Aircondition til lejlighed
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-04-09 02:51

Bor til leje i en lille 2 værelses lejlighed, der er bygget ud fra
præmissen: Des flere vinduer des bedre. Det er fint nok om vinteren,
men sidste sommer havde jeg i en periode svært ved at holde under 25
grader om natten på trods af to åbne døre.

Derfor overvejer at købe et aircondition til den kommende sommer. Har
siddet og kigget på flere mobil aircondition anlæg.

Men hvad skal man gå efter?

/Michael

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-04-09 12:22

mbk112@hotmail.com skrev:
> [...]
>
> Derfor overvejer at købe et aircondition til den kommende sommer. Har
> siddet og kigget på flere mobil aircondition anlæg.

Det er noget larmende skrammel, og det var nok mere korrekt at gå efter
en (udvendig) afskærmning for sollyset.

--
Niels

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-04-09 14:48

mbk112@hotmail.com wrote:
> [...]
>
> Derfor overvejer at købe et aircondition til den kommende sommer. Har
> siddet og kigget på flere mobil aircondition anlæg.

Alternativ:
Man kan få noget folie til at klæbe på ruderne, Det skulle blokere
sollyset. (varmestrålingen)

Mvh. Jørgen

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-04-09 08:30

> Det er noget larmende skrammel, og det var nok mere korrekt at gå efter
> en (udvendig) afskærmning for sollyset.

Når man bor i lejebolig, er det desværre ikke en mulighed. Sidste
sommer havde jeg flere natter, hvor jeg ikke kunne komme under 25
grader selvom jeg havde gennemtræk gennem lejlighed. Så hvis jeg kunne
sænke temperatur til 20 grader mod at høre på noget summen, så tror
jeg at der er at foretrække.

/Michael

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-04-09 15:44

> [...]
>grader selvom jeg havde gennemtræk gennem lejlighed. Så hvis jeg kunne
>sænke temperatur til 20 grader mod at høre på noget summen, så tror

Vinduerne skal være LUKKEDE hele dagen, og har du mulighed for at have
persienner eller rullegardiner trukket ned, så er det at foretrække. Først
når udetemperaturen er lavere end indetemperaturen må du åbne vinduerne. Det
fungerede fint her, hvor vi kunne holde soveværelset på 21 grader som max,
og typisk ligger det noget lavere.

Mvh Maria

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-04-09 20:11

mbk112@hotmail.com skrev:

> [...]
> grader selvom jeg havde gennemtræk gennem lejlighed. Så hvis jeg kunne
> sænke temperatur til 20 grader mod at høre på noget summen, så tror

Jeg har ingen erfaring med produkterne, men der findes masser af
løsninger udendørs. Det nytter ikke indendørs, fordi varmen jo så er
sluppet ind i huset. Her er fx nogle udendørs persienner:
http://www.luxbest.dk/default.asp?id=19

Når det er en lejebolig må der være andre lejere, der plages so dig, og
så må det være oplagt at rejse sagen kollektivt overfor udlejer.

Den individuelle kølingsløsning er energimæssigt og miljømæssigt fjollet.

--
Niels

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-04-09 09:56

> [...]
> fungerede fint her, hvor vi kunne holde soveværelset på 21 grader som max,

De dage, hvor jeg glemte at åbne vinduer inden jeg tog på arbejde
sidste sommer, var der 40-45 grader i lejlighed, når jeg kom hjem kl.
16. Men når et fjols af en arkitekt har sat ca. 10 m2 syd/vest vendt
vinduer i til 35 m2 lejlighed, så kan det nok ikke være anderledes.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-04-09 17:52

> [...]
>16. Men når et fjols af en arkitekt har sat ca. 10 m2 syd/vest vendt
>vinduer i til 35 m2 lejlighed, så kan det nok ikke være anderledes.

Rullegardiner

Mvh Maria

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-04-09 11:57

On 19 Apr., 18:51, "Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk> wrote:

> Rullegardiner
>
> Mvh Maria

Hej Maria.

Sådan nogle har jeg skam. Men de forhindrer ikke, at ens lejlighed
bliver varmet op. Medmindre de sidder på ydersiden af vinduet eller er
lavet af metalfolie.

/Michael

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-04-09 20:17

>Sådan nogle har jeg skam. Men de forhindrer ikke, at ens lejlighed
>bliver varmet op. Medmindre de sidder på ydersiden af vinduet eller er
>lavet af metalfolie.

Det gør de hos os, men vi bor også i hus
De skal være rullet ned fra kl. 6 til kl. 21. Derefter op og åbne vinduer.

Mvh Maria

Fra : N/A

Dato : 19-04-09 20:11

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 20-04-09 05:32

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Køb du roligt en aircon til ca 2000,00 den larmer lidt men den hjælper og
du får det behageligt
og holder temperaturen nede www secondmedia.dk har den til ca 1400,00

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 20-04-09 07:57

>   Køb du roligt en aircon til ca 2000,00 den larmer lidt men den hjælper og
> du får det behageligt
>  og holder temperaturen nede www secondmedia.dk har den til ca 1400,00

Hvor stor er tykkelse normalt på slangen, som leder varmen ud?

/Michael

Fra : Stampe

Dato : 21-04-09 07:18

<mbk112@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvor stor er tykkelse normalt på slangen, som leder varmen ud?
>
> /Michael

Skriv og spørg dem - de svarer tilbage samme dag.

Mvh
Allan

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 21-04-09 09:05

> [...]
> og holder temperaturen nede www secondmedia.dk har den til ca 1400,00

Hvor stor er tykkelse normalt på slangen, som leder varmen ud?

Ligesom aftrækket til tørretrumbler 100mm Stig

Fra : Stampe

Dato : 21-04-09 11:10

Tekniske data

EER / COP * W/W 2,5
Energiklasse A
Effekt * kW 2,5
Strømforbrug kW 1,0
Strømforsyning V/Hz/fase 220-240 / 50 / 1
Strøm A 4,5
Luftmængde ** m3/t 300
Anbefalet arbejdsområde ** m3 85
Affugtningskapacitet *** l/24 t 28
Driftstemperatur °C 16-35
Termostatområde °C 16-32
Støjniveau ** dB(A) 52
Blæserhastigheder: 3 indstillinger
Generering af negative ioner: cm3 luft
Betjening elektronisk fjernbetjening
Luftfilter type Skærmfilter/aktivt kul/HAF
Kølemiddel type/mængde (g) R407c / 600
Dimensioner (b x d x h) mm 435 x 420 x 760
Kompressortype roterende
IP-klassificering IP 20
Vægt kg 34
Garanti år 2