knuder på vimpel
Fra : Göran Wennerström

Dato : 06-05-09 22:20

Hej.

Hvad kan jeg gøre for at undgå at der kommer knuder på vimplen i
flagstangen?

Kender i nogle triks til at undgå de knuder?

Det skal siges at det blæser meget, der flagstangen står.

Venlig hilsen Göran.

Fra : Mogens

Dato : 07-05-09 02:08

"Göran Wennerström" <gw@post.olivant.fo> skrev i meddelelsen

> Hvad kan jeg gøre for at undgå at der kommer knuder på vimplen i
> flagstangen?
> Kender i nogle triks til at undgå de knuder?

Montér en vimpelskåner, der kan købes hos Harald Nyborg for 48 kr eller i
flagshoppen for 38 kr:
www.flagshop.dk/Flagshop.dk-77.aspx?ProductID=PROD72&VariantID=

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 07-05-09 07:29

Mange slår en knude med vilje for ikke at få flåsset vimplen

Fra : O.L

Dato : 07-05-09 08:31

pak den ind i en plastpose, og læg den i e aflåst skuffe!

Fra : KS

Dato : 07-05-09 18:52

En kraftig nylonline 1,5-2mm skubbes ind i begge kantsømme -1,5 til 2 m - i
den nederste ende og gøres fast i enden mod flagstangen så det IKKE kan
glide ud af sømmene igen - evt- lav en stukning (en fortykning) ovenfor
stedet hvor "låsesyningen" laves.

DET holder så længe vimplen holder - og nylonlinen kan genbruges til den
næste vimpel !

Mvh KS

Fra : Max

Dato : 07-05-09 08:49

Hej Göran

> Kender i nogle triks til at undgå de knuder?

Kender kun en løsning der virker, nemlig en
meget kort vimpel.

--
Mvh Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-05-09 09:38

Max formulerede torsdag:
> Hej Göran

> Kender kun en løsning der virker, nemlig en
> meget kort vimpel.

Jeps, det er en ny model som trods det kompakte format er
"godkendt" som vimpel. Bruger den selv med stor succes.
Man kan også dyppe vimpelspidsen i klar lak.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 08-05-09 19:43

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in news:003299ac$0
$13276$c3e8da3@news.astraweb.com:

> Jeps, det er en ny model som trods det kompakte format er
> "godkendt" som vimpel. Bruger den selv med stor succes.

Er det ikke en dannebrogsstander så? En vimpel bør være halv længde af
flagstangen hvor en stander er 1/3 del længde.

--
vh. Erik BH

Fra : N. Foldager

Dato : 15-05-09 08:59

Ja. Pprøv med en saks.

>Jeps, det er en ny model som trods det kompakte format er
>"godkendt" som vimpel.

Så er det ikke en vimpel, men en "stander".

Niels Foldager

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-09 20:43

N. Foldager wrote:

> Så er det ikke en vimpel, men en "stander".

Ja, det hedder en stander. Men det er korrekt, at den er "godkendt som
vimpel" - den må hænge på stangen døgnet rundt mens et flag efter
flagregulativet sættes kl. 8 morgen og stryges igen senest ved solnedgang.

Erik Ginnerskov

Fra : N. Foldager

Dato : 17-05-09 11:24

Erik Ginnerskov:

>Ja, det hedder en stander. Men det er korrekt, at den er "godkendt som
>vimpel" - den må hænge på stangen døgnet rundt mens et flag efter
>flagregulativet sættes kl. 8 morgen og stryges igen senest ved solnedgang.

Ja.

Det er en sjov regel, at det ikke er fra solopgang til solnedgang, men
fra kl 8.

Selvom det måske stadigt er mørkt på dét tidspunkt, flager man
åbenbart kun for fanden indtil kl 8. Det betyder formentlig, at det
er kl 8, fanden får sko på?

Mvh

Niels Foldager

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-05-09 14:25

N. Foldager wrote:

> Selvom det måske stadigt er mørkt på dét tidspunkt, flager man
> åbenbart kun for fanden indtil kl 8. Det betyder formentlig, at det
> er kl 8, fanden får sko på?

Den korte periode om vinteren, hvor solen står op efter 8, er det faktisk
lyst alligevel. I hvert fald i Danmark.

Erik Ginnerskov

Fra : N. Foldager

Dato : 17-05-09 16:41

Erik Ginnerskov

>Den korte periode om vinteren, hvor solen står op efter 8, er det faktisk
>lyst alligevel. I hvert fald i Danmark.

Det er dog tusmørkt kl 8. Og mørkere end ved solnedgang, hvor flaget
skal tages ned.

Mvh

Niels Foldager

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-05-09 11:28

In news:4a01ff05$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Göran Wennerström <gw@post.olivant.fo> typed:
> [...]
> flagstangen?
>
> Kender i nogle triks til at undgå de knuder?
>
> Det skal siges at det blæser meget, der flagstangen står.

Vi har efterhånden prøvet det hele uden resultat, d.v.s. dyppet spidsen i
klar lak, vimpelskåner, og sidst en hundedyr vimpel som blev benævnt
"banner", men som flosser lige så meget som de foregående. Vi har opgivet,
og skifter vimplen ud en gang om året inden den ser alt for forfærdelig ud.

Tricket med selv at slå en knude på vimplen har vi dog ikke prøvet endnu.
Det kunne da være at vi skulle forsøge.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : N. Foldager

Dato : 15-05-09 09:00

>Tricket med selv at slå en knude på vimplen har vi dog ikke prøvet endnu.
>Det kunne da være at vi skulle forsøge.

Det har jeg prøvet. Så begyndte vimplen selv at binde den op

Niels Foldager

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-05-09 10:16

In news:f78q051gbgs1nhl657beb99t25qm96npd1@4ax.com,
N. Foldager <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> typed:

> Det har jeg prøvet. Så begyndte vimplen selv at binde den op
>
> Niels Foldager

Så vil vi ikke prøve det. Jeg tror helt ærligt ikke at der er noget på
hele apoteket der hjælper, så vi fortsætter med at skifte vimplen ud hvert
år. Det er jo altid rart at kunne se hvilken vej vinden blæser.

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 15-05-09 10:31

N. Foldager wrote:

> Det har jeg prøvet. Så begyndte vimplen selv at binde den op
>
> Niels Foldager

Ja de er snu, de bæster
/Finn