Alukraft eller lignende materiale
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 22-04-09 13:31

Hej.

Står og mangler et par m2 alukraft eller lignende materiale. Desværre
kan jeg kun finde det i ruller med 30 m2 på nettet.

Skulle nogen kende til sted, hvor man kan købe det i mindre ruller?
Enten på nettet eller butik i nærheden af Aalborg.

/Michael

Fra : CC

Dato : 23-04-09 12:01

<mbk112@hotmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Hvad skal du bruge Alukraft til ?
Det må ikke bruges som dampspærre mere, da det ikke er tykt nok.
Køb en 0,2 mm plastfolie i byggevaremarked.

Fra : Erik Andersen

Dato : 23-04-09 12:40

> Hvad skal du bruge Alukraft til ?
> Det må ikke bruges som dampspærre mere, da det ikke er tykt nok.
> Køb en 0,2 mm plastfolie i byggevaremarked.

Hvor har du hørt det?
Jeg kan ikke se nogen steder, hvor det står. Alle steder anbefaler de det
eller plastfolie.
/Erik

Fra : CC

Dato : 23-04-09 20:14

"Erik Andersen" skrev i meddelelsen

> Hvor har du hørt det?
> Jeg kan ikke se nogen steder, hvor det står. Alle steder anbefaler de det
> eller plastfolie.
> /Erik

Prøv at læse her:
http://www.icopal.dk/Produkter/Damp%20fugt%20vind/Dampsparrer.aspx
Vær opmærksom på at den viste/omtalte "Polykraft" ikke er lig med den gamle
kendte "Alukraft".

Alukraft er opbygget af alu-folie, plastfolie, og papir. Plastfolien har
ikke den nødvendige tykkelse til, at den mekanisk stabil, og kan holder den
fugstspærrende virkning, derfor bliver den ikke anvendt mere. De tekniske
krav til en dampspærre står sikkert i en SBi anvisning eller en DS.

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-04-09 13:31

"Erik Andersen" <erik-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du hørt det?
> Jeg kan ikke se nogen steder, hvor det står. Alle steder anbefaler de det
> eller plastfolie.

Jeg har hørt fra diverse elektrikere at det ikke må benyttes i henhold til
stærkstrømsreglementet. Men jeg har ikke kunnet finde noget på skrift.
Andre?

- Martin

Fra : CC

Dato : 24-04-09 16:11

"Martin Petersen" skrev i meddelelsen

> Jeg har hørt fra diverse elektrikere at det ikke må benyttes i henhold til
> stærkstrømsreglementet. Men jeg har ikke kunnet finde noget på skrift.
> Andre?

Det der med Stærkstrømsbekendtgørelsen stammer fra de dage hvor
bestemmelserne omkring supplerende udligningsforbindelser blev indført.
Der gik man rundt og snakkede om at risten i toiletskålen samt hængsler og
låsetøj i døren skulle udlignes elektrisk.
I dag er det blevet reduceret til "kun" at omhandler rør og armeringsnet i
gulv på badeværelser i alm. boligere.
Dampspærren med alu-folie blev fritaget, da den ikke umiddlebart er
berøringstilgængelig.
Endvider kunne man ikke give en éntydig beskrivelse af hvordan
udligningsforbindelsen skulle tilsluttes "alukraften",

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 23-04-09 09:19

> Hvad skal du bruge Alukraft til ?

Til afskærmning af sollys.

Fra : CC

Dato : 23-04-09 20:17

<mbk112@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad skal du bruge Alukraft til ?

Til afskærmning af sollys.

Prøv at læse her:
http://www.icopal.dk/Produkter/Damp%20fugt%20vind/Dampsparrer.aspx
Kan du ikke bruge den omtalte "Polykraft". - Det hjælper selvfølgelig ikke
hvis den kun sælges i ruller af 50-100 m.

Fra : CC

Dato : 24-04-09 16:05

"CC" skrev i meddelelsen ...

> [...]
> Kan du ikke bruge den omtalte "Polykraft". - Det hjælper selvfølgelig ikke
> hvis den kun sælges i ruller af 50-100 m.

Harald Nyborg har nogle camping liggeunderlag der har alu-folie på bagsiden
kan de bruges ?

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 23-04-09 04:45

[...]

Hvad med at henvende dig til tømrer om ikke du kan købe et stykke ved ham?
Hilsen Matthias