Buskrydder - hvilken klinge til hvilken op~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-04-09 19:01

Hej gruppe,

Jeg har netop købt mig en billig buskrydder, og der følger 3 forskellige
klinger med - men hvilken klinge bruger jeg til hvilken opgave ?
Der er en klinge med 3 vingeagtige lange blade, og så 2 klinger med en stor
skive med 8 mindre blade + et trimmerhoved med snøre.
Manualen skriver desværre kun noget om hvordan man skifter klingerne, men
ikke noget om hvilken klinge til hvilken opgave.
Jeg skal hovedsageligt bruge rydderen til at slå højt græs/ukrudt som vokser
på nogle skrænter ned til et lille vandløb - der er en del kraftigt græs og
lidt ansatser til noget sivagtigt - og selvfølgelig en del kraftigt ukrudt.
Hvilken klinge er velegnet til dette ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-04-09 19:37

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> vokser på nogle skrænter ned til et lille vandløb - der er en del kraftigt
> græs og lidt ansatser til noget sivagtigt - og selvfølgelig en del

Det er dælme ikke ret lang tid siden, jeg så et tilsvarende spørgsmål i en
af grupperne (tror jeg det var)

Halløj, fandt lige indlæget via google.
http://groups.google.com/group/dk.fritid.hus-og-have/browse_thread/thread/db59469cffa95b33/f7e9a970dc54c06a?hl=en&q=buskrydder+klinge

Til min egen bruger jeg udelukkende den 4 tands klinge der fulgte med..
Jeg har dog også smidt nogle dele væk til den snørre børge der fulgte med,
men jeg savner den næsten kun hvis jeg skal sable noget græs, der står op af
et hegn eller lignende.

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-09 14:08

On 30 Apr., 20:01, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:
> Hvilken klinge er velegnet til dette ?

Har samme antal klinger men bruger kun tråd.
Har dog købt en tykkere kvalitetstråd.
Grunden til dette er at jeg bruger tråd er at dens primære brug er til
at fjerne græs under hegnstråden på hestefoldene og pælene vil blive
smadret af klingen.
Tykkere kvalitetstråd kan sagtens tage store tidsler og lign.

--
Christian

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-05-09 18:57

Mange tak til Bjarne og Christian for svar.
Jeg kan se i begge svar, at i sværger til henholdsvis kvalitetstråd og
firkantet tråd..
Den firkantede tråd kender jeg ikke - jeg brugte før en benzintrimmer med en
1.6 mm rund snøre (ønskede en buskrydder pga. den akavede arbejdsstilling,
og fordi jeg kun bruger den til rydningsopgaver)
Er der nogen som kan sige lidt mere om den firkantede tråd ? - det ser ud
til at den tråd der er i trimmerhovedet til den nye rydder også er firkantet
?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Armand

Dato : 01-05-09 19:43

Andreas M. Hansen skrev:
> [...]
> Er der nogen som kan sige lidt mere om den firkantede tråd ? - det ser
> ud til at den tråd der er i trimmerhovedet til den nye rydder også er

Ikke andet end at de alt andet lige er skarpere(!) end en rund af samme
tykkelse!

--
Armand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-05-09 14:35

On 1 Maj, 19:56, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:
> Er der nogen som kan sige lidt mere om den firkantede tråd ? - det ser ud
> til at den tråd der er i trimmerhovedet til den nye rydder også er firkantet
> ?

Kender den ikke, men vil lige komme med et sidste input.
Jeg mener at have set et trimmerhoved med kæde, men har prøvet at søge
lidt rundt og kunne ikke finde det

--
Christian

Fra : Klaus G.

Dato : 01-05-09 22:08

> Kender den ikke, men vil lige komme med et sidste input.
> Jeg mener at have set et trimmerhoved med kæde, men har prøvet at søge
> lidt rundt og kunne ikke finde det
Her er en:
http://www.p-lindberg.dk/Soegeside.aspx?ArticleID=41784

http://www.p-lindberg.dk/ImageBaseDK/shop%20billeder%20144x221/9016225.jpg