Vandtæt fodtøj
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-04-09 00:21

Leder efter noget fodtøj at bruge, når græsset er vådt. Kunne
selvfølgelig købe et par almindelige gummistøvler, men findes der et
smartere og mere fodvenlig alternativ?

/Michael

Fra : Fynbo

Dato : 19-04-09 08:31

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Leder efter noget fodtøj at bruge, når græsset er vådt. Kunne
selvfølgelig købe et par almindelige gummistøvler, men findes der et
smartere og mere fodvenlig alternativ?

/Michael

Goretex er vandtæt.

Fynbo

Fra : Klaus G.

Dato : 19-04-09 08:55

> Leder efter noget fodtøj at bruge, når græsset er vådt. Kunne
> selvfølgelig købe et par almindelige gummistøvler, men findes der et
> smartere og mere fodvenlig alternativ?
Flere sko laves i dag i "Goretex", som er vandtæt, men man kan stadig "ånde"
i det. Jeg har et par sko i mærket "Salomon":
http://www.salomonsports.com

Men der findes MANGE forskellige sko med Goretex:
http://kortlink.dk/6gga

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-04-09 09:26

mbk112@hotmail.com skrev:

> Leder efter noget fodtøj at bruge, når græsset er vådt. Kunne
> selvfølgelig købe et par almindelige gummistøvler, men findes der et
> smartere og mere fodvenlig alternativ?

Vi "plejer" at købe "løbesko" af mærket Asics med en Goretex- eller lignende
membran i hos Intersport i Flensborg; der koster de en god tusse - vist
nogenlunde det samme som i Dk

Udgåede modeller kan dog være på tilbud

De er 100% vandtætte
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-04-09 02:55

> Flere sko laves i dag i "Goretex", som er vandtæt, men man kan stadig "ånde"
> i det. Jeg har et par sko i mærket "Salomon":http://www.salomonsports.com

Er de også vandtætte ovenpå, hvor snørebåndet sidder? Skal bruge dem
på græs, hvor det ikke kan undgås, at der kommer fugt ovenpå skoen?

Fra : Klaus G.

Dato : 19-04-09 13:09

> Er de også vandtætte ovenpå, hvor snørebåndet sidder? Skal bruge dem
> på græs, hvor det ikke kan undgås, at der kommer fugt ovenpå skoen?
Det kan du tro. Der hvor man større til, der ligger der stof sådan i folder
ind under hinanden for at tilpasse sig foden. Det er også vandtæt.

De fleste sportsforretninger har sko i Goretex, bare spørg efter det. Det er
meget populært til løbesko, så man ikke få våde fødder når man løber i
regnvejr osv..

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-04-09 02:56

> [...]
> membran i hos Intersport i Flensborg; der koster de en god tusse - vist

Er de også vandtætte ovenpå, hvor snørebåndet er. Skal bruge dem på
græs, hvor det ikke kan undgås, at der også kommer fugt ovenpå skoen.

/Michael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-04-09 21:56

mbk112@hotmail.com skrev:

> Er de også vandtætte ovenpå, hvor snørebåndet er.

Mine er.

> Skal bruge dem på
> græs, hvor det ikke kan undgås, at der også kommer fugt ovenpå skoen.

Jeg går med hunden +40 min. hver dag i al slags vejr - også på græs; men
hvis det er ankelhøjt stopper festen selvfølgelig
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 19-04-09 10:03

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Leder efter noget fodtøj at bruge, når græsset er vådt. Kunne
selvfølgelig købe et par almindelige gummistøvler, men findes der et
smartere og mere fodvenlig alternativ?

Gore-Tex støvler er 100% tætte også der hvor snørebåndene sidder.

--
Langgaard
www.megapixels.dk