Krat eller buske i haven. Gode råd søges ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 10-05-09 17:51

Jeg har en have, som jeg ikke gider gøre for meget ved, og derfor vil jeg
erstatte en del af græsplænen på 20-30 kvadratmeter med en slags krat eller
nogle buske, som gerne må være stedsegrønne. Det handler om, at man skal
kunne sidde på en stol og nyde synet af buskene eller hækken. Højden skal
være 1 - 2 meter.

Men jeg har meget lidt forstand på disse sager, så jeg vil godt have nogle
gode råd. Hvilken form for kraft kan man lave, eller hvilke buske vil egne
sig? På det pågældende område er der sol hele året.

Hvem har nogle gode råd?

v.h.
Jakob

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-05-09 20:47

> [...]
> gode råd. Hvilken form for kraft kan man lave, eller hvilke buske vil egne
> sig? På det pågældende område er der sol hele året.

Prøv at købe 10 potentil og sæt dem med 1 meters mellemrum i en cirkel -
firkant. Alt så ikke alt for regelmæssigt. De vil blomstre hele sommeren,
men være noget kedelige om vinteren. Du kan evt. køb noget stedsegrønt som
kant. Det kan blive ret flot.

Mvh Maria