har en vandhane, som skal have skiftet pak~
Fra : Peter

Dato : 24-04-09 20:34

Denne vandhane drypper, så skift af pakning skal ske
men jeg kan ikke lige se hvordan den skilles ad, så jeg kan komme til
pakningen.
Er der nogle som kender modellen og ved hvordan den skal skilles ad

http://picasaweb.google.dk/PeterODinesen/Vandhane#

Mvh
Peter

Fra : Carsten

Dato : 24-04-09 20:37

"Peter" <peter@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pakningen.
> Er der nogle som kender modellen og ved hvordan den skal skilles ad

Ikke 100% sikker, men prøv om det blå/røde mærkat ikke er en "prop" som kan
pilles af og bagved en unbracho til at skrue selve håndtaget af. Derfra er
det vist noget en vandpumpetang kan klare.

Carsten

Fra : Jens

Dato : 25-04-09 15:31

> [...]
> pakningen.
> Er der nogle som kender modellen og ved hvordan den skal skilles ad

Det ligner en DAMIXA og ligner samme slags som jeg har - i så fald... (uden
garanti)

Du tager fat om grebet og løfter det af, det er ikke skruet fast - men kan
kan godt sidde lidt fast.
Under grebet sidder en stor møtrik/ring som du kan løsne med en stor
fastnøgle eller forsigtigt med en polygrip
Når møtrik/bolt er skruet af kan du komme til pakningerne
/Jens

Fra : Jens

Dato : 25-04-09 15:35

"Jens" <Skriv_i_gruppen@eller_spørg_efter_min_mail.dk> skrev i en meddelelse

HUSK at lukke for vandet !

Fra : Peter

Dato : 01-05-09 09:34

Det er en Damixa

Cool - tak og ja vand lukkes

er det standard pakning, ved du det ? (vand lukkes, vandhane åbnes, pakning
tages ud og skal efterfølgende købes før vand åbnes igen, så det kunne være
godt at have købt pakningen på forhånd)

Peter

Fra : Jens

Dato : 04-05-09 21:59

> [...]
> pakning tages ud og skal efterfølgende købes før vand åbnes igen, så det
> kunne være godt at have købt pakningen på forhånd)

Der sidder 2 eller 3 pakninger (gummiringe), som jeg husker det..
Jeg er ganske sikker på du kan få dem i de fleste byggemarkeder / VVS
butikker

Min hane er ca. 9 år gammel, og her kunne jeg nøjes med at rense for kalk
uden at skifte pakninger.
Det kunne du jo prøve først, alternativ vise dit foto til byggemarkedet -
det er en ret gængs model - din hane.
/Jens