Lus i jordbær planter :-(
Fra : MaG

Dato : 25-04-09 18:13

Hej!

Har til aften opdaget at der er i mine jordbær planter i mit drivhus er
kommet bladlus og dermed også myre. Hvad pokker gør jeg, kan jo ikke sprøjte
med "lusefri" når det er på "spiselige" planter, jordbærplanterne står fint
med blomster på og nogle endda med små grønne jordbær!

Håber nogen kan hjælpe?

/Maria

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 25-04-09 14:22

On 25 Apr., 19:12, "MaG" <ma...@fredslund.biz> wrote:

> [...]
> med "lusefri" når det er på "spiselige" planter, jordbærplanterne står fint
> med blomster på og nogle endda med små grønne jordbær!

Har ikke erfaring med jordbærplanter, men vi har haft lus på vores
kirsebærtræ i to år, og de forsvinder alle efter en enkelt grundig
behandling med insektsæbe, som er godkendt til spise-planter. Vil også
tro, at dine lus vil hade det. Man kan vist lave det selv, men det
gider jeg ikke, så jeg køber det i et byggemarked til røverpris.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-04-09 21:45

"Kevin Borbye Edelvang" skrev i en meddelelse
> Man kan vist lave det selv

1 del sprit, 1 del sæbe og 4 dele vand.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Dan

Dato : 27-04-09 08:53

> 1 del sprit, 1 del sæbe og 4 dele vand.
> Jan

Hej Jan,

Hvilken slags sæbe bruger du eller er flydende håndsæbe / opvaskemiddel
"godt nok"?

/Dan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-04-09 17:27

Dan wrote:

> Hvilken slags sæbe bruger du eller er flydende håndsæbe /
> opvaskemiddel "godt nok"?

Brug brun sæbe.

Erik Ginnerskov

Fra : Dan