke det er flaskens vægt uden gas?
> [...]
Jo det er det granteret har lige vejet den og den vejer 17 kg. Så må der
være 4 kg. gas tilbage - tak til alle for hjælpen.

Mvh
Allan

Fra : Max

Dato : 12-05-09 09:16

Hej Allan

> Jo det er det granteret har lige vejet den og den vejer 17 kg. Så
> må der være 4 kg. gas tilbage - tak til alle for hjælpen.

Det står vidst stemplet på flasken hvad den præcis vejer.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 10:13

Ja det står med sort tal, helt præsis.

per

Fra : J. E.

Dato : 12-05-09 23:17

"Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 11kg´s flaskegas. Hvad er det for en fætter jeg har kan jeg få den ombyttet?

Der kører en del kampagner og vil køre over sommeren, hvor BP ombytter
metalflaskerne til de nye gennemsigtige letvægts mod en mindre betaling.

Spørg f.eks. i et byggemarked der forhandler BP gas.