Stolpehatte
Fra : J W Nielsen

Dato : 15-04-09 16:54

Hej...
Har afhentet et antal stolper i Silvan / Trælasten, der burde være i
størrelsen 3 x 3 eller 75 x 75 i mm. Mit øjemål sagde mig, at 4 x 4 lå det
ene sted på pladsen, så dem der var nummeret mindre måtte være 3 x 3... Så
på traileren med dem og ind og betale.
Nu har jeg så fået gravet dem ned, og ville så efterfølgende ha nogle
galvaniserede stolpehatte til dem. Kom forbi et Bauhaus og købte dem der
passede til 75 x 75 - intet problem...
Ja, altså lige bortset fra at de absolut ikke passer...
Nu er der så noget med høvlede og savede mål, så på'en igen og fat i
nummeret større... De hedder nu 91 x 91, meeeeeennnn øhhhh - den er gal igen
???
Væk med øjemålet og frem med en skydelære - målet på stoplen er 81 x 81 -
hvad f.... er det så for et mål ???
Værre der det, at en googling på firmaer med stolpehatte bestemt ikke giver
noget resultat i den størrelse... De har alle andre størrelser!
Ved I hvad jeg har fået fat i - og kender I mon til et sted, hvor jeg kan få
passende stolpehatte ???

Mvh Jørgen
(der vist har lidt småproblemer med øjemålet)

Fra : Lars Hansen

Dato : 17-04-09 20:10

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få passende stolpehatte ???
>
> Mvh Jørgen
> (der vist har lidt småproblemer med øjemålet)

Hej Jørgen

Prøv Jem & Fix, de kører altid med nogle skæve mål i forhold til andre
byggemarkeder. Eksempelvis hedder nogle af deres stolper 97x97 i stedet for
101x101, og deres plademål er også anderledes.
Jeg har ladet mig fortælle at det er fordi de fører tyske mål, om det er
rigtigt ved jeg ikke.

Mvh
Lars Hansen