Plænen.....
Fra : TMus

Dato : 15-04-09 17:58

Hejsa.

Min græsplæne i haven trænger til en ordentlig opfrisning, så jeg vil gerne
have fjernet mos, gødet og eftersået.
Hvilken rækkefølge er det lige bedst at gøre det i?
Jeg har 2 hunde som ynder at fræse rundt i haven. Er det egentlig ok at de
betræder helt nyt græs når det bliver den tid?

-TMus

Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-09 19:26

> [...]
> Jeg har 2 hunde som ynder at fræse rundt i haven. Er det egentlig ok
> at de betræder helt nyt græs når det bliver den tid?
Jeg har ikke så meget forstand på det have haløj, men min fornuft siger mig:

Få mosset væk, smid nye frø og gød plænen. Sørg for at hundene ikke render
på plænen.

Lad os høre hvad eksperterne siger! :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-04-09 20:03

> Få mosset væk, smid nye frø og gød plænen. Sørg for at hundene ikke render
> på plænen.
>
> Lad os høre hvad eksperterne siger! :)

Jeg er godt nok ikke ekspert, men jeg gøder (2-3 kg pr. 100 kvm) 2-3-4 gange
med et par ugers mellemrum. Så lader jeg husbod slå græs hele sommeren, mens
jeg nyder det smukke resultat.

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-04-09 05:49

On Wed, 15 Apr 2009 20:26:21 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har ikke så meget forstand på det have haløj, men min fornuft siger mig:

Fornuft er altid en god ting at tage med ud i haven

>Få mosset væk, smid nye frø og gød plænen. Sørg for at hundene ikke render
>på plænen.
>
>Lad os høre hvad eksperterne siger! :)

Ikke at jeg selv vil betegne mig som ekspert. Men jeg ville også gøre
det på den måde.
Generelt er jeg så bare lidt mere dovent anlagt mht. græsplænen. Gøder
ikke, fjerner ikke mos og græsset bliver ofte ret langt inden jeg får
det klippet. Men pga. at jeg lader græsset gro lidt længere mellem hver
klipning har jeg heller ikke så meget mos. Eneste sted hvor der er lidt
rigeligt er på nordsiden af huset, hvor solen næsten aldrig skinner.
(Undtagen åbenbart her sindsygt tidligt om morgenen .... hvor jeg
normalt ikke er oppe
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/