Olie/maling til hhv. lærk og fyr.
Fra : Niels Munk

Dato : 03-05-09 15:56

Hej!

Min kommende carport består af bl.a. stolper i lærketræ og klinkbeklædning i
trykket fyr.

Lærk'en skal vel ha' noget olie, for at bevære sin fine røde farve. Hvad
skal jeg give den trykkede klink, for at den kommer til at ligne lærk'en så
godt som muligt?

/Niels Munk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-05-09 18:40

Niels Munk wrote:

> Lærk'en skal vel ha' noget olie, for at bevære sin fine røde farve.
> Hvad skal jeg give den trykkede klink, for at den kommer til at ligne
> lærk'en så godt som muligt?

Oliebaseret transparent (ikke fuldt dækkende) træbeskyttelse med den ønskede
farve?

Erik Ginnerskov

Fra : marlene

Dato : 03-05-09 19:07

"Niels Munk" <spamfilter@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> /Niels Munk
>som erik svare dig, du beder bare om at få den tonet til lærketræesfarven
kan også gøres på vandige produkter

Fra : J. E.

Dato : 03-05-09 22:37

> [...]
> give den trykkede klink, for at den kommer til at ligne lærk'en så godt som muligt?

Lærken skal du også give skimmelbeskyttende middel.