Sur lugt fra gulv
Fra : Emil

Dato : 01-05-09 15:49

Hej

Jeg har desværre kæmpet med en sur lugt der stammer fra den sorte
rille der er mellem gulvbrædderne i denne ældre lejlighed.
For år tilbage har jeg olieret gulvet, men først for nylig er lugten
kommet.
Jeg har igen givet gulvet en let gang olie, men det har ikke hjulpet.

Hvad kan jeg gøre ved problemet?

mvh Emil Petersen

Fra : TDN

Dato : 02-05-09 07:32

"Emil" <duksen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Lyder måske lidt vanvittigt, men for år tilbage boede jeg i en lejlighed med
afhøvlede trægulve. En var der håndværker på besøg, skulle lave et vindue
for udlejer. Håndværkeren tager skoene af og der breder sig en stank af sure
tæer. På det område af gulvet hvor han stod og lavede vinduet stank der lang
tid efter, trods vask m.v. pga. væde fra hans sure sokker va trukket ned i
træet..... Det gik væk over tid, men føj for en stank.

Mvh
Thomas

Fra : Armand

Dato : 02-05-09 09:39

Emil skrev:
> [...]
> kommet.
> Jeg har igen givet gulvet en let gang olie, men det har ikke hjulpet.

Vente på at den gift-døde rotte/mus der ligger under gulvet er helt
tørret ind og mumificeret!

--
Armand.

Fra : Emil

Dato : 02-05-09 02:47

On 2 Maj, 08:31, "TDN" <tdnfjernde...@tele2adsl.dk> wrote:
> [...]

> tid efter, trods vask m.v. pga. væde fra hans sure sokker va trukket ned i
> træet..... Det gik væk over tid, men føj for en stank.

Hej Thomas

Jeg har haft gulvet renset med trærens, og i en anden del af
lejligheden har der ikke være sure tær eller noget menneskelig
trafik.
Lugten bliver slemmere når jeg lufter ud. Det er som om luften og
lugten bliver trukket op gennem rillerne.

Hilsen Emil

Fra : Emil

Dato : 02-05-09 02:49

On 2 Maj, 10:39, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Vente på at den gift-døde rotte/mus der ligger under gulvet er helt
> tørret ind og mumificeret!
>
> --
> Armand.

Det er en etage lejlighed og der har med SIKKERHED ikke være gift
eller døde mus. Nærmere lugten af gammel røg.

Hilsen Emil

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-05-09 10:12

"Emil" <duksen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det er en etage lejlighed og der har med SIKKERHED ikke være gift
eller døde mus. Nærmere lugten af gammel røg.

Det er garanteret lugt nede fra underboen du kan lugte. Jeg har selv prøvet
det, og måtte flytte da det var mere end jeg kunne klare. En blanding af
hvidløg, vandpibe og cigaretter døgnet rundt er sq ikke sjovt.

Min kammerat ejer et hus med 3 lejligheder. Han bor på 1. sal med 2
lejligheder under sig. Vi har lige lavet nye gulve, med lufttæt
etageadskillelse af samme grund.

- Martin