Hvilket dyr
Fra : Michael Lund Milo

Dato : 22-04-09 19:27

Vi har i den senere tid, opdaget nogle små sorte dyr ved nogle af vores
vinduer. Det ligner nogle små sorte kugler, og når de bliver lidt større
bliver de røde. Vi har selv en mistanke om at det er nyudklækkede
edderkopper, men er det mon det?

De er kun på østsiden af huset, men til gengæld i alle 5 vinduer.

Vi har støvsuget vinduerne for alle dem vi kan se, men efter kort tid kommer
der flere.

Hvor kommer de fra og hvordan slipper vi af med dem?

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Charlotte

Dato : 23-04-09 09:51

"Michael Lund Milo" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer der flere.
>
> Hvor kommer de fra og hvordan slipper vi af med dem?

Hmmm - har selv haft nogle små sorte hårde biller - om det er biller ved jeg
ikke - men det virker sådan. De er ikke større end et kanppenåls hoved.
Havde dem i hjørnet af døren ud til haven, i vinduet.....meget mærkeligt.
Havde faktisk en gammel plade chokolade liggende bagerst i skabet, og da jeg
skulle muge ud, fandt jeg denne chokolade og ville smide den ud - åbnede den
og kunne se, at en af disse biller havde spist af chokoladen....der var
gange hvor den havde spist - den var nu død. Aner ikke hvad disse biller
normalt lever af, troede først at det var ligesom blomsterfluer - men måske
de lever af mad???

/Lotte

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-04-09 15:11

In news:49f02bdd$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Charlotte <charlotte_andersen@ofir.dk> typed:
> [...]
> havde spist - den var nu død. Aner ikke hvad disse biller normalt
> lever af, troede først at det var ligesom blomsterfluer - men måske

Jeg er sikker på, at det er edderkopper. Det kan sikkert hjælpe at sprøjte
med B10 eller BIO som nogle kalder det. Det er langtidsvirkende mod
insekter.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Charlotte

Dato : 23-04-09 15:15

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg er sikker på, at det er edderkopper. Det kan sikkert hjælpe at sprøjte
> med B10 eller BIO som nogle kalder det. Det er langtidsvirkende mod

Hmmm - mine små sorte er ikke edderkopper så skal det være en race med
hårdt skjold ....

/Lotte

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-04-09 21:43

In news:49f077ed$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Charlotte <charlotte_andersen@ofir.dk> typed:

> Hmmm - mine små sorte er ikke edderkopper så skal det være en
> race med hårdt skjold ....
>
> /Lotte

Det kan godt være, at dine små sorte er biller, men det var nu også Michaels
spørgsmål jeg refererede til. Jeg har så sent som idag støvsuget mine
vinduer i kanter og bag hængslerne og fjernet dem, og jeg ved fra tidligere
at det er edderkopper. Ungerne bliver indhyllet af moderen i flere lag
"spind", og når de bliver klækket og kommer ud af spindet er de meget små og
røde. Det kan så være, at det ikke er samme slags edderkopper som Michaels.
Det skal jeg så ikke kunne sige.

Fra : Armand

Dato : 23-04-09 22:53

Tove Krieger skrev:
> [...]
> spindet er de meget små og røde. Det kan så være, at det ikke er samme
> slags edderkopper som Michaels. Det skal jeg så ikke kunne sige.

Midder!

<http://no.wikipedia.org/wiki/Midder>

På min barndoms terrasse hed de "røde punktummer"

--
Armand.

Fra : Mogens

Dato : 23-04-09 16:33

Tove Krieger wrote:

> Jeg er sikker på, at det er edderkopper. Det kan sikkert hjælpe at
> sprøjte med B10 eller BIO som nogle kalder det. Det er langtidsvirkende
> mod insekter.

Produktet hedder mig bekendt Trinol Bio, men kald du det bare B10 :)

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-04-09 08:07

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Produktet hedder mig bekendt Trinol Bio, men kald du det bare B10 :)

Ja, så de har også taget din røv

Læs hvad der står på bøtten, og ikke hvad du tror, eller hvad fabrikanten
gerne vil have dit til at tro der står.

Du kan se det skrevet med rigtige bogstaver bag på emballagen.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Mogens

Dato : 24-04-09 09:07

Leif Langgaard wrote:

> Ja, så de har også taget din røv
>
> Læs hvad der står på bøtten, og ikke hvad du tror, eller hvad fabrikanten
> gerne vil have dit til at tro der står.
>
> Du kan se det skrevet med rigtige bogstaver bag på emballagen.

Gi'r mig :) Det er sikkert en ubevidst fejl fra producenten at ordet
"B10" på lablen af de fleste vil blive læst som "BIO"

Fra : Carsten

Dato : 24-04-09 10:19

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message
> [...]
> gerne vil have dit til at tro der står.
> Du kan se det skrevet med rigtige bogstaver bag på emballagen.

på producentens hjemmeside betegner de det som 8IO (otte i-som-ida
o-som-ole)

http://www.trinol.dk/page693.aspx

Carsten

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-04-09 10:05

In news:49f08a31$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Mogens <no@mail.com> typed:

> Produktet hedder mig bekendt Trinol Bio, men kald du det bare B10 :)

LOL Det skal nok passe. Jeg ved at det hedder Trinol, det er bare om det er
BIO (som jeg altid har kaldt det) eller B10 som andre påstår det hedder.
Virkningen er nok den samme, og det er uhyre effektivt.

Fra : Allan G

Dato : 23-04-09 10:02

"Michael Lund Milo" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kommer der flere.
>
> Hvor kommer de fra og hvordan slipper vi af med dem?

Prøv at google jordmide, og se om det ikke er sådan nogle du har.
De er ganske ufarlige.

Mvh Allan

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 26-04-09 12:04

> [...]
> kommer der flere.
>
> Hvor kommer de fra og hvordan slipper vi af med dem?

Tak for alle jeres svar.

Det er tilsyneladende edderkopper, som er blevet udklækket for nylig. Jeg
tror det store antal har noget et gøre med, at vi har maft en mild vinter,
så de ikke er gået til.

Jeg har sprøjtet med Trinol 810, og det kan de åbenbart ikke lide. Der er
dog stadig nogle tilbage, men det må ære nogle æg som har siddet gemt et
sted, hvor jeg ikke lige kunne komme til at sprøjte, og der er langt fra
lige så mange som der har været de sidstepar dage.

De får lige en tur merei løbet af etpar dage.

Mvh.

Michael Lund Milo