vorterod
Fra : tnk

Dato : 15-04-09 14:08

Gennem flere har jeg forsøgt at nedkæmpe vorterod i mine stauder. Gav op
sidste år... Valgte at betragte dem som en god og egentlig også smuk
bunddække, som pludselig visner ned og så ikke længere er til gene i bedene.

I år kan jeg så til min gru konstatere at de også begynder at erobre
græsplænen. Det bekymrer mig da jeg frygter de vil kvæle græsset...

Hvad gør jeg?

Fra : Peter L

Dato : 15-04-09 15:54

"tnk" <tnk@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> I år kan jeg så til min gru konstatere at de også begynder at erobre
> græsplænen. Det bekymrer mig da jeg frygter de vil kvæle græsset...

Min græsplæne, plankeværk, garagemur mv. er overbegroet med planten vedbend.
Den kommer fra naboens have, hvor der 50 m væk står et gammelt træ med
vedbend omkring stammen. Det ser flot ud og er nok bosted for mange
småfugle, men fremover skal vi bruge mange timer med at fjerne den i vores
have. (Når jeg spørger her, er der fordi mit problem ligner ovennævnte).

Hvad gør jeg?

Fra : jeg-vil-ikke-h@rudek~

Dato : 15-04-09 09:44

On 15 Apr., 15:07, "tnk" <t...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> I år kan jeg så til min gru konstatere at de også begynder at erobre
> græsplænen. Det bekymrer mig da jeg frygter de vil kvæle græsset....

http://www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/ukrudt/531.html

Nederst i artiklen står noget om græsplænen.