HTH / adskille køkkenskuffe
Fra : time_error@hotmail.c~

Dato : 16-04-09 13:33

Hej
Jeg er den glade ejer af et helt nyt HTH (gør det selv) køkken. Jeg
har det simple problem at jeg ikke kan finde ud af at afmontere
skufferne (jeg vil gerne ind bag og trække nogle ledninger).

Skufferne er at den type der har soft-luk.
Siderne er ret lave og af metal, mens bund, front og bagplade er af
træ.
Der sidder sådan nogle HTH skilte på siden af skufferne (mod fronten)
man kan brække ud med en skruetrækker, men de to skruer der kommer til
syne har ikke umiddelbart noget at gøre med at afmontere skuffen.

Der sidder også to arme på langs af skuffen man kan dreje for at
justere vinklen på fronten - igen nytter det ikke at dreje disse.

Er der nogle der kan give et hint til hvordan man gør?

Mvh. Jonas

Fra : Carsten

Dato : 16-04-09 21:11

<time_error@hotmail.com> wrote in message
>Er der nogle der kan give et hint til hvordan man gør?

Træk skuffen næsten helt ud og løft lidt op i fronten og hiv den helt af.
Sommetiden skal den lige nørkles lidt op og ned førend den slipper taget.
Sæt den på igen ved bare at sætte den ned over skinnerne og skubbe
forsigtigt helt ind.

Carsten

Fra : Per H

Dato : 16-04-09 22:37

On Thu, 16 Apr 2009 22:11:28 +0200, "Carsten" <carsten@noexists.dk>
wrote:

> [...]
>Sommetiden skal den lige nørkles lidt op og ned førend den slipper taget.
>Sæt den på igen ved bare at sætte den ned over skinnerne og skubbe

Sidder der ikke nogte arme i bunden omkring fronten, der skal
aktiveres samtidig, hvis det er easyluk?

Men det kan jo være ændret.

per

Fra : Per H

Dato : 16-04-09 22:40

On Thu, 16 Apr 2009 12:32:58 -0700 (PDT), time_error@hotmail.com
wrote:

>Der sidder sådan nogle HTH skilte på siden af skufferne (mod fronten)
>man kan brække ud med en skruetrækker, men de to skruer der kommer til
>syne har ikke umiddelbart noget at gøre med at afmontere skuffen.

nej de er kun til at stille højden på skuffefronten-

>Der sidder også to arme på langs af skuffen man kan dreje for at
>justere vinklen på fronten - igen nytter det ikke at dreje disse.

de skal kun justeres hvis skuffen ikke rammer korbus korekt.
Og du skal ikke bære skuffen i de bøjler. !!

( det er kun os andre der gør det

per