Maling af carport
Fra : Thomas

Dato : 25-04-09 16:55

Hej NG

Efter et par års forsømmelse, (fra den dag jeg flyttede ind), må jeg indse
at min carport skal have den store tur i år.

Jeg starter med nyt trapeztag, samt et par nye bræder foroven.... men...
så kommer vi til resten.

Carporten er sammenbygget med et skur, så der er et ret stort areal der skal
afrenses og males.

Jeg har aldrig brugt en højtryksrenser, men jeg går og bilder mig selv ind,
at sådanne en karl kan bruges til at blæse det værste lort af carporten!

1. Kan jeg klare det meste afrensning med en højtryksrenser ?

2. Min plan var at rense den nu her, og lade den tørre sommeren over.
Hvad skal jeg så bruge som beskyttelse til den tid ? Findes der en maling
der bare er super duper, eller skal jeg både oliere og efterfølgende male og
i såfald, med hvilke produkter ? (den skal være grå)

Carportens stand er brugbar og den har en del år endnu, men den er også
træt, så dyre og besværlige løsninger er ikke det jeg søger ;)

Mvh

Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-04-09 18:32

> [...]
> carporten!
>
> 1. Kan jeg klare det meste afrensning med en højtryksrenser ?

Jeg ville ikke gøre det. Du ødelægger mere end du gavner. Afhængig af behov
kan du sprøjte med Rodalon for alger eller bruge en gang tynd
salmiakvand/grundrens for afrensning. Tørring nogle dage/uger.
Grundingsolie, tørring et par dage, maling af terpentintypen to gange. Så er
du kørende i nogle år.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-09 10:11

Og så lige en politisk helt ukorrekt udmelding:
Var det mig ville jeg afrense med en blod børste dyppet i algefjerner -

Dernæst efter et par dages tørring tager du ned på tanken og køber 10 liter
dieslolie, som du maler hytten med - så får du mættet træet - og så kører du
bagefter den dyre træbeskyttelse på..
Den lovlige måde er, at du køber en billig træbeskyttelse - til omkring en
10'er per liter (akkurat som dieseolien) og smører med først - den består
også mest af petroleum, men så er der ingen der hyler.