Gødning i kugler
Fra : Puk Tutein

Dato : 20-04-09 17:26

Hej alle :)

Er der nogen af jer som ser programmet "Drivhusdrømme" for DR2 hver søndag?
Og i så fald, er der så nogen af jer der ved, hvad de kugler af gødning, som
Claus Dalby bruger i sine krukker hedder og hvor man får fat i dem. Jeg
synes nemlig, det er død smart at kunne nøjes med at lægge sådan et par
kugler med langtidsvirkende gødning i en krukke.

Mange hilsner
Puk

Fra : Henriette Døssing

Dato : 20-04-09 17:33

Puk Tutein skrev:
> [...]
> synes nemlig, det er død smart at kunne nøjes med at lægge sådan et par
> kugler med langtidsvirkende gødning i en krukke.

Jeg tillader mig at komme med et bud, selvom jeg ikke ser programmet...

Det lyder som "gødningsbolcher", du kan sikkert købe dem på den lokale
planteskole - det gør jeg ihvertfald.

Bedste hilsner

Henriette Døssing

Fra : Heidi

Dato : 20-04-09 18:50

Henriette Døssing wrote:

> Det lyder som "gødningsbolcher",

Og hos os hedder de gødningstabletter

> du kan sikkert købe dem på den lokale
> planteskole - det gør jeg ihvertfald.

Det gør vi også - tror de koster ca. 20 kr. for 10 stk.
Da vi på et tidspunkt købte clematis på et marked fulgte der også sådan
nogle tabletter med - ved ikke om de skulle være specielt gode til
clematis, men vi er i hvert fald fortsat med at bruge dem til dette
formål.

--
Heidi

Fra : Puk Tutein

Dato : 20-04-09 19:19

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle tabletter med - ved ikke om de skulle være specielt gode til
> clematis, men vi er i hvert fald fortsat med at bruge dem til dette

Tak for tippet begge to :) Har fundet dem og det er ganske rigtig dem.
Sådan nogle må jeg have fingre i.

Mange hilsner
Puk

Fra : Max

Dato : 20-04-09 19:46

Hej Puk

> Tak for tippet begge to :) Har fundet dem og det er ganske rigtig
> dem. Sådan nogle må jeg have fingre i.

Min kone bruger gødningspinde i krukkerne, de fåes bl.a. i Bilka.

--
Mvh Max