Opbevaring af lavendel
Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-04-09 06:48

Da Superbrugsen forleden havde lavendel til en tier, kunne jeg ikke dy mig
og købte 30 stk. Kvaliteten så ud til at være ok.

Den fine haveplan jeg fik lavet hos en havearkitekt var ubrugelig, så nu må
jeg selv igang, men sådan noget improviserer man ikke sådan lige, så alle
mine anlægsarbejder bliver udskudt og hvor meget jeg når at få gjort klar i
år, er usikkert.

Kan jeg foreløbigt lade lavandlerne stå i potterne og evt. potte dem om til
større potter når de bliver for store, eller skal jeg plante den ud på en
lang række i køkkenhaven og vil de derfra kunne flyttes - også selv om det
først bliver til næste forår?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-04-09 10:58

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> den ud på en lang række i køkkenhaven og vil de derfra kunne flyttes
> - også selv om det først bliver til næste forår?

Begge løsninger er brugbare, men den sidste giver mindre arbejde til dig.

Erik Ginnerskov

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-04-09 18:23

> [...]
> lang række i køkkenhaven og vil de derfra kunne flyttes - også selv om det

Jeg ville lade dem stå i køkkenhaven. Hos os har vi gennem nogle år haft en
"børnehave" hvor alt det, vi ikke lige havde en fast plads til, kom hen. Det
fungerer fint og planterne kan stå i flere år, men ser lidt rodet ud.

Mvh Maria