Æbletræ dødt
Fra : Bent E.

Dato : 30-04-09 08:37

Mit 2 år gamle æbletræ er gået ud i toppen.
Jeg har nu set at der ca. 65 cm over jorden er et 3 cm bredt bånd
hvor barken er helt væk, og grenene herover er helt døde.
Lidt længere nede på stammen er der gang i nyt angreb, hvor 1/4
af barken er væk.
Hvad kan årsagen være? såret bærer ikke præg af bid eller lign.
fra dyr.

Mvh Bent E.

--
Ved mail, erstat invalid med dk

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

Fra : Armand

Dato : 30-04-09 09:55

Bent E. skrev:
> [...]
> af barken er væk.
> Hvad kan årsagen være? såret bærer ikke præg af bid eller lign.

Naboen der har terrasse syd for træet??

--
Armand.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-04-09 17:06

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
> Naboen der har terrasse syd for træet??

Det er værre med ham nord for.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 30-04-09 17:59

Preben Riis Sørensen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
>
> Det er værre med ham nord for.

Ups!
Det var jo også hám jeg mente

--
Armand.

Fra : Bent E.

Dato : 30-04-09 16:51

Armand wrote:

> Naboen der har terrasse syd for træet??

Ja, det har den sydlige nabo.
Men hvad har det med såret at gøre?

Mvh Bent E.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-04-09 17:53

> Hvad kan årsagen være? såret bærer ikke præg af bid eller lign.
> fra dyr.

Det gør vores heller ikke, men det er notorisk en hare, der har været på
spil.

Der er ikke noget at gøre ved det andet end net på de nye træer.

Mvh Maria

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 30-04-09 11:03

On 30 Apr., 09:36, "Bent E." <el...@dsa-net.invalid> wrote:
> [...]
> af barken er væk.
> Hvad kan årsagen være? såret bærer ikke præg af bid eller lign.

Måske en lidt for ivrig kanttrimmer/buskrydder øverste sår fra sidste
år og nu længere nede fra i år ?

MVH
Malmberg