meget lille bassin
Fra : Peter

Dato : 01-05-09 09:38

nu har jeg set i et blad, at folk har gravet en murespand ned, puttet en
åkande el. lign derned, men kommer det ikke til at mangle ilt ? Ideen er
god, med det går ligesom væk igen, hvis der er meget arbejde med det, når
det kommer til stykket
Har en lille have og er ikke interesseret i bassin (for stort)

Peter

Fra : Elmer Fjort

Dato : 01-05-09 10:12

"Peter" <peter@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det kommer til stykket
> Har en lille have og er ikke interesseret i bassin (for stort)

Hvis der ikke er andet i spanden end vand og en åkande, opstår der ikke
ilt mangel, for der er ikke noget
som forbruger ilten i vandet. Vandplanter afgiver også ilt til vandet.
Om du så smider et par gyppier i spanden også gør ingen forskel.
Gyppierne æder de myggelarver som med 100% sikkerhed vil komme.
Gyppierne er ikke vinterhårdføre, så de skal fiskes op om efteråret.

Elmer

Fra : S.B.

Dato : 02-05-09 23:43

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gyppierne æder de myggelarver som med 100% sikkerhed vil komme.
> Gyppierne er ikke vinterhårdføre, så de skal fiskes op om efteråret.

Eller købe 4 nye til næste forår, guppyer koster ikke ret meget

Søren

Fra : Mjav

Dato : 04-05-09 10:37

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg har sådan en whiskey-tønde, jeg bruger til at have en mini-åkande i og
noget græs-halløj
Nogle gange står den rigtig fint, andre gange er den fyldt op med trådalger.
Nogen der har et godt bud på, hvordan jeg holder den fri for trådalger??

Som det er nu, fisker jeg det op, når det bliver for slemt, men det var fint
at kunne holde det helt væk.

Mvh
Sanne

Fra : Elmer Fjort

Dato : 04-05-09 11:06

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nogen der har et godt bud på, hvordan jeg holder den fri for trådalger??
>
> Som det er nu, fisker jeg det op, når det bliver for slemt, men det var

Alger kommer jo normalt kun hvis der er formeget næring i vandet.
Det kan jo lige så godt komme ind med den jord/mudder som er med på
åkanderne.
Trådalgefjerner kan tage det, men visse midler er ikke så heldigt sammen
med åkander.

Elmer