Jordvarme
Fra : Kaj

Dato : 06-05-09 09:56

Vi står for at skulle flytte i et andet hus, hvor vi overvejer at indlægge
jordvarme.
De oplysninger, som jeg kan finde tilfredsstiller mig ikke helt. Derfor
disse spørgsmål: Hvad kan man regne med som en totalpris for nedlægning af
slanger og etablering af diverse enheder? og hvor stort areal skal man have
til rådighed, når det drejer sig om et hus på ca.140 m2?
Jeg er klar over, at priser kun kan være vejledende.

Venlig hilsen
Kaj

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-05-09 17:18

> [...]
> disse spørgsmål: Hvad kan man regne med som en totalpris for nedlægning af
> slanger og etablering af diverse enheder?

120-130.000 kr.

> og hvor stort areal skal man have til rådighed, når det drejer sig om et
> hus på ca.140 m2?

Der skal ligge 400 m slange, og så vidt jeg ved med 1 meters mellemrum i 1
meters dybde. Det er meget runde tal. Desuden skal du ikke ligge for tæt på
vandværket.

Prøv dk.teknik.energi Der sidder nogle mennesker, der ved en del om det og
har erfaringen.

Mvh Maria

Fra : Ralph

Dato : 06-05-09 19:02

> Der skal ligge 400 m slange, og så vidt jeg ved med 1 meters mellemrum

Det lyder rigtigt - iflg. mit eget jordvarmeanlægstegning, som jeg har i
hukommelsen

i 1
> meters dybde. Det er meget runde tal.

DET lyder så forkert, mit anlæg - lavet i ca. 1982 - der ligger rørerne i
ca. 2 meters dybde, men det kan selvf. været ændret.

Jeg kan desværre ingen pris, jeg har kun beboet huset siden 1997, men der ER
billigt

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 20:43

> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det lyder rigtigt - iflg. mit eget jordvarmeanlægstegning, som jeg har i
> hukommelsen

Lyder korrekt ja

> i 1

Jep 1 meters dybde. Her gravede vi 600 meter ned for knap 2 år siden,
hvilket var det der blev vurderet passede til den eksisterende varmepunpe.
Se evt. her for info om nedgraving af slanger:
http://www.jordvarme.dk/montage-jordslanger.htm

> DET lyder så forkert, mit anlæg - lavet i ca. 1982 - der ligger rørerne i
> ca. 2 meters dybde, men det kan selvf. været ændret.

Det gjorde man vist før i tiden, men man fandt ud af at det var for dybt, da
det var svært at få jorden varmet op igen i den dybde. Dermed ikke sagt at
dit anlæg ikke virker

> Jeg kan desværre ingen pris, jeg har kun beboet huset siden 1997, men der
> ER billigt

Det kommer jo helt an på hvor meget man selv kan klare. Skal man betale for
både nedgravning og reetablering, ja så vil det jo blive lidt dyrere. Men
formentlig godt 100.000,-

Carsten Sørensen