hund i sofa
Fra : S.B.

Dato : 15-04-09 22:24

Hvordan får man en hund til at lade være med at lægge sig i sofaen og sengen
når man ikke er hjemme, den ved godt den ikke må, og gør det heller ikke når
vi er der, men så snart vi tager på job, kan man se den har været der?
Et elektrisk hegn er en løsning, men synes det er lidt drastisk

Desværre har vi ikke nogen dør ind til stuen vi kan lukke, så den mulighed
er der ikke

Søren

Fra : Ralph

Dato : 15-04-09 22:39

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre har vi ikke nogen dør ind til stuen vi kan lukke, så den mulighed
> er der ikke

snor?

--
Ralph

Fra : Charlotte

Dato : 16-04-09 08:06

> [...]
> Et elektrisk hegn er en løsning, men synes det er lidt drastisk
>
> Desværre har vi ikke nogen dør ind til stuen vi kan lukke, så den mulighed

Hej Søren

Tja - jeg havde nogle meget dyre sofaer som hunden elskede af være i - når
jeg var hjemme vidste den godt at det var strengt forbudt at hoppe op - men
lige så snart jeg lukkede hoveddøren, hoppede den op - prøvede alt - stå
udenfor og lure om den hoppede op for så at styrte ind og skælde
ud....resultatet blev altid det samme - den blev ved med at hoppe op.
Sofahynderne lagde jeg ned med vrangen opad - altså ryghynderne ned på
siddehynderne.........og så ødelagde hunden ikke sofaen - men jeg var da
stadig irriteret. Måske du kan løse dit problem med at købe de hersens
hundetæpper som ikke koster ret meget - og læg over sofa og seng når du går
ud af døren - det hindre ikke din hund at hoppe op, men så går dine møbler
ikke i stykker Du kan også gøre noget andet - sætte et "børnegitter" op
i døråbningen, så kan hunden slet ikke komme ind i stuen, men må blive i
gang og køkken.............tja, mulighederne er ikke så mange - håber du kan
bruge noget af det. Jeg er glad for mit hjem, og da min hund dengang
ødelagde mere end jeg synes var i orden, så valgte jeg at gi den et andet
hjem Men sådan er vi jo forskellige..........

Hilsen Lotte

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-04-09 11:50

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Et elektrisk hegn er en løsning, men synes det er lidt drastisk
>
> Desværre har vi ikke nogen dør ind til stuen vi kan lukke, så den mulighed

Prøv at spørge i dk.fritid.dyr.hund, måske en af deltagerne der har de vise
sten.

Bjarne K.

Fra : Peter L

Dato : 16-04-09 11:54

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke når vi er der, men så snart vi tager på job, kan man se den har været

Det er nok relativt umuligt at forklare en hund, at den skal ligge på det
hårde, kolde gulv og ikke i den bløde, varme sofa.
Den vil i hvert fald tro, at man er idiot, hvis man fortæller den det.
Et skånetæppe på sofaen er nok bedste løsning.
Hilsen Peter

Fra : jeg-vil-ikke-h@rudek~

Dato : 16-04-09 07:03

On 15 Apr., 23:23, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:
> [...]
> Et elektrisk hegn er en løsning, men synes det er lidt drastisk
>
> Desværre har vi ikke nogen dør ind til stuen vi kan lukke, så den mulighed

Er der slet ingen muligheder for at lukke den inde i et eller andet
rum? Ellers er forslaget med børnegitter udmærket. Hunde behøver ikke
så meget plads når de er alene. Risikoen for at de ødelægger noget kan
meget vel værre større, hvis de har hele huset at skulle "passe på". I
bund og grund skal hunden bare sove og være frisk til du kommer hjem
og kan underholde den igen :)

Fra : TMus

Dato : 16-04-09 15:27

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote in

> Et elektrisk hegn er en løsning, men synes det er
> lidt drastisk

Hunde bryder sig meget meget lidt om at blive sprøjtet med ganske alm.
vand lige i ansigtet. Når vores vov indimellem begynder at glemme hvordan
man går ordentligt i snor uden at trække og gø af andre hunde, så tager
vi en lille vandforstøver med, og bare synet af den virker for det meste
sådan at den går ordentligt, og bliver ved med det de næste mange gange
vi er på tur. Måske du kan introducere vandforstøverens harmløse "glæde"
næste gang der er en anledning til irettesættelse, og så, når effekten er
opnået, stille den midt på sofaen i en periode. Med lidt held vil det
nemt blive uinteressant område.

-TMus

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-09 16:22

S.B. wrote:
> [...]
> heller ikke når vi er der, men så snart vi tager på job, kan man se
> den har været der? Et elektrisk hegn er en løsning, men synes det er lidt

Efter en masse gode forslag, kommer hér et mere muntert:

http://www.skadedyrshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=103

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Ralph

Dato : 16-04-09 16:36

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> Efter en masse gode forslag, kommer hér et mere muntert:
>
> http://www.skadedyrshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=103

Tjah, eller:

http://www.skadedyrshop.dk/catalog/index.php?cPath=184

--
Ralph

Fra : Armand

Dato : 16-04-09 23:42

Trekroner skrev:

> Efter en masse gode forslag, kommer hér et mere muntert:
>
> http://www.skadedyrshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=103

Eller (for at blive i branchen), 40 spændte musefælder =

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-09 17:48

Vi har lagt nogle stole i sofaen når vi gik. En udslået klapstol (eller to)
kan gøre underværker. Tager to sekunder. Spisestuestolen kan også bruges.
For en stor hund, der helst ville fylde meget i sofaen var det meget
effektivt. Men når vi glemte det og døren blev lukket bag os, så lå den der
fluks igen.

Fra : Armand

Dato : 16-04-09 23:50

Hanne Rasmussen skrev:
> [...]
> For en stor hund, der helst ville fylde meget i sofaen var det meget
> effektivt. Men når vi glemte det og døren blev lukket bag os, så lå den der

Hørte en historie om en gravhund med forkærlighed for husets gyngestol,
der forræderisk gyngede når familien kom hjem til en uskyldigt udseende
hund på gulvet.
På et tidspunkt havde den tilsyneladende vænnet sig fra, men en mistanke
bekræftede at gyngestolens pude alligevel var lun efter brug, men
hvordan kunne den nå at kome ned af stolen i så god tid at den nåede at
"gynge af"?
Detektiv-arbejde á luren gennem vinduet før/mens familien ankom til
hoveddøren, viste at kræet havde luret stolens forrædderi af og satte
sig op ad den efter at have hoppet ned - Clever!

--
Armand.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-04-09 07:44

On Fri, 17 Apr 2009 00:50:12 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Hørte en historie om en gravhund med forkærlighed for husets gyngestol,
>der forræderisk gyngede når familien kom hjem til en uskyldigt udseende
>hund på gulvet.

Og det er helt utroligt så uskyldige gravhunde kan se ud når de vil

>Detektiv-arbejde á luren gennem vinduet før/mens familien ankom til
>hoveddøren, viste at kræet havde luret stolens forrædderi af og satte
>sig op ad den efter at have hoppet ned - Clever!

Gravhunde er nogle luskede bæster!
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-04-09 18:56

S.B. <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:
> Hvordan får man en hund til at lade være med at lægge sig i sofaen og
> sengen når man ikke er hjemme,

Bur..

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-04-09 19:57

> Desværre har vi ikke nogen dør ind til stuen vi kan lukke, så den mulighed
> er der ikke

Luk den i badeværelse eller bryggers, når I ikke er hjemme. Det kræver dog
at den ikke hyler, for så bliver det træls for naboerne.

Mvh Maria

Fra : JBB

Dato : 16-04-09 20:03

> [...]
> Et elektrisk hegn er en løsning, men synes det er lidt drastisk
>
> Desværre har vi ikke nogen dør ind til stuen vi kan lukke, så den mulighed

Sælg sofaen eller udstop hunden..

JBB ;)

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 16-04-09 07:49

> [...]
> sengen når man ikke er hjemme, den ved godt den ikke må, og gør det
> heller ikke når vi er der, men så snart vi tager på job, kan man se

Vi lagde spisebordsstolene op i sofaen et stykke tid og hunden opgav efter
et stykke tid at ligge på sofaen hvorefter vi kunne lade stolene være hvor
det er meningen de skal være.

/tue

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-04-09 09:04

> [...]
> Et elektrisk hegn er en løsning, men synes det er lidt drastisk
>
> Desværre har vi ikke nogen dør ind til stuen vi kan lukke, så den mulighed

Hej

Prøv at spørg i gruppen news:dk.fritid.dyr.hund

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-04-09 17:01

S.B. wrote:
> [...]
> sengen når man ikke er hjemme, den ved godt den ikke må, og gør det
> heller ikke når vi er der, men så snart vi tager på job, kan man se

Anskaf en magelig stol, der er hundens. Læg hundens yndlingstæppe i stolen.
Ros hunden, når den lægger sig der. Så varer det ikke længe, inden den
fatter, at i den stol må den gerne ligge og at der ligefrem er rart i den
stol.

Erik Ginnerskov

Fra : Martin Bak

Dato : 17-04-09 17:38

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den fatter, at i den stol må den gerne ligge og at der ligefrem er rart i

Herligt! Jeg undredes over hvorfor ingen kom med den mest optimale løsning,
nemlig at gøre hundens egen plads (hos os er det kurven) til den foretrukne.
Det kræver kun lidt ekstra af indretningen, for at den til enhver tid vil
være den foretrukne. Og så selvfølgelig en håndhævelse af at sofaen er
forbudt område. Det nytter ikke, hvis man af og til synes det er hyggeligt
at hunden putter i sofaen sammen med en. Det er enten eller.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 17-04-09 19:40

> [...]
> Et elektrisk hegn er en løsning, men synes det er lidt drastisk
>
> Desværre har vi ikke nogen dør ind til stuen vi kan lukke, så den mulighed

Smid hunden ud i en hundegård.

JJ

Fra : S.B.

Dato : 19-04-09 15:48

"Johannes Jørgensen" <johs-jspam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote in message

> Smid hunden ud i en hundegård.
>
> JJ

Har ingen have endnu
Den har sin egen kurv, som den også smider sig i til daglig og i weekends
hvor der er folk i huset, men så snart vi tager på job, så hopper den som
sagt op i både sofa og seng.
Men har fundet løsningen, har lånt et el-hegn der kan skrues ned, så trækker
vi lige en ledning hen over sofaer og seng, når den så får det der lille rap
i bollerne, så tror jeg den opgiver fremover

Gider ikke rende og flytte stole der op, eller beskytte den med tæpper osv.
den skal lære den ikke må.
Vores indgang til stuen er 220 cm bred, så lidt et børnegitter der skal
sættes for, og skal jeg lukke den inde i et et enkelt rum må det blive
bryggerset, men næsten synd da den frie gulvplads udgør 3 m2
Troede collier var kloge dyr, (har også set Lassie) men har fundet ud af det
er noget opreklameret mht. den hunderace
Heldigt det er konens kræ, min motorcykel opfører sig altid pænt

Søren

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 19-04-09 20:50

> [...]
> trækker vi lige en ledning hen over sofaer og seng, når den så får det der
> lille rap i bollerne, så tror jeg den opgiver fremover

Det er sku dyremishanling.

JJ

Fra : S.B.

Dato : 19-04-09 22:33

> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote in message

> Det er sku dyremishanling.
>
> JJ

samme gør bønder ved de indhegninger hvori der er små søde lam, forskellen
er?

/S

Fra : Martin Bak

Dato : 19-04-09 22:06

> [...]
> hvor der er folk i huset, men så snart vi tager på job, så hopper den som

Det er ikke nok at den har en kurv. Den skal føle at kurven er attraktiv.
Det er jeres opgave at få den til det. Dels ved, rent fysisk at sørge for at
den er attraktiv, tæpper, puder, mv, men også ved at tilskynde hunden til at
hvile der.

> Men har fundet løsningen, har lånt et el-hegn der kan skrues ned, så
> trækker vi lige en ledning hen over sofaer og seng, når den så får det der
> lille rap i bollerne, så tror jeg den opgiver fremover

Det er en uhørt brutal måde, og næppe holdbart. Tænk lidt
psykologisk, -Hunden er ikke dum. Den lærer ret nemt hvad du gerne vil lære
den, uden at du tager den slags metoder i brug.
Det siger faktisk lidt om, at du nok skulle overveje, om du overhovedet er i
stand til at opdrage og have en hund.

> Gider ikke rende og flytte stole der op, eller beskytte den med tæpper
> osv. den skal lære den ikke må.

Det samme igen. Det er dig, ikke hunden, der har et problem. Man kan kan
ikke have en hund hvis man reagerer med "jeg gider ikke"... Stolene er ikke
løsningen, det er jeg enig med dig i, men du må tage dit ansvar og din
opgave alvorligt, ellers skal du ikke have hund.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : S.B.

Dato : 19-04-09 22:32

> [...]
> ikke løsningen, det er jeg enig med dig i, men du må tage dit ansvar og
> din opgave alvorligt, ellers skal du ikke have hund.

Har ikke hund, konen har
Om det er dyremishandling, tjae... stort set alle bønder bruger det på deres
dyr, og et lille lam (som jo også er meget sød) vejer vel det samme, ingen
af dem der er meldt for mishandling af den grund, og jeg skurer det længere
ned i styrke end de gør. vil synes det er mere dyremishandling at spærre den
inden på 3 m2 - 8 timer om dagen.
Tror man reagere på det som dyremishadling fordi det er et kæledyr, her på
landet er et dyr et dyr og uanset om det er en hamster, kat, hund eller en
ko, så er det ikke et menneske.
Har set folk binde deres hund i en 1½ meter lang snor uden for deres
terassedør når de tager på job, bure dem inde i små hundegårde, eller lukke
dem ned i en lille kælder, men det er jo ikke at mishandle det?
Jeg gider godt, har bare ikke nogen anden løsning på problemet, hvis jeg
ikke vil det opstår igen om kort tid.
har prøvet stole, virker fint, indtil de ikke er der igen.

Så ser ikke noget galt i at den, den ene gang får et lille rap over snuden,
når den nu godt ved den ikke må.

/S

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 20-04-09 08:00

> [...]
>
> Så ser ikke noget galt i at den, den ene gang får et lille rap over
> snuden, når den nu godt ved den ikke må.

Bare det at spære en hund inde i en lejlighed/hus i 8 timer, uden den har
mulighed for at komme ud, er dyremishandling.

JJ

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-04-09 20:06

On Mon, 20 Apr 2009 08:59:57 +0200, "Johannes Jørgensen"
<johs-jspam@mail.dk> wrote:

>Bare det at spære en hund inde i en lejlighed/hus i 8 timer, uden den har
>mulighed for at komme ud, er dyremishandling.

Så er det heller ikek værre....

Min hund klarer da fint at være alene hjemme 9 timer om dagen - dog, et
par gange om ugen har jeg 'hundesitter' på. Men det er lige så meget for
hundesitterens skyld
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 20-04-09 22:01

> Min hund klarer da fint at være alene hjemme 9 timer om dagen

Hvordan ville du have det hvis du ikke kunne komme på toilet i 9 timer
????????????

JJ

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-04-09 07:43

On Mon, 20 Apr 2009 23:00:40 +0200, "Johannes Jørgensen"
<johs-jspam@mail.dk> wrote:

>Hvordan ville du have det hvis du ikke kunne komme på toilet i 9 timer
>?

Det klarer jeg da fint.
Hvis min hund ikke kan holde sig længere, så er hun ikke bange for at
bruge gulvet/tæppet i sin kurv/tæppet i lænestolen/sofaen/køkkenbordet.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Charlotte

Dato : 20-04-09 08:50

> [...]
>
> Så ser ikke noget galt i at den, den ene gang får et lille rap over
> snuden, når den nu godt ved den ikke må.

Jeg er helt enig med S

Uanset hvordan man vender og drejer det, så er en hund kun et dyr - på lige
fod med køer og grise, heste og får........tit har vi mennesker tendens til
at behandle vores kæledyr som os selv - de ligger med i sengen, spiser med
ved middagsbordet, får tøj på og andet pjat........jeg holder da meget af
dyr, og jeg har været der hvor S er nu - fandens irriterende at ens samlever
har en hund som ødelægger og fylder for meget i ens liv - jeg synes ikke det
er så slem en løsning af gi hunden små stød når den kommer hvor den ikke må.
Tænk på alle de hestefolde vi har rundt omkring i landet.......der er
elefanttråd - dvs det er et rap som man aldrig glemmer....jo tak, har prøvet
det selv. Men det er effektivt og en gang stød, så kommer de aldrig der
mere...............og så lige en anden ting............alle dem som synes
det synd for hunden at den får et rap.................når i handler
aftensmad, køber i så altid frilandskød??? Nej vel - hvordan tror i de dyr
har det som ikke er på friland?? Er det måske bedre end hvordan vi behandler
vores hunde-?? Vi er meget dobbelsmoralske her i lille DK
Jeg vil væde på, at S har luftet det lidt overfor konen - at han er pisse
træt af hunden - men at konen ikke vil af med den.........jeg synes det er
en god løsning.

Hilsen Lotte

Fra : Armand

Dato : 19-04-09 23:17

Martin Bak skrev:
> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke nok at den har en kurv. Den skal føle at kurven er attraktiv.

Det slår mig lige:
Kanske at det er p.g.a. solen at den lægger sig i sofaen :-/
Hvis der er mulighed for dét, kunne man jo imødekomme problemet ved at
trække et gardin til så der ikke falder sol på sofa'en!

--
Armand.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-09 14:51

Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev:
> Det er en uhørt brutal måde, og næppe holdbart.

Sikker? Det har min kone da opsat midt i vores seng og det virker

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : jeg-vil-ikke-h@rudek~

Dato : 20-04-09 16:17

> Men har fundet løsningen, har lånt et el-hegn der kan skrues ned, så trækker
> vi lige en ledning hen over sofaer og seng, når den så får det der lille rap
> i bollerne, så tror jeg den opgiver fremover

Sørg nu endelig for at den får stødet på vej OP i sofa/seng. Hvis den
først får stød når den hopper ned igen, kan den ikke nødvendigvis
associere det med "at der skal jeg nok ikke hoppe op igen"

Fra : sluppermand

Dato : 20-04-09 16:41

On 16 Apr., 20:57, "Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk> wrote:

> Luk den i badeværelse eller bryggers, når I ikke er hjemme. Det kræver dog
> at den ikke hyler, for så bliver det træls for naboerne.

Otte timers arbejdsdag plus transporttid, hvor hunden er spærret inde
i badeværelse eller bryggers! Måske man hellere skulle havde tænkt
over, hvad det vil sige at have en hund!
Hvis hunden hyler er det træls for naboerne; hvad er det for hunden?

/ Kent.