Vandslange
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 09:16

Hej,

Nogle der har erfaringer med at grave en 3/4" have slange ned.... vil den
blive fladmast?

Kasper

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-05-09 12:16

Kasper skrev:
> Hej,
>
> Nogle der har erfaringer med at grave en 3/4" have slange ned.... vil
> den blive fladmast?

Jeg har lige gravet nogle op, som har ligget fra før min tid, og har
virket fint. Det er dog en speciel kraftig, sort model.

--
Niels

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-05-09 13:31

"Kasper" <Tjae> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Nogle der har erfaringer med at grave en 3/4" have slange ned.... vil den
> blive fladmast?

Hvorfor ikke et PEX rør? De koster jo ikke alverden...

- Martin

Fra : O.L

Dato : 02-05-09 16:21

Ingen problemer i det, grøn armeret haveslange kan holde i årevis. Har
erfaring hvor de er brugt til svømmerventil på drikkekar til dyr på græs,
alstå med tryk på i hele sommerhalvåret.

Fra : Max

Dato : 02-05-09 16:32

Hej O.L

> Ingen problemer i det, grøn armeret haveslange kan holde i årevis. Har
> erfaring hvor de er brugt til svømmerventil på drikkekar til dyr på
> græs, alstå med tryk på i hele sommerhalvåret.

Nu var det jo ikke holdbarheden der var spørgerens problem, men
den mekaniske stabilitet. Jeg har af samme grund gravet PEX rør
ned, det vil være kedeligt hvis slangen klapper sammen efter et
stykke tid.

--
Mvh Max

Fra : Armand

Dato : 02-05-09 17:23

O.L skrev:
> Ingen problemer i det, grøn armeret haveslange kan holde i årevis. Har
> erfaring hvor de er brugt til svømmerventil på drikkekar til dyr på græs,
> alstå med tryk på i hele sommerhalvåret.

Nu fremgår det ikke af Kaspers indlæg om det skal stå med tryk eller
uden. Det er klart at med vandværkstryk i slangen skal der endog meget
stor belastning til for at klemme slangen permanent flad i ubrugelig
grad, imens det er meget tænkeligt at især tyndere plastslanger uden
tryk kan trykkes flade af såvel jordtryk, som udenfra kommende
belastninger á trafik eller kreaturer!

Men PEX koster vel igrunden ikke meget mere end en armeret
kvalitets-haveslange, så dét er nok vejen frem :-/

--
Armand.

Fra : Lars Clement

Dato : 03-05-09 20:12

Det virker ok. har brugt det i årevis uden bøvl

--
Venligst

Lars Clement
indsætmitefternavn@hejlsnet.dk