Svømmende gulv under eller mod dørt
Fra : Preben

Dato : 05-05-09 13:41

Hej

Jeg står midt i en renovering og der skal måske skiftes et gulv. Jeg
planlægger at lægge et svømmende gulv på det eksisterende (eller et
spångulv), men skal det svømmende gulv stødes ind mod dørene som pt.
hviler mod det eksisterende gulv, eller skal døren flyttes 14-15mm
højere op, så den hviler på det svømmende gulv?

Jeg lægger nok et parket-gulv (click) som det svømmende gulv!

Hilsen

Preben

Fra : J. E.

Dato : 05-05-09 22:18

"Preben" <64bitNOnoSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller skal døren flyttes 14-15mm højere op, så den hviler på det svømmende gulv?

Når du skriver døren mener du vel karmen og dermed bundstykket ?

Som udgangspunkt må du jo ikke fastlåse et flydende gulv, så den
sidste løsning skal du nok ikke vælge.
Om du vil hæve bunden af karmen afhænger vel også lidt af højden
på gulvet på den anden side af bundstykket, så det ikke bliver
voldsomt højt. Afh. af dette kan det blive lidt af et kompromis med
højden, men det er pænest, at det er lidt synligt kant på bundstykket
på begge sider.