Jorden skrider...
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 02-05-09 18:19

Hej i gruppen

Jeg har en have med stor højdeforskel fra den ene ende til den anden. Der er
lavet flere skråningr haven igennem.

Vi vil gerne have anlagt en fliserække rundt om plænen - og også gerne der
hvor der er en skråning med planter

Vores problem er at når vi graver lidt jord af, og prøver at lægge
fliserækken, så skrider jorden - og det er altså ikke så fedt!!!

Så siger min nabo at man kan få en slags bølgeplade man kan bank ned i
jorden for at give lidt hold. De skulle kunne bankes ned under overfladen,
så det ikke skæmmer. Det lyder jo som en god løsning.

problemet er at jeg ikke rigig kan finde sådan en løsning nogen steder (min
nabo ved heller ikke hvor man køber sådan noget).

Er der nogen der kender den løsning han beskriver?
Findes der evt andre løsninger (gerne med link)??

Med venlig hilsen og på forhånd tak

/CJ

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-05-09 11:26

> Er der nogen der kender den løsning han beskriver?
> Findes der evt andre løsninger (gerne med link)??

Ja det er spunsvægge og er nok en anelse for bekostelig til en have

http://www.mthojgaard.dk/pages/komp_ramning

Stef

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 03-05-09 14:05

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
(gerne med link)??

> Ja det er spunsvægge og er nok en anelse for bekostelig til en have
>
> http://www.mthojgaard.dk/pages/komp_ramning

Jooo - det virker som en smule overkill.

Kunne det tænkes at der findes andre løsninger - evt samme løsning vare i
mindre udgave (beregnet til have)?

/CJ

Fra : Grethe Hoff

Dato : 03-05-09 14:58

"Christian Jacobsen" <christian.jacobsen00@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kender den løsning han beskriver?
> Findes der evt andre løsninger (gerne med link)??

Silvan har noe, de bruker være billig.
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 03-05-09 15:57

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i en meddelelse

> Silvan har noe, de bruker være billig.
> --

Det skulle vel ikke være sådan at du ved hvad sådan nogle hedder (og evt.
pris)?

/CJ

Fra : Armand

Dato : 03-05-09 19:05

Christian Jacobsen skrev:

> Det skulle vel ikke være sådan at du ved hvad sådan nogle hedder (og evt.
> pris)?

Plæne-afgrænsinger, tror jeg de kaldes, men om de går dybt nok til også
at kunne bruges som skridfæste er en anden ting.

Til nød kunne man grave trykimprægnerede brædder ned i højde med
overfladen, men så opstår problemet sikkert under dét arbejde også (men
kan dog rettes tilbage med en skovl efterfølgende) :-/

--
Armand.