kattepis&lort
Fra : Bagmanden

Dato : 10-05-09 10:12

.....hvad gør I for at besværliggøre fremmede kattes lyst til at
gå et andet sted for at forsørge... pga. af naboens hunkat har vi
et sandt rend af hankatte der stort set har overtaget området.

Alt de der "Gå væk..." midler synes ikke at være løsningen.

Løsningen med at "fjerne" hunkatten er selvfølgelig en
uimodståelig løsning, men fremmer nok ikke naboskabet.

--
Bagmanden

Fra : Ceroy

Dato : 10-05-09 10:16

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i melding
> [...]
>
> Løsningen med at "fjerne" hunkatten er selvfølgelig en uimodståelig
> løsning, men fremmer nok ikke naboskabet.

En hund ville nok holde kattene unna.

Fra : strider

Dato : 10-05-09 10:43

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Løsningen med at "fjerne" hunkatten er selvfølgelig en uimodståelig
> løsning, men fremmer nok ikke naboskabet.

Nu har man jo pligt til at holde sin kat på egen grund,-så start med det. I
sidste instans kan du faktisk fange katten, og godtgøre for de skader den
har gjort (feks ridset en bil eller andet, husk at tage billeder af katten
på bilen!). Det er vigtigt at du først indrykker en annonce i en lokalavis.

http://www.kattens-vaern.dk/?side=47

' § 14 giver andre ret til på en hensigtsmæssig måde at fjerne omstrejfende
katte fra sin grund. Man har ikke pligt til at yde erstatning, hvis katten
skulle komme til skade eller omkomme, når man fjerner katten.
Som katteejer har du ret til at få udleveret din kat mod du betaler for de
skader, katten eventuelt har forvoldt på den anden mands ejendom.
Nedskydning eller anden form for drab af katten må kun finde sted, hvis
kattens ejer er blevet advaret i forvejen og inden for det seneste år. Hvis
man ikke kender kattens ejer, er det nok at indrykke en annonce i et lokalt
dagblad, med advarslen samt en kort beskrivelse af katten.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-05-09 10:48

In news:4a069ac8$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Bagmanden <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> typed:
> [...]
>
> Løsningen med at "fjerne" hunkatten er selvfølgelig en
> uimodståelig løsning, men fremmer nok ikke naboskabet.

Hjortetakolie kan bruges, men stinker rædsomt selv for mennesker.

Løsningen med at "fjerne" hunkatten kan du godt glemme, men du kan jo evt.
foreslå naboen over en hyggebajer at få hunkatten neutraliseret. Jeg tror
dog ikke at det fjerner problemet med hankattene.

Du kan evt. også lave et lille kattetoilet med grus under en busk i et
hjørne af din have. Det vil måske hjælpe, og "forsørgelserne" blive samlet
på ét sted.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 11:01

On Sun, 10 May 2009 11:12:21 +0200, "Bagmanden"
<zillyink@6G9i3Fhotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Løsningen med at "fjerne" hunkatten er selvfølgelig en
>uimodståelig løsning, men fremmer nok ikke naboskabet.

Den kan vel ligge i bagerummet en mørk aften

Jeg har samme problemer med naborenes katte, og vi har ikke selv kat.
De skider alle steder. og jeg kaster sten og sprøjter vand på dem.
ret forgæves.

Ejerne griner bare og syndtes det er så evigt morsomt.

per

www.peka.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-05-09 11:14

Bagmanden wrote:

> ....hvad gør I for at besværliggøre fremmede kattes lyst til at
> gå et andet sted for at forsørge... pga. af naboens hunkat har vi
> et sandt rend af hankatte der stort set har overtaget området.

Hvis du ikke har lyst til at have kat, så lad være.
Ja, vi har en hankat, og der er et rend af andre (hun?) katte, men de må
godt komme her.

Hvis du har et problem hvor de besørger - så er det nok dit problem.

Stig Johansen

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 11:18

On Sun, 10 May 2009 12:13:35 +0200, Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com>
wrote:

>Hvis du ikke har lyst til at have kat, så lad være.
>Ja, vi har en hankat, og der er et rend af andre (hun?) katte, men de må
>godt komme her.
så er din have vel fuld af kattelort?

>Hvis du har et problem hvor de besørger - så er det nok dit problem.

Jammen, det er jo også det han skriver. Har du ikke læst hans indlæg
?

per

www.peka.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-05-09 12:07

"Per H" skrev i en meddelelse
> Jammen, det er jo også det han skriver. Har du ikke læst hans indlæg
> ?

Hvad nu - skal man nu også læse indlæggene, før man svarer på dem

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-05-09 13:51

Jan Vestergaard wrote:

> Hvad nu - skal man nu også læse indlæggene, før man svarer på dem

Jo, men OP, som kalder sig 'bagmanden', hvilket jeg ikke har respekt for
skriver:
"pga. af naboens hunkat"
"rend af hankatte"

Hvis man gerne vil lave nabokrig, så kan jeg anbefale filmen 'naboerne' fra
engang i '60-erne.

Stig Johansen

Fra : Bagmanden

Dato : 10-05-09 15:06

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen
> Jo, men OP, som kalder sig 'bagmanden', hvilket jeg ikke har
> respekt for
> skriver:
> "pga. af naboens hunkat"
> "rend af hankatte"

Du er da totalt galt afmarcheret... Hvem eller hvad er OP?

Tilbage til emnet:
Jeg fejler ved at se hvor jeg har nogen skyld i dette forhold!

Igen: naboens hunkat tiltrækker en masse fremmede hankatte,
naboens hunkat skider og pisser i vores have, det har vi set så
mange gange, og de fremmede hankatte gør alt for at strinte og
overdøve hinandens markeringer. Alt dette sker i vores have med
en heftig stank at kattepis og kattelort. (fjerner flere lorte
dagligt!)

Når en hankat strinter så skyder de en gullig klæbrig substans ud
over hushjørner, møbler, træer/buske mv., og det stinker rigtig
grimt.

Da jeg ikke har tiltro til kemiske løsninger, eller vil bruge
dem, så var mit ønske sådan set bare at høre hvilke andre
muligheder der kunne være... og nej, jeg vil hverken købe hund,
skyde kattene ell.lign.!

Jens C. Hansen: Sensorstyrede havesprinkler.. ja hvorfor ikke..
det vil jeg kigge på!!

--
Bagmanden

Fra : Leonard

Dato : 10-05-09 15:37

Bagmanden wrote:

> Hvem eller hvad er OP?

OP er meget brugt betegnelse for den Oprindelige Poster, altså henviser
det til den person, der startede tråden, i dette tilfælde dig.

Der er mange, der ikke synes det er så fedt at svare en
anonym/nicknames, de vil helst have et navn. Jeg forstår så ikke
hvorfor de overhovedet gider besvære sig med at læse indlæg fra
anynome/nicknames.
Jeg synes det er rart, hvis folk kalder sig noget unikt og holder ved
det, for så er de til at genkende, det er nogengange forvirrende, når
der er 2 Jens Hansen i samme tråd eller gruppe.

Men det er så en snak, der hører til et helt andet sted, det har intet
med katte at gøre.

--
Leonard

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-05-09 05:24

Bagmanden wrote:

> Du er da totalt galt afmarcheret...

Ja, jeg ved squ ikke hvordan, men jeg fik læst det som det var din hunkat,
og ikke naboens - Sorry.

> Hvem eller hvad er OP?
Original Poster.

Stig Johansen

Fra : Bagmanden

Dato : 11-05-09 11:36

> Ja, jeg ved squ ikke hvordan, men jeg fik læst det som det var
> din hunkat,
> og ikke naboens - Sorry.

fair nok!

> Original Poster.

ja det forstår jeg fra andet indlæg, anede det ikke!

--
Bagmanden

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 10-05-09 19:20

Stig Johansen wrote:
> Hvis man gerne vil lave nabokrig, så kan jeg anbefale filmen 'naboerne' fra
> engang i '60-erne.

Der er en lidt nyere her:
http://www.imdb.com/title/tt0096734/

Forresten, måske virker noget andet urin 'afskrækkende' på kattene.
F.eks. noget fra tigre eller løver, kan måske fås i nærmeste zoologiske
have.
Jeg har før læst om australske farmere, som holdt geder på kilometerlang
afstand med afføring fra en tiger.
Geder og andre byttedyr er åbenbart født med et instinkt om at holde sig
langt fra områder, hvor de kan lugte sådanne rovdyr eller deres
efterladenskaber.

Fra : Martin Bak

Dato : 11-05-09 16:23

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gu75rn$13pu$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> Geder og andre byttedyr er åbenbart født med et instinkt om at holde sig
> langt fra områder, hvor de kan lugte sådanne rovdyr eller deres

LOL. Køb en tiger. Så er du ude over det problem.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Rene Joergensen

Dato : 10-05-09 11:17

Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> wrote:

> Hvis du ikke har lyst til at have kat, så lad være.

Det har han ikke, og det er heller ikke hans kat, men naboens der er problemet.

--
-René

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 10-05-09 12:43

Bagmanden wrote:
> [...]
> rend af hankatte der stort set har overtaget området.
> Alt de der "Gå væk..." midler synes ikke at være løsningen.

Man plejer at anbefale svovlpulver; det kan de ikke li' lugten af.
Alternativt et trådhegn/hønsenet på bare en meters højde, hvis der er
mulighed for det. Hvis der er hæk, er det helt ideelt, da de tror de
ikke kan komme igennem, fordi hækken er for tæt.

Måske en fast installation af havesprinklere, som du kan stå inde og
tænde for når der kommer en kat, eller sætte et par fotoceller op..
Skal man selvfølgelig huske at slå fra, når man skal ud i haven.
Det kan desværre nok kun bruges i sommermånederne, da frostvejr kan
ødelægge sprinklerne.
Spørgsmålet er, om kattene husker det, hvis de igennem flere måneder er
blevet våde hver gang de er gået ind i haven.

Har du spurgt naboen med hunkatten, om han/hun har gode idéer til at
holde kattene ude af din have?

Forresten, hvis de hankatte er der fordi hunkatten ikke er steriliseret,
så kunne du jo foreslå det, og tilbyde at give et tilskud til det.

> Løsningen med at "fjerne" hunkatten

Kattemord?

Fra : Anders Majland

Dato : 14-05-09 15:07

> Kattemord?

Behøver ikke at være så drastisk.

Vi har lige fået en hunkat der som bagmandens nabo's kat var blevet upopulær
i "sit" villakvarter ... Tidligere ejere bekostede endda en sterilisation af
den...

Men hvis naboen er meget glad for sin kat og ikke ser det som et problem
(endnu) så er det nok ikke lige løsningen ....

Fra : Marianne

Dato : 10-05-09 20:01

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Løsningen med at "fjerne" hunkatten er selvfølgelig en uimodståelig
> løsning, men fremmer nok ikke naboskabet.

Måske enten "The Big Cheese - Cat Repeller" eller "Mega-Sonic Cat, Dog & Fox
Repeller" - begge fundet på www.amazon.co.uk. Anmeldelserne er op og ned,
men det er måske værd at prøve?

mvh
Marianne

Fra : Charlotte

Dato : 11-05-09 08:17

Hmmm - kan sgu da godt forstå Bagmanden er træt af andres katte og deres
efterladenskaber i hans have - jeg har været i samme sted..........
Startede også med at sprøjte vand - hehe - virkede i starten, men endte med
at kattene lærte hvor langt jeg kunne sprøjte med forstøveren - og så løb de
bare hen hvor de vidste jeg ikke kunne nå dem. Har prøvet alt fra smide sten
efter dem - virker ikke - smurt hjortetaks-snask på pinde og stukket dem i
jorden rundt omkring i haven - virker et stykke tid, desværre også på
mennesker, stænker simpelthen så slemt, så man slet ikke kan være udenfor -
ikke engang vinduet kan man åbne, så fælt lugter det. Nå, men jeg har
knaldet med en luftpistol - og bare lyden af den, fik dem til at løbe - til
sidste skulle jeg bare vise mig i døren, så stak de af. Meeeen der er jo
lige det, at de også kommer når man ikke er hjemme - og så er der jo intet
at gøre...........var simpelthen så træt af alle de katte jeg havde
rendende - når man åbnede døren for at nyde luften og haven, så kom der godt
nok fuglefløjt ind men også stanken af kattetoilet..........
Min nabo har to katte og dem har jeg efterhånden fået lært (også min nabo,
de kalder helt hysterisk på deres katte når de høre jeg åbner min havedør),
at min have er forbudt område - nu bor jeg i rækkehus med lille have, så der
skal ikke meget kattelort til for at det virkelig bliver for ulækkert. Jeg
har opgivet at tale med naboen om mit problem, for katteelskere har kun en
kommentar til problemet - "du må da bare købe noget som skræmmer dem væk" og
et eller andet sted, kan det da ikke være rigtigt, at det er MIT problem og
MIN opgave, at holde deres dyr væk fra min have.............det må da være
katteejerne som selv må sørge for at deres dyr ikke genere andre. I
virkeligheden er katteejere lidt åndsvage - for de kunne sikre godt naboskab
ved at banke på døren til deres naboer og selv starte snakken om problemet,
det er jo ikke noget nyt at katte tisser og skider andre steder end hvor de
bor - katteejerne skulle selv indkøbe det der skal til og aflevere det til
deres naboer, hvis altså de ikke kan holde deres kæledyr inde. Så ville der
ikke være noget uvenskab. I sidste instans, er udfaldet jo, at de får påbud
om at holde deres kræ inde og så er krigen der jo - og der er intet værre
end nabokrig. Der er indkaldt til møde om ikke så lang tid - om at ændre
kattereglerne hvor jeg bor - for det er et kæmpe problem for mange - så jeg
tror udfaldet bliver, at kæledyr ikke må løbe frit. De vilde katte kan man
jo ikke lukke inde, men jeg tror, at når folk er nød til at holde deres
katte inde, så forsvinder problemet med de andre katte også
Men for at vende tilbage til problemet - når i har prøvet med vand, sten og
slå efter dem med skovle og hvad i ellers har i hånden - så fandt jeg på en
god idé - jeg tænkte på hvad det var der gjorde at katte feks. valgte at
grave lige netop i et bed frem for et andet bed - og tænkte på at de jo godt
kan li sand og grus......så løs jord måtte være sagen for de små
bæster...........

Jeg havde noget hønsenet liggende - det der af metal med huller - og de
steder hvor jeg feks ikke lige havde noget bunddække, de steder hvor der var
løst jord, der klippede jeg hønsenettet til så det dækkede den bare jord -
og med tiden vokser planterne jo igennem og så kan man ikke se ståltråden -
men det var åbenbart nok til at kattene ikke gad grave der, for de synes det
er ubehageligt at grave i ståltråd - så det ophørte helt - det var en
glædesdag for mig da jeg opdagede det virkede I bund og grund er katte
jo meget renlige - de vil helst grave deres efterlandenskaber ned - og når
de ikke kan det, går de et andet sted hen. Hehe - så nu kan jeg åbne døren
uden at det stænker - bedre er, at jeg nu kan plante uden at skulle stikke
fingrene ned i noget ubeskriveligt ulækkert. Ude foran hoveddøren er der
arealer med grus - her kunne jeg ikke lægge net - men jeg har blandet peber
og chilli i noget varmt vand - og vandet - og jeg kunne se i dagene efter,
at de små bæster havde prøvet at grave lidt og var så forsvundet - de kan
nok ikke li krydderierne Og der går længere og længere tid mellem der
kommer en hankat forbi og sætter duftmærker - så jeg tror min metode virker.

Held og lykke med kampen

Hilsen Lotte

Fra : Leo Havmøller

Dato : 11-05-09 09:14

> katteelskere har kun en kommentar til problemet - "du må da bare købe
> noget som skræmmer dem væk"

Tja, nu generaliserer du jo selv samtlige katteejere, og er således ikke
bedre selv.

> det må da være katteejerne som selv må sørge for at deres dyr ikke genere
> andre.

Nemlig. Vores 3 katte kan ikke komme ud af vores have. Det er os, der har
valgt at have kat, ikke naboerne.

Leo Havmøller.

Fra : Max

Dato : 11-05-09 09:45

Hej Leo

> Nemlig. Vores 3 katte kan ikke komme ud af vores have. Det er os, der
> har valgt at have kat, ikke naboerne.

Se det er den rigtige holdning, respekt for det. Og kan naboerne ikke
finde ud af det, ja så må man jo være dem behjælpelig med at
løse problemet på en effektiv måde.

--
Mvh Max

Fra : Charlotte

Dato : 11-05-09 10:26

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedre selv.

> Nemlig. Vores 3 katte kan ikke komme ud af vores have. Det er os, der har

Hehe - Leo, du er en ordentlig katteejer pondus til dig....ville da
ønske der var mange flere af din slags.

/Lotte

Fra : Jens G

Dato : 11-05-09 15:37

On Mon, 11 May 2009 10:13:51 +0200, Leo Havmøller
<rtxleh@nospam.nospam> wrote:

>Tja, nu generaliserer du jo selv samtlige katteejere, og er således ikke
>bedre selv.

Hvis man så begrænser det til de katteejere hvis katte generer, så
passer det vist godt nok.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : KR

Dato : 13-05-09 15:08

> [...]
> bedre selv.
>

> Nemlig. Vores 3 katte kan ikke komme ud af vores have. Det er os, der har

Kære Leo.

Charlotte har faktisk helt ret, jeg vil nemlig også påstå, at 99,99 % af
katteejerne, er helt ligeglad med at andre har problemer med katteejerens
dyr.
Har for år tilbage, i dette forum, luftet spørgsmålet om, hvordan jeg kom af
med naboernes katte................og derefter gik der ikke lang tid før jeg
blev overdænget af hadske breve, om at det jo var mig der var noget galt
med, fordi katte kunne ikke være noget problem for mig......jeg var bare en
gal og dum kattehader.
Du må jo så være den sidste 0,01 %................dig kunne jeg godt bruge
som nabo
Har meget svært ved at forstå, hvorfor de fleste katteejere tror, at vi
andre også elsker deres katte..................og siger vi, at vi ikke
elsker deres katte, så bliver man sammenstillet med fremmedhadere, nasister
og den slags.

Det ville faktisk være meget nemmere for os ikkekatteejere, hvis loven
præsist beskrev, hvordan katteejere skal forholde sig med deres
dyr............desværre påstår både katteejerne og politiet, at loven er
"flydende", og derfor er vi ikkekatteejere nærmest på herrens mark, når vi
søger hjælp med at få naboens kat væk.
Håber på, at jeg denne gang kan undgå hadske kommentarer, fordi jeg ikke
ligefrem elsker katte.

Kristian

Fra : Charlotte

Dato : 13-05-09 16:27

"KR" <kristianrasmussenSLETDETMED@STORTprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> søger hjælp med at få naboens kat væk.
> Håber på, at jeg denne gang kan undgå hadske kommentarer, fordi jeg ikke

Tak

/Lotte