Hvilket gulv i værksted
Fra : jones_net

Dato : 06-05-09 00:14

Hejsa

Jeg er ved at renovere en del af huset, og i den forbindelse skal der
også nyt gulv i værkstedet. Gulvet er beton med istøbt gulvvarme.
Rummet bruges til træ, maling, lidt jern og hvad jeg ellers kan få
derind af sjove ting. Ikke til bil.

Hvad skal jeg gøre med gulvet?
Skal jeg male det, lægge de billigste fliser på, skal det have epoxy
eller noget helt fjerde?
Det skal have en overflade som er til at støvsuge og vaske ren.
Max tykkelse på 25 mm.

Håber I har nogle forslag
/J

Fra : TG(Denmark)

Dato : 06-05-09 00:48

On 6 Maj, 08:13, jones_net <jones...@gmail.com> wrote:
> [...]
> eller noget helt fjerde?
> Det skal have en overflade som er til at støvsuge og vaske ren.

Det er jo en smags-sag, og måske lidt afhængigt af hvordan det indgår
i brugen af huset i øvrigt.

Skal det være pænt og præsentabelt vil jeg foreslå fliser, men ikke de
billigste, da der nok vil kunne forekommer noget "slid" og det kan de
billigste fliser ikke holde til.

Skal det være billigt, nemt, og holdbart vil jeg foreslå eopxy-maling,
det er giftigt at arbejde med, men med god udluftning går det, det er
jo ikke noget man maler med hver dag

/TG

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 08:56

Den nye maling, der er kommet frem til malng af flisebelægninger, kunne også
være en mulighed - den skulle være uhyre slidstærk.

Fra : Peter

Dato : 07-05-09 10:19

"jones_net" <jonesnet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> eller noget helt fjerde?
> Det skal have en overflade som er til at støvsuge og vaske ren.

Hvad med terazzo?

Jeg har ikke helt overblik over hvor krævende det vil være som gør det selv,
men basalt set er det jo bare et beton slidlag med hvid cement som er slebet
og sæbebehandlet. Og det passe lige med den tykkelse og opvarmning du har.
Jeg ser stadig for mig et hvidt gulv der var lavet med mindre hvide sten som
tilslag, det var mere lyst end næsten alt andet og samtidigt nemt at holde.

Et andet gulv jeg er lidt betaget af (men du ikke har højde til) er Klods
gulv,
Skiver af træ skæres ud i 20-22mm tykkelse og limes med parket lim på et
underlag af dobbelt gulvspånplade med endtræet opad, efter limning og
tørring slibes klodserne lige høje og der olie/sæbe behandles.
Har set det med Douglas i 45x90, Eg i kvadrat 60x60 og offentligt på
http://www.dieselhouse.dk/ el. http://www.louisiana.dk
De Klods gulve man brugte på værksteder og heste stalde i gamle dage var dog
meget tykkere nok 200-250mm som stod direkte på et stampet lag grus el. ler.

Mvh Peter

Fra : Max

Dato : 07-05-09 10:34

Hej jones

> Hvad skal jeg gøre med gulvet?

Du skal naturligvis lægge træ ovenpå, det er rart at gå
og stå på, det dæmper støjen, det begrænser skader
på ting der tabes, det er nemt at holde rent og så er
det mange gange pænere end alle typer fliser og
maling.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 07-05-09 11:05

On Thu, 7 May 2009 11:33:53 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej jones

>Du skal naturligvis lægge træ ovenpå,

kommer til at knibe med max 25 mm.
det skal sikkert også rettes op.

per

Fra : Martin Bak

Dato : 07-05-09 12:59

> [...]
> på ting der tabes, det er nemt at holde rent og så er
> det mange gange pænere end alle typer fliser og

Helt enig. Et værksted hvor man (også) arbejder med træ, skal have trægulv.
Et stemmejern der tabes tager ikke skade, og der er ingen fliser der knækker
fordi man af og til banker lidt hårdt.
25mm burde være nok til at lægge et flydende gulv, selv hvis der skal rettes
lidt af først.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per H

Dato : 07-05-09 11:09

On Tue, 5 May 2009 23:13:51 -0700 (PDT), jones_net
<jonesnet@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg er ved at renovere en del af huset, og i den forbindelse skal der

>Det skal have en overflade som er til at støvsuge og vaske ren.

hvis du ikke har plads til trægulv i masiv bøgetræ, ville jeg vælge
epoxymaling. Det er dejligt nemt at rengøre.

per

Fra : Per H

Dato : 07-05-09 13:48

<jonesnet@gmail.com> wrote:

>Det skal have en overflade som er til at støvsuge og vaske ren.
>Max tykkelse på 25 mm.

Og endelig ikke laminatgulv.

Få et i rigtig træ..

per

Fra : jones_net

Dato : 12-05-09 00:39

On May 7, 2:48 pm, Per H <traman...@gmail.com> wrote:

>  Og endelig ikke laminatgulv.
>
> Få et i rigtig træ..

Tak for alle jeres input

Jeg ved endnu ikke hvad det bliver, men det bliver helt sikkert ikke
laminat!
Jeg arbejder videre med Epoxy malingen og trægulvet...

/J

Fra : Kaj

Dato : 09-06-09 12:20

"jones_net" <jonesnet@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

I sidste nr. (nr. 9) af Gør Det Selv bladet er der en artikkel om epoxy på
vandbasis, ugiftigt og stærkt.
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Bjarne

Dato : 09-06-09 13:57

Kaj wrote:

> [...]
>
> Håber I har nogle forslag
>
> I sidste nr. (nr. 9) af Gør Det Selv bladet er der en artikkel om epoxy på
Har selv fliser med så lille fuge som muligt i garage/værksted.
Det er bare super nemt at holde og støver ikke.

mvh,
Bjarne

Fra : jones_net

Dato : 10-06-09 04:16

On Jun 9, 1:20 pm, "Kaj" <kas...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
>
> Håber I har nogle forslag
>
> I sidste nr. (nr. 9) af Gør Det Selv bladet er der en artikkel om epoxy på

Jeg har bladet liggende, og har også med stor interresse læst
artiklen, og det er jo så let at lave selv, så det bliver epoxy. Og
til 250,- per kvm er det jo også billigt

/J