En letter rusten gasgrill - vedligeholdels~
Fra : Stampe

Dato : 11-05-09 14:40

Jeg har købt en brugt gasgrill med 3 blus og lavasten, jeg syntes at
justérknapperne går lidt trægt kan man smøre disse? Hvordan vedligeholder
man dem?

Der er noget rust hist og her hvor kan man få noget sort dæklak til at
reparere med som kan tåle varme..

Mvh
Allan

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 14:58

On Mon, 11 May 2009 15:39:54 +0200, "Stampe" <ask@ SLET
ask-service.dk> wrote:

>Der er noget rust hist og her hvor kan man få noget sort dæklak til at
>reparere med som kan tåle varme..

Du kan få noget pejselak på spray. jeg vil tro det findes i alle
issenkræmmere/malerforetninger.

Se lige efter om brænderne er rustet igennem. Jeg havede engang en
der også var en smule rusten. men brænderne var helt færdige.

per

Fra : Stampe

Dato : 11-05-09 15:23

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Se lige efter om brænderne er rustet igennem. Jeg havede engang en
> der også var en smule rusten. men brænderne var helt færdige.

Jeg har haft ild i brænderne men kan ikke rigtig komme til at se dem -
prøver.. Men hvordan holder man brænderne vedlige? kan man skifte dem eller
bliver det for dyrt?

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 15:53

On Mon, 11 May 2009 16:23:11 +0200, "Stampe" <ask@ SLET
ask-service.dk> wrote:

> [...]

>prøver.. Men hvordan holder man brænderne vedlige? kan man skifte dem eller

Jeg ved det ikke, det kommer sikkert an på hvad model det er. Jeg
smed min ud, men det er over 10 år siden, så de har nok fundet på
noget nyt og bedre siden da.

Men du skal ikke forvente at der er samme grilduft på en gasgril, som
en almindelig på kul/briketter.

Men smart er det at de er varme næsten med det samme..

per

Fra : Max

Dato : 11-05-09 16:01

Hej Per

> Men du skal ikke forvente at der er samme grilduft på en gasgril, som
> en almindelig på kul/briketter.

Det kommer så an på hvilken grill det er, på den jeg bruger opdager
gæsterne ikke at det er gas og ikke kul.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 16:26

On Mon, 11 May 2009 17:00:45 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Det kommer så an på hvilken grill det er, på den jeg bruger opdager
>gæsterne ikke at det er gas og ikke kul.

Min gasgril duftede slet ikke i forhold til den kulgril jeg har nu.
Om kødet blev på samme måde husker jeg ikke.

per

Fra : Max

Dato : 11-05-09 18:12

Hej Per

> Min gasgril duftede slet ikke i forhold til den kulgril jeg har nu.

Der er meget forskel på hvordan de fungere.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-05-09 19:22

In news:4a083d92$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej Per

> Det kommer så an på hvilken grill det er, på den jeg bruger opdager
> gæsterne ikke at det er gas og ikke kul.

Min søn har en Weber gasgrill som blev brugt i lørdags til en fødselsdag.

Jeg kan normalt ikke udstå grillmad eller stanken fra en grill når den kører
på kul, men hans grill lugtede ikke spor, og kødet blev rigtig mørt og
dejligt uden at branke, så det var en hel fornøjelse.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 11-05-09 19:25

Hej Tove

> Jeg kan normalt ikke udstå grillmad eller stanken fra en grill når
> den kører på kul, men hans grill lugtede ikke spor, og kødet blev
> rigtig mørt og dejligt uden at branke, så det var en hel fornøjelse.

Må jeg have lov til at anbefale en stegepande :) ?

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-05-09 19:40

Max wrote:
> Hej Tove

> Må jeg have lov til at anbefale en stegepande :) ?

Det stinker vel også.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-05-09 22:54

In news:4a086d7d$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej Tove

> Må jeg have lov til at anbefale en stegepande :) ?

Det må du da gerne. Jeg har to i forvejen.

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 19:48

On Mon, 11 May 2009 20:22:12 +0200, "Tove Krieger"
<missminimiv@privat.dk> wrote:

> [...]
>på kul, men hans grill lugtede ikke spor, og kødet blev rigtig mørt og
>dejligt uden at branke, så det var en hel fornøjelse.

Det er ellers det bedste af det hele. Grilduften, og et lille glas god
vin, mens man tilbereder kødet. Det næstbedste er når man laver bål
til snobrød. Det er råhygge..

per

Fra : Max

Dato : 11-05-09 19:52

Hej Per

> Det er ellers det bedste af det hele. Grilduften, og et lille glas god
> vin, mens man tilbereder kødet. Det næstbedste er når man laver bål
> til snobrød. Det er råhygge..

Hvorfor ødelægge det hele med snobrød, nej du, bananer, pålægs-
chokolade, farin og cognac der er hygge :)

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 20:33

On Mon, 11 May 2009 20:52:12 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Hvorfor ødelægge det hele med snobrød, nej du, bananer, pålægs-
>chokolade, farin og cognac der er hygge :)

Ja Bananer fik vi i sidste weekend. mums.'
pensler du banerne med cognac, ?
Det er vist det der hedder livskvalitet.

Snobrødet er til senere, på lejrbålet, når solen er ved at gå ned.

per

Fra : Max

Dato : 11-05-09 20:42

Hej Per

> pensler du banerne med cognac, ?

Nej, man kan lave det på flere måder, men grundtanken er
at i en banan med skræl skæres en rille på langs, heri kan
proppes pålægschokolade. Den pakkes ind i staniol og lægges
på bål eller grill. Når den er stegt mør åbnes pakken og der
drysses med farin efter behov og der hældes cognac på.
Kan med held også forsynes med flødeskum, velbekomme.

> Det er vist det der hedder livskvalitet.

I metermål, du :)

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 20:47

On Mon, 11 May 2009 21:41:32 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Nej, man kan lave det på flere måder, men grundtanken er

Jeg ( min kone) skærer den igennem, og griller selve bananen ganske
kort så den har den gylne farve. Dernæst vendes den med skralden, og
får ca 10 min. , ind på bordet, og lidt cremesovs på, huttelihut
Den er vist også smurt med noget sødt inden. Cognac må jeg prøve, hvis
der er mere tilbage.-

per

Fra : Per H

Dato : 14-06-09 17:57

> [...]

>Hej Per

>Hvorfor ødelægge det hele med snobrød, nej du, bananer, pålægs-
>chokolade, farin og cognac der er hygge :)

Har du prøvet at lave flæskesteg på din gasgril, og hvordan blev
sværen?

Og hvad er det for en model du har af gasgril?

per

Fra : Max

Dato : 11-05-09 16:02

Hej Stampe

> Der er noget rust hist og her hvor kan man få noget sort dæklak til at
> reparere med som kan tåle varme..

Sort maling på spraydåse købes som manifoldlak hos den
lokale autoudstyrsforretning.

Forøvrig burde du kunne se dine brændere hvis du fjerner
lavasten og den rist de ligger på.

--
Mvh Max