Drivhus
Fra : Flemming

Dato : 10-05-09 10:23

Hej.

Hvad er det der æder bladene på peberplanterne i mit drivhus?

mvh.

Flemming

Fra : Torben Wridt

Dato : 10-05-09 12:05

"Flemming" <flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvad er det der æder bladene på peberplanterne i mit drivhus?
>
> mvh.
>
> Flemming

Det kunne være bænkebidere....?!

Mvh!
Torben

Fra : Ivar

Dato : 10-05-09 12:50

Torben Wridt skrev:

> Det kunne være bænkebidere....?!

Næppe. Bænkebidere lever af forrådnede ting.
(Hvis det var en vittighed, så forstod jeg den ikke.)

Ivar Magnusson

Fra : Torben Wridt

Dato : 10-05-09 14:13

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe. Bænkebidere lever af forrådnede ting.
> (Hvis det var en vittighed, så forstod jeg den ikke.)
>

> Ivar Magnusson

Hej Ivar!
Hehe...., det var ingenlunde en vits, men ren erfaring. Såfremt bænkebidere
ikke finder deres foretrukne ret(som du helt rigtigt påpeger), kaster de sig
over friske blade..... Du er velkommen til at komme og se(eller evt. også
læse i Politikens bog om drivhuset)

Mvh!
Torben,
Broagerland

Fra : tobi

Dato : 10-05-09 14:36

"Flemming" <flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvad er det der æder bladene på peberplanterne i mit drivhus?

Snegle - prøv at gå derud efter mørkets frembrud.......
Både dræbersneglen, "den store grå" og havesneglen (med hus) har hygget sig
med mine peberplanter igennem årene.
De kan rydde en ung plante i løbet af en nat!

Nu har jeg lavet et "elhegn" med et 9V batteri - dét fungerer

Tom

Fra : Flemming

Dato : 10-05-09 14:41

"tobi" <ingen@jmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De kan rydde en ung plante i løbet af en nat!
>
> Nu har jeg lavet et "elhegn" med et 9V batteri - dét fungerer

Hvordan er det lavet?

mvh.
Flemming

Fra : tobi

Dato : 10-05-09 18:14

"Flemming" <flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det lavet?

Sådan:

http://www.jobsafe.dk/sneglehegn9V.htm

Tom

Fra : Inger D.

Dato : 11-05-09 14:55

> Hvad er det der æder bladene på peberplanterne i mit drivhus?

Måske er det ørentviste. Sådan nogle havde jeg en gang i min basilikum, hvor
de guffede løs.
http://www.nyttedyr.dk/skadevolder/oerentvist.aspx

Inger D.