Glyphosat
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 22-04-09 17:35

hejsa

Hvor køber man som privatmand glyphosat til fornuftige penge?

mvh, Carsten

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : tobi

Dato : 22-04-09 19:36

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> hejsa
>
> Hvor køber man som privatmand glyphosat til fornuftige penge?

Foderstoffen

Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-04-09 11:49

On 22 Apr., 18:34, "Carsten Finn Rasmussen" <c...@c.invalid> wrote:
> hejsa
>
> Hvor køber man som privatmand glyphosat til fornuftige penge?

Land og Fritid eller andre foderstofforretninger.
Husk at den er dobbelt så stærk som den de sælger som koncentreret i
byggemarkederne.

--
Christian

Fra : Preben Andersen

Dato : 24-04-09 21:28

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i meddelelsen
> hejsa
>
> Hvor køber man som privatmand glyphosat til fornuftige penge?
>
> mvh, Carsten

Grænsekiosker i Tyskland
--
mvh/Preben

Fra : Henrik Bonde

Dato : 25-04-09 06:02

On Fri, 24 Apr 2009 22:28:14 +0200, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Grænsekiosker i Tyskland
Hvor feks?

mvh
Henrik Bonde

Reply adresse virker ikke. Udskift INVALID med com

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-04-09 06:45

"Henrik Bonde" <bondehenrik@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvor feks?

Tja... alle dem jeg har set omkring grænsen ved Padborg. f.eks. Scandinavian
Park (http://www.scandinavian-park.com/index.php?id=3&L=2) eller Fleggard i
Harrislee (http://infosite.fleggaard.dk/default.aspx?CMSID=100). Jeg har
ikke set efter i alle butikker, men mon ikke de alle har det, da der kan
spares temmelig meget.

--
mvh/Preben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-04-09 01:52

On 25 Apr., 07:45, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:

> [...]
> Harrislee (http://infosite.fleggaard.dk/default.aspx?CMSID=100). Jeg har
> ikke set efter i alle butikker, men mon ikke de alle har det, da der kan

Forskellen på at købe det hos foderstoffen i DK og i Tyskland er bare
at det er ulovligt at indføre fra Tyskland, mens det er fuldt lovligt
at købe det i DK.

--
Christian

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-04-09 13:23

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

Forskellen på at købe det hos foderstoffen i DK og i Tyskland er bare
at det er ulovligt at indføre fra Tyskland, mens det er fuldt lovligt
at købe det i DK.

Der er også prisen til forskel.
Du siger, det er ulovligt at indføre. Har du en § eller lignende, du kan
henvise til?
--
mvh/Preben

Fra : Mogens

Dato : 26-04-09 17:48

Preben Andersen wrote:
> [...]
> at købe det i DK.
>
> Der er også prisen til forskel.
> Du siger, det er ulovligt at indføre. Har du en § eller lignende, du kan
Er det ikke være lidt ligegyldigt? Kan man få det billigere i Tyskland
så køber man det da bare der og blæser regel-Danmark en lang march.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-09 02:53

On Apr 25, 2:22 pm, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> Forskellen på at købe det hos foderstoffen i DK og i Tyskland er bare
> at det er ulovligt at indføre fra Tyskland, mens det er fuldt lovligt

1 litr Roundup Ultramax koster 199 kr i Tyskland, mens 5 liter med
samme indhold af aktivstof Glyphosat koster ca. 700 hos
foderstoffirmaerne, så ikke engang prisen er bedre.

> Du siger, det er ulovligt at indføre. Har du en § eller lignende, du kan
> henvise til?

Ved ikke om dette er nok:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=74577&vId=11377&i=3#i74577
Men ellers giver google søgning på "indførsel sprøjtemiddel" en del
hits.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-04-09 11:16

>1 litr Roundup Ultramax koster 199 kr i Tyskland, mens 5 liter med
>samme indhold af aktivstof Glyphosat koster ca. 700 hos
>foderstoffirmaerne, så ikke engang prisen er bedre.

Hvem kan som privatperson bruge 5 liter?
Når jeg køber en liter, har jeg til 5-7 år med en have på 2000m2

> [...]

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=74577&vId=11377&i=3#i74577
Men ellers giver google søgning på "indførsel sprøjtemiddel" en del

Det link, du henviser til, er beregnet til erhvervsmæssig brug. Så vidt jeg
kan se, står der ikke noget om privates køb.
--
mvh/Preben

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-04-09 11:53

Jeg har så i øvrigt været i kontakt med både Told/Skat og Miljøministeriets
Informationscenter i dag og de bekræfter, at det IKKE er ulovligt at indføre
RoundUp til privat brug. Til erhversmæssig brug er det heller ikke ulovligt,
her skal der blot betales punktafgifter.
--
mvh/Preben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-09 05:29

On Apr 27, 12:15 pm, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk>
wrote:

> Hvem kan som privatperson bruge 5 liter?

5 kollegaer ???

> Når jeg køber en liter, har jeg til 5-7 år med en have på 2000m2

Ja, enig, der er til lang tid.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-09 05:30

On Apr 27, 12:53 pm, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk>
wrote:
> [...]
> RoundUp til privat brug. Til erhversmæssig brug er det heller ikke ulovligt,
> her skal der blot betales punktafgifter.

OK, så er der jo ingen problemer.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk