Valg af vinduesproducent
Fra : Brian

Dato : 01-05-09 17:22

Hej,

Jeg håber nogle her i gruppen kan bidrage med lidt erfaringer omkring
vinduer?
Jeg har tilbud fra 2 tømrere på nye vinduer og døre til hele hytten. Den ene
sværger til Outrup, mens den anden vil bruge Outline eller Rationel. Begge
mener selvfølgelig deres valg af vinduer er bedst...... Men er der nogen der
har erfaringer med de nævne mærker, eller er der mærker der evt. er bedre?
Når jeg tænker bedre er det i forhold til levetid, men også i forhold til om
den maling de er malet med fra start holder nogler år.

På forhånd tak for jeres input.

/Brian

Fra : Bo :o\)

Dato : 01-05-09 18:31

"Brian" <brigit@NOSPAMindbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er bedre? Når jeg tænker bedre er det i forhold til levetid, men også i
> forhold til om den maling de er malet med fra start holder nogler år.

Hej

Jeg har kun erfaringer med Outline og det kan ikke anbefales.

Jeg fik leveret en dør med fejl i og deres afdeling for reklamationer ( som
tilsyneladende kun består af en der hedder Dorthe der er ekstrem
kundefjendsk ) er ikke på nogen som helst måder interesseret i at løse
problemet på en håndværksmæssig forsvarlig måde.

Desuden er døren her efter 1 år så skæv at man nærmest kan få en hel hånd
ind når den er lukket ( lidt overdrevet ) og det regner også ind.
Det skal siges at døren er med 1-punkts lukning grundet en elektronisk lås
så det har nok lidt af skylden for at den er så skæv.
Outlines egen tømrer har sagt god for monteringen så det er ikke grundet
skæv montering at døren har slået sig.

Jeg køber aldrig nogensinde noget hos det firma igen.

Bo

Fra : J. E.

Dato : 01-05-09 23:00

"Bo " <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal siges at døren er med 1-punkts lukning grundet en elektronisk lås så det
> har nok lidt af skylden for at den er så skæv.

Har jeg så ikke også ret i, at du har købt den på betingelser der udtrykkeligt
siger "Ingen garanti for tæthed" netop pga. et-punkt lukningen ?

Døren mener jeg nemlig ikke kan DVC-godkendes netop på grund af det.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 01-05-09 18:55

Brian skrev:
> [...]
> evt. er bedre? Når jeg tænker bedre er det i forhold til levetid, men
> også i forhold til om den maling de er malet med fra start holder nogler

Det er sgu ikke nemt, og noget af en tillidssag. Jeg håber i hvert fald
ikke jeg skal skifte flere vinduer i mit liv.

Jeg endte med at vælge et mindre lokalt firma, Danlux, der virkede
tilforladeligt og lagde vægt på håndværksmæssige traditioner osv. Og jeg
har monteret selv sidste år, så det er en lidt anden sag end et tilbud
hos en tømrer, men til gengæld er valg af producent frit.

Jeg gjorde i hvert fald den fejl at stole på leverandørens opmåling,
fordi jeg tænkte at det så ikke var mit ansvar. Det hjælper bare ikke
meget når man står med et element i et lidt andet mål end man kunne
tænke sig. Når produktionstiden er 12 uger fanger bordet.

En anden ting jeg ikke har været tilfreds med hænger sammen med den
ellers smarte feature, at ruderne er monteret indefra, så de ikke kan
afmonteres af indbrudstyve ved at afmontere glaslister. Det overraskede
mig så at faste elementer (uden opluk) har lige så lille glasareal som
hvis de var til at lukke op, fordi de skal have en ekstra ramme at
monteres i.

Mht. holdbarhed er de ok endnu efter et år

--
Niels

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-05-09 20:56

Brian wrote:
> Hej,
>
> Jeg håber nogle her i gruppen kan bidrage med lidt erfaringer omkring
> vinduer?

Købte for 3 år siden hos Bedst & Billigst, som også monterede for mig.
Indtil videre har jeg ikke noget at klage over.

Erik Ginnerskov