Plæneklipper ala Stiga Garden?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 10-05-09 18:04

Hej

Jeg søger en lille maskine, til en beskeden græsplæne på 8-900 m2. Det skal
derfor ikke være en kæmpe traktor, men blot en lille manøvre dygtigt fiks
ting...;)

Har kigget på en nyere brugt Stiga Garden, som virker til at være en god
maskine... Er der alternativer til denne? Stiga er jo et ret dyrt mærke :(

Mvh
Hans

Fra : Klaus G.

Dato : 10-05-09 22:01

> Har kigget på en nyere brugt Stiga Garden, som virker til at være en
> god maskine... Er der alternativer til denne? Stiga er jo et ret dyrt
> mærke :(
Hvad er en stiga garden?

Sådan en her?
http://www.gardencentre.co.uk/images/large/1495.jpg
Det var en google fandt nemlig.

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-05-09 15:18

Hej

> Sådan en her?
> http://www.gardencentre.co.uk/images/large/1495.jpg
> Det var en google fandt nemlig.

Nej ikke helt - Stiga er i gule farver ;)

http://products.stiga.com/wcsstore/ExtendedSitesCatalogAssetStore/images/catalog/zoom/2T1534781-09.jpg

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-05-09 14:30

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg søger en lille maskine, til en beskeden græsplæne på 8-900 m2. Det
> skal derfor ikke være en kæmpe traktor, men blot en lille manøvre dygtigt
> fiks ting...;)

Hos Bauhaus, har jeg set en lille go-cart agtig plæneklipper. Måske de
stadig har en sådan.

Ellers kan man få små klippere, man kan køre på, fra omkring 7-8000 kr. Se
eventuelt denne i bauhaus tyske katalog.

http://www.bauhaus.info/fileadmin/documents/de/flyers/2009/hk0109/S_0036-0203_garten.pdf
side 95

(advarsel pdf filen fylder en del)

--

med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-05-09 15:19

Hej

> [...]
>

> Ellers kan man få små klippere, man kan køre på, fra omkring 7-8000 kr. Se
> eventuelt denne i bauhaus tyske katalog.

Tak for tippet - den lille ser også okay ud, men er dog lidt betænkelig ved
den lille motor...

Mvh
Hans

Fra : Klaus G.

Dato : 12-05-09 18:07

> Tak for tippet - den lille ser også okay ud, men er dog lidt
> betænkelig ved den lille motor...
4.2hk er fame ikke meget nej... Ihvertfald ikke en som kan slæbe ret meget
bagefter sig :)

Fra : Henning Lund

Dato : 13-05-09 14:31

Hans Mouridsen <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev:

> Tak for tippet - den lille ser også okay ud, men er dog lidt
> betænkelig ved den lille motor...
>
> Mvh
> Hans

Hold dig langt væk fra sådan en, klipperen æder al motorkraften .

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 13-05-09 15:41

Hej

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i en meddelelse

> Hold dig langt væk fra sådan en, klipperen æder al motorkraften .

Ja det lyder heller ikke af meget... Man skal op på en 8-12 hk , for at
trække en 75-100cm klipper?

Mvh
Hans

Fra : Henning Lund

Dato : 13-05-09 15:47

Hans Mouridsen <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev:

> Ja det lyder heller ikke af meget... Man skal op på en 8-12 hk
> , for at trække en 75-100cm klipper?

Ja hvis den er på 75 så 10 HK og 100 cm er en 12 HK ikke
overdreven stor til.